سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33271
|
08:13 - 1397/05/16
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

دست دلالان و واسطه ها باید از بازار سکه و ارز کوتاه شود

دست دلالان و واسطه ها باید از بازار سکه و ارز کوتاه شود
استاندار ایلام بر لزوم معرفی واسطه ها و دلالان و به مردم و قطع کردن نقش آنها در بازار ارز و سکه تاکید کرد.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام در نشست بخش خصوصی با دولت اظهار داشت: افرادی که از ارز دولتی 42 هزار ریالی برای ورود کالا به کشور استفاده کرده ولی این کالاها را توزیع نکرده اند، باید مابه التفاوت آنرا به خزانه دولت بازگردانند. 

وی افزود: برای متعادل کردن بازار ارز باید عوامل بی ثباتی شناسایی و به این نکته توجه کرد که بازار ارز همچون سایر بازارها، از دو طرف عرضه و تقاضا تشکیل شده است. 
استاندار ایلام از ارائه بسته اقتصادی در نشست سران قوا خبر داد و افزود: این بسته اقتصادی با تصویب سران سه قوه و زیر نظر مقام معظم رهبری تنظیم و در دولت مصوب شده و از فردا اجرایی می شود.
سلیمانی دشتکی اضافه کرد: در این بسته مصوب شده که نیازهای اساسی مردم با نرخ ارز دولتی تهیه می شود و هیچ گونه تغییری در قیمت کالاهای اساسی صورت نخواهد گرفت.
وی ادامه داد: نتیجه این رویکرد ارزی در بورس ارائه می شود و تابع عرضه و تقاضاست و باعث ایجاد اعتماد مردم به بازار می شود.
وی با بیان اینکه تا بهار سال آینده هیچ تغییری در نرخ کالاهای اساسی رخ نمی دهد، گفت: بازار ثانویه ارز بزودی تشکیل و در آن نرخ ارز توسط بازار تعیین می شود و مبادله بین صادر کننده و وارد کننده، خریدار و فروشنده تعیین کننده نرخ خواهد بود.
استاندار ایلام در خصوص مشکلات بازار و ایجاد جو روانی و تنش در این بخش گفت: انقلاب فرزند بازار است و بازار حامی انقلاب، نظام و تمامیت ارضی است، مشکلاتی که طی ماه های اخیر ایجاد شده فقط برای ایجاد تنش و جوسازی است که باید با برنامه ریزی این مشکل سریع تر رفع شود.
سلیمانی دشتکی افزود: برای جلوگیری از کم فروشی و افزایش نرخ میوه و تره بار در استان باید نشست های تخصصی با بخش خصوصی، اصناف، اتاق بازرگانی، جهاد کشاورزی و دادستانی برای ساماندهی وضعیت بازار برگزار شود.
به گفته وی وجود واسطه ها و دلالان در این بخش باید کوتاه شود، چرا که بجای وصل کردن دو طرف تجاری به تجارت کاذبی می پردازند و به تورم دامن می زنند.
استاندار ایلام همچنین در خصوص بارگیری کالاها در مرز مهران گفت: توافقات لازم برای مکان و نحوه بارگیری کامیون ها در مرز مهران صورت گرفته و با حضور استاندار واسط عراق این مشکل رفع و کامیون داران تردد خود را در این مرز ادامه می دهند. 
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: برای مسیرهای منتهی به مهران و استان واسط عراق هزینه های بسیار خوبی در خصوص راه ها، آب، برق و خطوط ارتباطی انجام شده و نیاز است دولت عراق نیز به اقدامات خود سرعت ببخشد.
وی اضافه کرد: 2 کشور ایران و عراق منافع مشترک اقتصادی در سطح بین المللی دارند اگر 2 استان واسط و ایلام نیز بتوانند طبق برنامه پیش بروند افق خوبی در سطح مبادلات اقتصادی بین دو کشور برقرار خواهد داشت.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب