سرویس: سیاسی
کد خبر: 33351
|
12:57 - 1397/05/21
نسخه چاپی

عمق تاثیر‌گذاری بیانیه‌های خاتمی برای حل مشکلات کشور/ روزنامه اصلاح‌طلب: هنوز خود اصلاح‌طلبان هم این بیانیه‌ها را نخوانده‌اند چه‌برسد به مردم!

عمق تاثیر‌گذاری بیانیه‌های خاتمی برای حل مشکلات کشور/ روزنامه اصلاح‌طلب: هنوز خود اصلاح‌طلبان هم این بیانیه‌ها را نخوانده‌اند چه‌برسد به مردم!
جدای از راهکاری های تکراری وسیاسی که اصلاح طلبان برای مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که در این بیانیه های به ظاهر پرطمطراق تاکید کرده اند، بررسی های روزنامه اصلاح طلب اعتماد نشان می‌دهد که به این بیانیه ها توجهی در افکار عمومی نشده است.

به گزارشايلام بيدار،طی چند روز اخیر رئیس دولت اصلاحات و تعداد دیگری از چهرهای تندرو اصلاحات همچون مصطفي تاجزاده، بهزاد نبوي، عبدالله ناصري، جواد امام، فيض‌الله عرب‌سرخي، محمد كيانوش‌راد، محمد سلامتي و... با صدور بیانیه های بدون در نظر گرفتن نقش خود در سرکارآوردن دولت روحانی و در اختیار داشتن پست های متعدد مدیریتی در دولت تدبیر و امید، در اقدامی فرار به جلو برای مشکلات کشور راهکارهای را ارائه داده اند.

 اما جدای از راهکاری های تکراری وسیاسی که اصلاح طلبان برای مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که در این بیانیه های به ظاهر پرطمطراق تاکید کرده اند، بررسی های روزنامه اصلاح طلب اعتماد نشان می‌دهد که به این بیانیه ها توجهی در افکار عمومی نشده است.

بررسی های روزنامه اعتماد  نشان می دهد نه تنها مردم به این بیانیه ها توجهی نکرده اند بلکه حتی چهره ها و فعالین مطرح اصلاح طلب هم این بیانیه ها را حتی یکبار هم نخوانده اند!

*بيانيه و راهكارهاي روي كاغذ
در گزارش روزنامه اعتماد آمده است: « چرا هيچ‌يك از تصميم‌سازان و كنشگران اصلي كشور از زمان صدور اين بيانيه‌ها در مورد راهكارهاي پيشنهادي يك جريان سياسي واكنشي نشان نداده‌اند؟ آيا بيانيه را نديده‌اند يا ناديده گرفته‌اند؟ پرسش‌هاي «اعتماد» از برخي چهره‌هاي سياسي نشان مي‌دهد كه اين دو بيانيه ديده نشده است و حتي در ميان اصلاح‌طلبان هم كساني حضور دارند كه حتي دو بيانيه را نديده‌اند.و البته سوال مهم‌تر اينكه آيا اين بيانيه‌ها اساسا كاركردي در نظام سياسي دارد يا خير؟ نويسندگان بيانيه اصلاح طلبان در پايان آن نوشته‌اند كه باور دارند «هيچ مطالبه‌اي با درخواست و نامه و تومار محقق نخواهد شد؛ پس دست ياري خود را به سوي شما هم‌وطنان دراز مي‌كنيم؛ به سوي تمامي ايرانيان آزاده، شريف و دغدغه‌مند. به سوي هماناني كه هرچند فشار اقتصادي توان از كف‌شان برده و اميدهاي‌شان را هدف قرار داده، اما قدرت اراده‌شان و شوق علاقه‌شان به اين ميهن، جوانه‌هاي اميد را در دل‌هاشان زنده نگه داشته است. ما دست ياري خود را به سوي تمامي شما دراز مي‌كنيم تا فارغ از تمامي جناح‌بندي‌هاي سياسي، حول اين مطالبات بديهي گرد آييم و با اراده خود و اقدامي جمعي متحد شويم.» با اين حال دست به قلم شده و همچون بيانيه قبلي بندهايي را مطرح كرده‌اند كه نه‌تنها قابليت اجرايي شدن آن اندك است حتي از ميان هم‌جناحي‌ها يا مخالفان‌شان هم ناديده گرفته ‌شده است.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب