سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33269
|
07:59 - 1397/05/16
نسخه چاپی

وقتی مدیریت شهری می لنگد؛

زخم های کهنه بر پیکره لومار و کلافگی مردم + تصاویر

زخم های کهنه بر پیکره لومار و کلافگی مردم + تصاویر
سال‌هاست که چاله‌های سطح خیابان‌های شهر لومار به عنوان یکی از معضلات اصلی این خیابان‌ها خودنمایی می‌کند و هر روز شاهد عمیق‌تر شدن این زخم‌های کهنه بر پیکر شهر هستیم.

به گزارشايلام بيدار، سال‌هاست که چاله‌های سطح خیابان‌های شهر لومار به عنوان یکی از معضلات اصلی این خیابان‌ها خودنمایی می‌کند و با وجود نارضایتی شهروندان هر روز شاهد عمیق‌تر شدن این زخم‌های کهنه بر پیکر شهر هستیم.

این موضوع در واقع یک داستان بسیار قدیمی، کهنه و تکراری در این شهر محسوب می شود که هر از گاهی رسانه های گروهی به آن می پردازند و پس از مدتی نیز فراموش می شود و چاله های ایجاد شده به قوت خود باقی می مانند و معترضین نیز که عاجز و درمانده شده اند به رغم میل باطنی با آن کنار می آیند و در حقیقت چاره ای جز این نداشته و ندارند.

رانندگان و همچنین سرنشینان وسایط نقلیه شخصی و عمومی نیز به جد از این موضوع عاصی شده اند و از اینکه حق و حقوق شهروندی آنان به سادگی هرچه تمام نادیده گرفته می شود و مسوولان ذیربط کک شان هم نمی گزد تاسف می خورند.

یک شهروند سیروانی در این باره گفت: وضعیت آسفالت برخی خیابان ها و کوچه ها آنقدر نامناسب است که آمد و شد وسیله نقلیه را سخت کرده و لازم است شورای شهر و شهرداری فکری به این وضعیت نابسامان بکنند چراکه اگر همچنان دست روی دست بگذارند، وضعیت از این نیز خواهد شد.

وی افزود: در برخی خیابانهای شهر لومار مشاهده می شود که کارگران شهرداری یا خود مردم چاله های ایجاد شده را با خاک و شن ترمیم می کنند ولی این راه چاره نیست و باید به فکر آسفالت ریزی توسط مسوولان ذیربط شهری بود.

شهروند دیگری نیز گفت: مسوولان باید درخصوص عدم ترمیم حفره های خطرآفرین ایجاد شده درسطح خیابان ها و معابر به مردم پاسخگو باشند و این که شهروندان و صاحبان خودروها نسبت به پرداخت عوارض به شهرداری اقدام کنند، ولی این دستگاه از ارایه خدمات خودداری نماید و با اهمال کاری هزینه های بسیاری را بر صاحبان خودروها تحمیل کند از انصاف به دور است.

یک راننده تاکسی نیز با بیان اینکه مگر ترمیم چاله ها چه میزان هزینه دربر دارد که شهرداری در مقابل آن اینچنین مقاومت و بی اعتنایی می کند، گفت: چاله های دهان باز کرده در سطح خیابانها امان رانندگان را بریده و آنهایی که تردد مداوم دارند، خوب می دانند سقوط به یکباره خودروها به درون این چاله ها چقدر هزینه برایشان تحمیل کرده و تعمیر خودرو نیز ساعت ها از وقتشان را خواهد گرفت.

وی افزود: از صبح تا شب برای تامین هزینه یک لقمه نان برای زن و فرزند تلاش می کنیم و در نهایت به شهر لومار می رسیم که این وضعیت نامناسب خیابان ها، باعث خسارت به خودروهای ما می شود.

این راننده گفت: وضعیت بد آسفالت خیابانها و وجود چاله های دهان گشوده تردد در داخل شهر را برای همه دارندگان خودروها سخت کرده و مسولان شهرداری نیز با اینکه دغدغه رانندگان را می دانند ولی در خواب بی خیالی غوطه خورده و غم شان نیست.
این راننده با ناراحتی گفت: دیگر حنای رسانه های گروهی نیز در پیش ما رانندگان رنگی ندارد و بهتر است در این خصوص دیگر قلم فرسایی نکرده و بی خودی وقت خود و دیگران را هدر ندهند.

وی با بیان اینکه رانندگان برای رد کردن چاله ها به ناچار به صورت زیگزاگ حرکت می کنند که این نیز در بسیاری از موارد موجب وقوع تصادفات خسارتی و جرحی می شود ، افزود: مسوولان شهر نسبت به این معضل چندین و چند ساله به خوبی واقف هستند و حتی تعداد و میزان عمق حفره های ایجاد شده را از من و شما نیز بهتر می دانند اما با وجود این اصلا در پی رفع این معضل نیستند.

وی اظهارکرد: گناه صاحبان وسایل نقلیه چیست که خاطر افتادن در حفره هایی که اغلب آنها را باید چاه خواند، قسمتی از درآمد خود را صرف تعمیر خودروهای در اختیار کنند و به جای هزینه درآمدهای خود برای خانواده به اجبار آن را روانه جیب مکانیک های شهر کنند.

وی یادآور شد: مسوولان ذیربط شهری بهتر است برای کسب درآمد بیشتر، عوارض و مالیات های بالاتری را برای فروشندگان لوازم یدکی و تعمیرکاران خودروها درنظر بگیرند چراکه این صنف از جامعه از برکت وجود این چاله چوله های ایجاد شده به نان و نوای خوبی رسیده اند.

آیا پر کردن این حفره ها کار سخت و هزینه بری است که عوامل شهرداری از ترس تحمیل هزینه های گزاف نسبت به رفع آنها اقدام نمی کنند یا اینکه با رانندگان میانه خوبی ندارند و به فکر پرکردن جیب لوازم یدکی فروشان و تعمیرکاران خودرو هستند؟

صاحبان و سرنشینان خودروها شکایت خود را به چه دستگاهی ببرند، وضعیت نامناسب آسفالت خیابان ها و کوچه ها کم بود و حال باید چاله های بزرگ و کوچک را نیز تحمل کرد و دم برنیاورد و چرا باید تاوان اهمال کاری و کم توجهی مسوولان شهر را شهروندان مظلوم بپردازند.

انتهای پیام/

 

 
 
سیروان نوین
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب