سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 33257
|
13:05 - 1397/05/15
نسخه چاپی

7 حیوان و موجود فناناپذیر که می توانند تا ابد زنده بمانند

7 حیوان و موجود فناناپذیر که می توانند تا ابد زنده بمانند
بر روی کره زمین همه موجودات نمی میرند و جاندارانی وجود دارد که موجودات فناناپذیر هستند که فقط توسط موجود دیگری ازبین می روند در غیر این صورت تا ابد زنده می مانند.

به گزارشايلام بيدار،علاوه بر آنچه تصور می کنید مرگ برای تمام موجودات زنده روی کره ی زمین رخ نمی دهد این یعنی هستند جاندارانی که موجود فناناپذیرند و تا توسط موجودی دیگر از بین نروند به خودی خود از بین نخواهند رفت واقعیتی که در نوع خود شگفت انگیز است.

موجودات فناناپذیر

موجود فناناپذیر که میتوانند برای همیشه زندگی کنند

1. نوعی از عروس دریایی

در صدر لیست حیوانات فناناپذیر ما یک نوع ظریف از عروس دریایی وجود دارد که تیولا یا به زبان ساده تر عروس دریایی فناناپذیر نامیده می شود. این موجود راهی برای فریب دادن مرگ با تغییر روند پیری پیدا کرده است.

اگر عروس دریایی مجروح یا بیمار باشد، در یک دوره سه روزه به مرحله پولیپ باز می گردد و سلول های خود را به حالت جوان تر تبدیل می کند، که در نهایت دوباره به دوران بزرگسالی تبدیل می شود. 

نوعی عروس دریایی

تیولا نوعی عروس دریایی جزو حیوانات فناناپذیر

2. لابستر های همیشه در حال رشد

این بحث در میان جامعه علمی وجود دارد که آیا این ساکنان اقیانوس سرخ ، حیوانات بیولوژیکی فناناپذیر هستند. یک علت شایع مرگ ، بیماری است نه سن زیاد ، و بر خلاف سایر حیوانات ، لابسترها تا زمانی که می میرند، رشد می کنند و تکثیر می شوند .

یکی از لابسترهایی که در ساحل نیوفاندلند به دام افتاده بود، تقریبا 140 سال داشت اما طبق گفته اسمیتسونیان ، بیشتر لابستر های نر تا ابتدای دهه ی30 خود زنده می ماندند، درحالی که لابستر های ماده به طور متوسط 54 سال زندگی می کنند.

یک حقیقت جالب:هر چه قدر لابستر بزرگتر باشد، پیرتر است.

لابستری ها

رشد و تکثیر لابستری ها تا زمان مرگ 

3. لاک پشت های غول پیکر

آرامش رمز موفقیت است. لاک پشت ها برای قرن ها زندگی می کنند و محققان متوجه شده اند که اندام هایشان به مرور زمان از بین نمی رود.

نیویورک تایمز، گزارش می دهد که اگر لاک پشت ها بتوانند از شکارچیان و بیماری ها در امان بمانند حتی ممکن است قادر به زندگی به طور نامحدود باشند به عبارت دیگر ، آن ها قطعا این توانایی را دارند که یک حیوان فناناپذیر باشند. 

لاک پشت ها

لاک پشت های غول پیکر برای قرن ها زندگی می کنند

4. کرم های پهن باز سازی کننده

این خزندگان ، که به نام کرم های پلانی نیز شناخته می شوند ، به توانایی بازسازی خود مشهورند ، به این معنی که حتی وقتی از طول یا عرض نصف می شوند، می تواند دو کرم مجزا را تشکیل دهد .

بر اساس یک مطالعه در دانشگاه ناتینگهام ، این بازی سازی ظاهرا بی حد و حصر در مورد بافت های آسیب دیده نیز ، به کرم ها اجازه فریب مرگ به طور نا محدود می دهد. 

کرم های پهن

کرم های پلانی جزو موجودات فناناپذیر

5. نهنگ های سر سخت

اگر چه از لحاظ فنی فناناپذیر نیستند. نهنگ غول پیکر ، قدیمی ترین پستان دار زنده است . با توجه به دانسته های مردمی ، چندین گونه از نهنگ ها بیش از 70 سال است که زندگی می کنند ، هر چند که در دهه 1990 دانشمندان جای زخم هایی را بر روی حیوانات عظیم که توسط سلاح از دهه 1800 ایجاد شده بودند را کشف کردند. مسن ترین نهنگ سرگنده شناخته شده 211 سال عمره کرده است. 

نهنگ سرسخت

نهنگ های غول پیکر تا 211 سال عمر می کنند

6. باکتری های مقاوم در برابر تابش

داینوکوکوس رادیو دورانس یک باکتری اکسترموفیلیک است که تنها در مقابل تابش مقاوم نیست. این حیوانات فنانامذیر هم چنین می توانند جان خود را از دست بدهند و به دلیل پاسخ ایمنی باور نکردنی DNA خود به زندگی باز گردند .

آن ها می توانند از سرما ، کم آبی ، خلا و اسید نجات پیدا کنند و از آنها به عنوان سخت ترین باکتری در دنیا نام برده شده است . 

باکتری مقاوم به تابش

داینوکوکوس رادیو دورانس سخت ترین نوع باکتری ها

7. گونه های فنا ناپذیر بر روی این سیاره

هر چیزی که سعی در کشتن یک جانور کندرو را داشته باشد ، به سرعت متوجه خواهد شد که آن ها به عنوان حیوانات فناناپذیر شمرده می شوند.

این موجودات قادر هستند برای هزاران سال به اطراف بچسبند و یا حتی به طور نامحدود با ورود به حالت کریپتوبیوز متابولیسمشان را متوقف کنند.

موجودات عجیب و غریب

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب