سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33214
|
13:49 - 1397/05/13
نسخه چاپی

رئیس حوزه های علمیه استان در گفتگو با ایلام بیدار عنوان کرد؛

برخورد با اخلالگران اقتصادی؛ لازمه رسیدگی به معیشت مردم/ اولویت اصلی کشور رفع مشکلات مردم است

برخورد با اخلالگران اقتصادی؛ لازمه رسیدگی به معیشت مردم/ اولویت اصلی کشور رفع مشکلات مردم است
امام جمعه موقت ایلام گفت: لازمه ساماندهی وضعیت معیشتی مردم برخورد قاطعانه با اخلالگران اقتصادی و مفسدان است.

حجت الاسلام والمسلمین "وعد مرادبیگی"، رئیس حوزه های علمیه استان ایلام و از روحانیون برجسته این استان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسیایلام بیداردر خصوص وضعیت اقتصادی کشور گفت: در دوران قرن بیستم انقلابی به نام انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت که ساختار فکری و حکومتی جدیدی را به دنیا معرفی کرد.

وی اظهار کرد: ساختار فکری انقلاب اسلامی براساس معارف اهل بیت، احیای ارزش های اسلامی و کرامت انسانی و ساختار حکومتی آن نیز براساس ولایت مطلقه فقیه شکل گرفت.

این روحانی برجسته افزود: این انقلاب با این ویژگی ها تحولی را در جریان تاریخ معاصر ایجاد کرد که تاریخ ساز شد و حتی حکومت های بزرگ جهانی را به چالش کشید.

رئیس حوزه های علمیه استان ایلام ادامه داد: از طرف دیگر نظام سلطه بعد از بر هم ریختن ابر قدرت شرق توسط انقلاب اسلامی احساس خطر کرد که روزی این فروپاشی یقه آنان را نیز خواهد گرفت که نظام شان را بر زمین می زند.

امام جمعه موقت ایلام بیان کرد: در آمریکا قریب به ۱۰ میلیون مقاله در خصوص اینکه این کشور در حال افول و از هم پاشیدگی است نوشته شده لذا بر همین اساس و ویژگی ها از انقلاب اسلامی ایران با تفکر ناب محمدی و با در رأس بودن حکومت ولایت فقیه  در هراس هستند؛ به خصوص آنکه انقلاب اسلامی به میدان آمده و منطقه را مدیریت و جریان مقاومت را تشکیل داده است.

مرادبیگی عنوان کرد: آنها بر این باور هستند که ایران اسلامی در اکثر جریانات منطقه نفوذ دارد و آن را برای خود چالش زا می دانند.

این روحانی برجسته اضافه کرد: همانطور که همه می‌دانیم نظام سلطه با محوریت امریکا و اسرائیل جنایتکار حرکات خصمانه خود را از همان اوایل انقلاب شروع کردند از جنگ تحمیلی و تهدید و تحریم گرفته تا ایجاد بحران‌های اقتصادی، اما آنچه روشن است اینکه تاکنون نتوانسته اند به اهداف پلید خود دست پیدا کردند.

مرادبیگی اشاره کرد: در خصوص وقایع کنونی در داخل کشور نیز باید گفت دشمنان به دنبال جنگ روانی هستند تا به پیکره نظام خدشه وارد کند؛ دشمن درصدد است افرادی را در داخل به عنوان غرب گرا و غرب پرس تربیت کند تا صدای آنان در ایران باشند لذا تمامی این تحرکات به منزله فشار بر مردم است چرا که اصل نظام جمهوری اسلامی متکی به مردم است.

رئیس حوزه های علمیه استان ایلام حاطرنشان کرد: ترامپ رئیس جمهور آمریکا هنوز مردم ایران را نشناخته است، متاسفانه در داخل نیز تا صدای مذاکره از سوی آمریکا شنیده می‌شود، عده ای ساده اندیش به دنبال تسلیم و سازش هستند، همان موضوعی که در برجام دنبال و باعث ذلت شد.

امام جمعه موقت ایلام یادآور کرد: هرگز نباید با کسانی که با چالش ارز، سکه و طلا کشور را دچار مشکل کردند و گرانی های پی در پی را بر مردم تحمیل کردند مماشات کرد، گر چه برخی مسائل و مشکلات خارجی باعث ایجاد یکسری از مسائل پیش آمده شد اما بخش بسیار مهمی از مشکلات به وجود آمده "سوء مدیریت" و یا نبود آن بوده است که اگر سوء تدبیر نمی شد اگر به حرف منتقدان دلسوز و منصف گوش داده می شد در این مرحله گرفتار نمی شدیم.

وی تأکید کرد: تحریم ها موضوع جدیدی برای ملت ایران نیست و از طرف دیگر تحولات ارز ارتباطی به تحریم ها ندارد؛ این افزایش ها از سوی برخی عوامل دست‌نشانده غربی در کشور است، در این راستا لازم و ضروری است که هم قوه مجریه و هم قوه قضاییه به صورت جدی به این پرونده ورود کنند.

مرادبیگی تأکید کرد: در ابتدا لازم است مطالبه های مردمی رصد و اسامی مجرم و خیانت کاران اعلام و با اشد مجازات با آنان برخورد شود، باید با افرادی که با عرض داخلی اقدام به واردات کالاهای غیر ضرور به جای کالاهای ضرور از جمله خودروهای لوکس کردند، اشد مجازات در نظر گرفته شود و مفسدان و اخلالگران در حوزه اقتصاد باید به سزای اعمال خود برسند.

این روحانی برجسته، مطالبه روحانیت مراجع عظام تقلید را رسیدگی به معیشت مردم و رفع مشکلات آنان عنوان کرد و گفت: لازمه ساماندهی وضعیت معیشتی مردم برخورد قاطعانه با اخلالگران اقتصادی و مفسدان است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب