سرویس: ورزشی
کد خبر: 33280
|
07:46 - 1397/05/17
نسخه چاپی

هفته سوم لیگ برتر فوتبال؛

پرسپولیس صدرنشین در شهر آبی‌ها/ نبرد استقلال با تراکتورسازی با حضور خارجی‌ها

پرسپولیس صدرنشین در شهر آبی‌ها/ نبرد استقلال با تراکتورسازی با حضور خارجی‌ها
دیدارهای هفته سوم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود و پرسپولیس صدرنشین میهمان استقلال خوزستان است و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال تهران می‌رود.

به گزارشايلام بيدار،دیدارهای هفته سوم لیگ برتر آخر این هفته برگزار می شود.  این هفته شاهد مسابقه‌های هیجان انگیزی هستیم و لیگ کم کم به روزهای پرتب و تاب خود نزدیک می‌شود.

نگاهی به این مسابقات می اندازیم:

گسترش فولاد - سپیدرود؛ به دنبال اولین برد

گسترش فولاد یا ماشین سازی تبریز این هفته مقابل آخرین تیم جدول لیگ به میدان می رود. هر دو تیم هنوز بردی به دست نیاورده اند البته گسترش فولاد 2 مساوی دارد و سپیدرود 2 باخت از دو هفته اول لیگ در کارنامه اش ثبت شده است. سپیدرود از نظر مالی و همچنین مدیریتی حواشی زیادی دارد اما گسترش شاید تنها دغدغه اش تغییر نامش باشد! هر دو تیم مربیان بانمکی! دارند. فیروز کریمی و خداداد عزیزی هر کدام به شیوه خودشان از بامزه ترین چهره های فوتبالی محسوب می شوند. البته سپیدرود هفته گذشته سنگین ترین باخت تاریخ خود را مقابل سپاهان متحمل شد و 6 بر یک در خانه بازی را به سپاهان واگذار کرد تا چهره دیگری از خداداد هم ببینیم یک خداداد عصبانی که حتی با تماشاگران سپیدرود درگیر شده است! اکنون اگر عزیزی می خواهد در تیم سپیدرود به کارش ادامه بدهد باید حداقل اولین امتیاز را برای سرخپوشان شهر رشت کسب کند وگرنه شرایط برایش سخت تر خواهد شد. فیروز کریمی هم بهترین فرصت را دارد که تیمش اولین برد لیگ را دشت کند.

سایپا - ذوب آهن؛ نبرد مربیان سابق تیم ملی

نارنجی پوشان سایپا دو هفته کاملا متفاوت را در لیگ تجربه کردند در اولین هفته با یک پیروزی پرگل مقابل سپیدرود صدرنشین شدند و در هفته دوم در دربی خودروسازان 3 بر صفر بازی را به پیکان واگذار کرد. اکنون هم نبرد تیم های نایب قهرمان و تیم چهارم فصل گذشته لیگ می تواند یک جدال دیدنی را در تهران رقم بزند. ذوب آهن هم هفته گذشته در خانه مقابل استقلال متوقف شد و هر دو تیم به دنبال دومین برد هستند. علی دایی سابقه زیادی در لیگ برتر پیدا کرده و شرایط مسابقات را به خوبی می شناسد اما امید نمازی به اندازه سرمربی سایپا تجربه ندارد اما او هم نشان داده که مربی بادانشی است و تیمش فوتبال چشم نوازی را ارایه می دهد. نمازی و دایی هر دو مربی تیم ملی بوده اند البته دایی سرمربی بود و نمازی دستیار کی روش. 

استقلال خوزستان - پرسپولیس؛ تقابل با برادر کوچک آبی ها در گرما

در سومین فصل همکاری برانکو با پرسپولیس، سرخپوشان تهرانی همچنان صدرنشین لیگ برتر هستند آن هم در حالیکه این تیم از پنجره  نقل و انتقالاتی محروم بوده است. پرسپولیس اگر می خواهد برای پنجاه و چهارمین هفته متوالی در لیگ برتر ایران در صدر بماند باید از استقلال خوزستان سه امتیاز بگیرد. مسابقه ای که احتمالا در گرمای شدید اهواز برگزار می شود و شاگردان برانکو باید با این حریف داغ هم مقابله کنند. آبی پوشان اهوازی فقط یک امتیاز دارند اما بازی با پرسپولیس برای آنها کاملا متفاوت است. بازیکنان استقلال خوزستان انگیزه مضاعفی برای اثبات توانایی هایشان در این بازی دارند و برانکو هم نشان داده که می تواند همواره پدیده های جدیدی برای پرسپولیس رونمایی کند. سیامک نعمتی با دو گلی که به فولاد زد نشان داد که می تواند چهره جدید سرخپوشان شود ضمن اینکه علیپور آقای گل و حتی منشا هم در این بازی می توانند بازیکنان خطرناکی برای حریف محسوب شوند. پرسپولیس که در سوپرجام موفق نشد با استقلال تهران بازی کند اولین بازی اش را مقابل برادر کوچک تر آبی ها برگزار خواهد کرد. اهواز هم شهر آبی‌هاست و پرسپولیس کار سختی در گرمای اهواز و مقابل این هواداران خواهد داشت.

نساجی مازندران - پارس جنوبی جم؛  تقابل تارتار و نکونام

نساجی که بعد از سال ها به لیگ برتر آمده هنوز بردی به دست نیاورده و این بازی خانگی بهترین فرصت برای شاگردان نکونام است که اولین برد لیگ برتری را دشت کنند. پارس جنوبی هم هفته گذشته در خانه به پیروزی رسید تا نشان بدهد همچنان می خواهد در نیمه بالایی جدول حضور داشته باشد. تقابل تارتار و نکونام از نظر فوتبالی دیدنی است بخصوص اینکه تماشاگران مودب و با فرهنگ نساجی می توانند جذابیت این مسابقه را دو چندان کنند حتی اگر روی دیوار خانه شان بنشینند و هندوانه! بخورند.

پدیده - صنعت نفت آبادان؛ فوتبالی زیبا و بی حاشیه؟

پدیده با گل محمدی هفته گذشته اولین بردش را به دست آورد اما این تیم هنوز مشکلات مالی فراوانی دارد با این حال بالاتر از صنعت نفت آبادانی قرار گرفته که 2 مساوی داشته است. هر دو تیم به دنبال ارایه فوتبالی زیبا هستند و شاید این بازی یکی از کم حاشیه ترین اما جذابترین مسابقات این هفته از نظر فنی باشد. به خصوص اینکه در یکی از زیباترین ورزشگاه های فوتبال ایران برگزار می شود.

نفت مسجدسلیمان - فولاد خوزستان؛ دربی جنوبی

این دربی خوزستان هم دیدنی خواهد بود بخصوص اینکه فولاد برای جبران شکست سنگین مقابل پرسپولیس به میدان می آید. نفت مسجدسلیمان هم که هنوز گلی در لیگ نزده شاید به دنبال اولین برد فصل خود در خانه باشد اما عبور از فولاد کار آسانی نیست. این بازی جنوبی در شهر اولین ‌ها هم می‌تواند جذاب شود.

استقلال - تراکتورسازی تبریز؛ اولین برد در حساس‌ترین بازی هفته

حساس ترین وجذاب ترین بازی هفته سوم در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. تراکتورسازی با ستاره های گرانقیمت و مربی مشهورش هنوز در لیگ برتر بردی به دست نیاورده و قرمزپوشان تبریزی برای اولین پیروزی قدم به ورزشگاه آزادی می گذارند. مسعود شجاعی و اشکان دژاگه دو کاپیتان تیم ملی هم فضای متفاوتی را در ورزشگاه آزادی تجربه خواهند کرد. البته هواداران تراکتورسازی به اندازه هواداران استقلال به ورزشگاه می آیند تا شاهد یک بازی جذاب در زمین فوتبال باشند. استقلال هم با یک امتیاز سوغاتی از اصفهان به تهران برگشته  و اکنون می خواهد اولین برد خانگی خود را جشن بگیرد. هواداران استقلال هم از اینکه هنوز پیروز نشده اند خشنود نیستند. البته با شرایطی که استقلال در زمانآماده سازی داشت این نتایج قابل پذیرش است. استقلال احتمالا در این بازی از بازیکنان جدیدش یعنی نویمایر و مرتضی تبریزی هم رونمایی خواهد کرد. روی نیمکت دوتیم هم دو مربی پا به سن گذاشته و کارنامه دار حضور دارند. جان توشاک و وینفر شفر. تقابل این موسفید کرده های مربیگری هم جذاب خواهد بود و باید دید دو تیم برای سومین بازی در این فصل مساوی می کنند یا یکی از دو تیم اولین برد فصل را جشن می گیرد.

سپاهان - پیکان؛ تقابل ژنرال و آقا معلم

دو تیم هفته گذشته پیروزی های درخشانی را به دست آوردند و اکنون مقابل یکدیگر زورآزمایی خواهند کرد. مجید جلالی و امیر قلعه نویی به خوبی از افکار فوتبالی یکدیگر شناخت دارند و پیکان کار سختی در نصف جهان خواهد داشت بخصوص اینکه به نظر می‌رسد سپاهان با پیروزی ۶ گله خود مقابل سپیدرود در بهترین شرایط قرار گرفته و شاید قلعه‌نویی در این فصل سنت شکنی کند و تیمش زودتر از همیشه و در نیم فصل اول به عنوان یک مدعی ظاهر شود. مجید جلالی معروف به آقا معلم و امیر قلعه‌نویی معروف به ژنرال برای پیروزی در این مسابقه نقشه‌های زیادی در سر خواهند داشت و پیکان هم بعد از یک برد خوب در دربی خودرو سازان برای امتیاز گرفتن راهی اصفهان می‌شود.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته سوم لیگ برتر:

پنجشنبه 18 مرداد 1397‏
استقلال خوزستان- پرسپولیس ‏تهران- ساعت : ‏20:30 ‏ ورزشگاه:  غدیر اهواز
وحید کاظمی – علیرضا ایلدورم – علی اکبر نوری – علی میرغفاری 
ناظر: محمدجواد تقی پور
‏نساجی مازندران- پارس جنوبی جم- ساعت : ‏20:30 ‏ ورزشگاه: شهید وطنی قائمشهر
پیام حیدری – علی میرزابیگی – محمدعلی پورمتقی – امیر عراب براقی
ناظر: علیرضا یزدانی
‏سایپا تهران - ذوب‌آهن اصفهان- ساعت : ‏20:30 ‏ ورزشگاه:  پاس قوامین تهران
حسین زرگر – آرمان اسعدی – امیر مبشر – مهدی مرجانزاده 
ناظر: حسین عسگری
‏گسترش فولاد تبریز- سپیدرود ‏رشت- ساعت : ‏19:50ورزشگاه:  بنیان دیزل تبریز
سیدرضا مهدوی – جواد مداح – امیرمحمد داودزاده – کمیل غلامی – ناظر: رسول فروغی
‏جمعه 19 مرداد 1397‏
پدیده مشهد- صنعت نفت آبادان ‏ - ساعت : ‏20‏ ورزشگاه:  امام رضا (ع)‏ مشهد
کوپال ناظمی – حمید سبحانی – محمدرسول ذورقی – علی بای
ناظر: رحیم رحیمی مقدم
‏نفت مسجدسلیمان- فولاد خوزستان- ساعت : ‏20:30 ‏ ورزشگاه:  شهید بهنام محمدی 
مسجدسلیمان
‏رضا کرمانشاهی – مهدی الوندی – قهرمان نجفی – پیمان فرخی مهر 
ناظر: یدالله جهانبازی
فولاد مبارکه سپاهان - پیکان تهران- ساعت : ‏20:30 ‏ ورزشگاه:  نقش جهان اصفهان
علی صفایی – فرهاد مروجی – محمدهاشمی نسب – روح الله شریفی
ناظر: علیرضا کهوری
‏استقلال تهران- تراکتورسازی تبریز- ساعت : ‏20:30 ‏ ورزشگاه:  آزادی تهران
مهدی سیدعلی – حسن ظهیری- تورج عیوض محمدی – جواد محمدی 
 ناظر: حسن کامرانی فر

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب