سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33272
|
08:16 - 1397/05/16
نسخه چاپی

مدیر کل کمیته امداد ایلام:

۴۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایلامی ایجاد شد

۴۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایلامی ایجاد شد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، گفت: در سالهای گذشته بیش از ۴۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان استان ایلام ایجادشده است.

به گزارشايلام بيدار، "ضیا رضایی"، مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در نشست آموزشی مدیران و کارشناسان حوزه اشتغال و خودکفایی این استان که با حضور دکتر خادمی مدیرکل طرح‌های اشتغال‌زایی و خودکفایی کمیته امداد مرکز برگزار شد حاضر و گزارشی از فعالیت‌های اشتغال‌زایی این نهاد ارائه کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام بیان کرد: در سالهای اخیر بیشترین درخواست‌های مددجویان این استان درزمینهٔ اشتغال بوده است که این موضوع نشان‌دهنده تمایل جامعه مددجویی به مقوله خوداتکایی است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال و توانمندسازی هم‌اکنون مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد است افزود: در زمان مدیریت مهندس فتاح در این نهاد راهکارهای مهمی درزمینهٔ اشتغال و توانمندسازی تدوین‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام به میزان اشتغال ایجادشده برای نیازمندان این استان اشاره کرد و گفت: در مهر و موم‌های گذشته بیش از 42 هزار فرصت شغلی برای مددجویان استان ایلام با استفاده از منابع مالی این نهاد و تسهیلات بانکی ایجاد شده است.

رضایی با اشاره به اینکه بیشترین مشاغل ایجادشده برای نیازمندان این استان در مناطق محروم و روستایی بوده است افزود: از این تعداد فرصت شغلی 52 درصد آن درزمینهٔ کشاورزی و دامداری، 32 درصد خدمات و مابقی هم درزمینهٔ صنایع‌دستی و تولیدی بوده است.

وی با اعلام اینکه هدف اصلی این نهاد از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به نیازمندان خوداتکایی و توانمندسازی آنان است گفت: از سال 91 تا ابتدای امسال بیش از 13 هزار و 150 خانواده نیازمند توانسته‌اند با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به خوداتکایی و توانمندی رسیده و از چتر حمایتی این نهاد خارج شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: با توانمند شدن این افراد، بیش از 40 میلیارد تومان که قبلاً به‌عنوان مستمری به آنان پرداخت می‌شد صرف جویی صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب