سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33344
|
08:49 - 1397/05/21
نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایلام:

جایگاه‌های سوخت یورو ۴ در ایلام راه اندازی می شود

جایگاه‌های سوخت یورو ۴ در ایلام راه اندازی می شود
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایلام گفت: به منظور ارائه سوخت با کیفیت بالا برای خودروهای جدید سوخت یورو 4 وارد مدار استان ایلام می شود.

به گزارشايلام بيدار، "علی اصغر چاغروندی"، مدیرعامل شرکت پخش فرآوردهای نفتی ایلام در نشست با اصحاب رسانه استان ایلام گفت: 72 میلیون و 900 هزار لیتر محموله نفت خام سبک کرکوک به تعداد 2 هزار و 362 دستگاه نفتکش جاده پیما در مخازن تاسیسات انبار نفت شهید داریوش رضایی نژاد دره شهر تخلیه شد؛ این میزان برداشت و تخلیه نفت خام در مدت زمانی 23 خرداد ماه سال جاری تاکنون بوده است.

وی با بیان اینکه محموله های نفت خام کرکوک از طریق مرز خسروی و جاده ترانزیتی اسلام آباد - پلدختر به دره شهر منتقل می شوند، افزود: با توجه به این که انبار نفت دره‌ شهر به مرز نزدیک است، می ‌تواند صرفه‌ اقتصادی قابل‌ توجهی در زمینه کرایه نفتکش‌ها داشته باشد.
مدیرعامل شرکت پخش فرآوردهای نفتی ایلام اجرای فاز دوم عملیات سوآپ نفت خام کرکوک را با انتقال 60 هزار بشکه در روز پیش بینی و تاکید کرد: نفت خام سبک دریافتی از طریق خطوط لوله به عنوان خوراک پالایشگاه های شمالی کشور ‌انتقال داده می شود.
چاغروندی با اشاره به میزان مصرف بنزین در سطح استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 79 میلیون و 280 هزار لیتر بنزین در سطح استان مصرف شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 7/9 درصدی را نشان می دهد.
وی مصرف روزانه بنزین در مدت یادشده را 555 هزار لیتر عنوان کرد و یادآور شد: همچنین در این مدت 2 میلیون و 69 هزار لیتر بنزین سوپر و 75 میلیون و 632 هزار لیتر نفت - گاز در جایگاه های سوخت استان مصرف شده است.
چاغروندی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان ایلام ظرفیت قاچاق ندارد و کمترین قاچاق سوخت در کشور را دارد، طی ۶ ماه گذشته از سال جاری تاکنون سه پرونده قاچاق سوخت در استان تشکیل شده که مجموع این کشفیات سه هزار و ۵۰۰ لیتر است.
مدیرعامل شرکت فرآورده های نفتی ایلام در خصوص 2 نرخی شدن بنزین بیان کرد: تا این لحظه دستوری مبنی بر افزایش قیمت بنزین به شرکت ارائه نشده است اگر هم این برنامه مد نظر دولت باشد با کار کارشناسی انجام خواهد شد.
وی از راه اندازی جایگاه‌های سوخت یورو ۴ در استان نیز خبر داد و افزود: این اقدام به منظور ارائه سوخت با کیفیت بالا برای خودروهای جدید که وارد چرخه تولید می شود استفاده خواهد شد و در این خصوص ۲ جایگاه دراستان درنظر گرفته شده است.
چاغروندی در خصوص تعطیلی کوتاه مدت جایگاه های عرضه سوخت بنزین سوپر در استان هم افزود: این امر به دلیل اورهال پتروشیمی اراک رخ داد که به زودی این موضوع رفع می ‌شود.
وی در خصوص مباحث مطرح شده در خصوص جایگاه ارائه سوخت میدان شهید کشوری شهر ایلام نیز گفت: این جایگاه با 54 میلیارد ریال کارشناسی دادگستری قیمت‌گذاری شده بود که با 30 میلیارد ریال واگذار شد.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایلام اضافه کرد: ورود سازمان بازرسی نیز در این مورد تاکنون به نتیجه نرسیده و صاحب جایگاه حاکم و تبرئه است.
چاغروندی در خصوص تعطیلی جایگاه های سوخت ایلام نیز تاکید کرد: هیچ جایگاه ارائه سوختی در استان حق تعطیلی جایگاه در 24 ساعت را ندارد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران منطقه ایلام ادامه داد: هم اکنون عملیات سوخت رسانی به جایگاه های عرضه سوخت، بدون کمبود در حال انجام است و هر اندازه تقاضا وجود داشته باشد در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ داده می شود.
وی گفت: مردم استان در صورت مشاهده کم کاری جایگاه های عرضه سوخت، با شماره گیری تلفن گویا ۰۹۶۲۷ تخلفات احتمالی را گزارش دهند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب