سرویس: سیاسی
کد خبر: 33212
|
10:49 - 1397/05/13
نسخه چاپی

روزه سکوت روحانی صدای حامیان دولت را درآورد!

روزه سکوت روحانی صدای حامیان دولت را درآورد!
سکوت رئیس‌جمهور و جواب ندادن او به سؤالات مردم و دغدغه‌های معیشتی آنان برخی از روزنامه‌های زنجیره‌ای حامی دولت را نیز به تکاپو انداخته و نسبت به آن منتقد ساخته است.

به گزارشايلام بيدار،روزنامه آفتاب یزد در شماره چهارشنبه گذشته خود به دلایل لغو سخنرانی تلویزیونی روحانی در هفته اخیر پرداخته و بر نقش حسام‌الدین آشنا در این زمینه تاکید کرده بود.


این روزنامه در گزارش تیتر یک خود نوشته بود: «در بحبوحه شرایط بد اقتصادی، مردم منتظر پاسخ قانع‌کننده‌ای از سوی مسئولان بودند که سرانجام اعلام شد سه‌شنبه دوم مردادماه قرار است رئیس‌جمهور با مردم سخن بگوید اما در حالی که همه منتظر بودند مواضع حسن روحانی را بشنوند، اعلام شد که این گفت‌وگو به زمان دیگری موکول شده است.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده بود : «تصمیم روحانی برای لغو این گفت‌وگوی تلویزیونی در لحظات آخر گرفته شده و حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی دولت حسن روحانی از مخالفان اصلی این گفت‌وگوی تلویزیونی بوده است.آشنا به روحانی گفته تنها باید زمانی در این شرایط با مردم رودررو سخن بگوید که اطلاعات و داده هایش کامل بوده و برای انتقادها و حل مشکلات پیش روی دولت راه‌حلی ارائه دهد».

آفتاب یزد در بخش دیگری از این گزارش نوشت:«شنیده‌ها حاکی از آن است که اظهارات آن روز روحانی(نشست خبری دوم بهمن 96) و اطمینان خاطر او (درباره قیمت دلار) و آینده اقتصاد ایران، به واسطه اطلاعات غلطی بود که اطرافیان به او دادند».

در این رابطه حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور در صفحه شخصی‌اش نوشت: «مطالب اخیر روزنامه آفتاب یزد در مورد خود را تکذیب می کنم.»

اما، فارغ از تائید و تکذیب‌های صورت گرفته، روزنامه قانون در شماره پنجشنبه اخیر خود به دلایل سکوت روحانی پرداخته و نسبت به روزه سکوت رئیس‌جمهور که با ورود نمایندگان و سؤال از روحانی شکسته شده است واکنش نشان داد.

در گزارش روزنامه قانون آمده است: « حسن‌روحانی که خود دست‌پرورده دوران سخت اداره کشور در دهه 60 و زمان جنگ است باید به بهترین شکل ممکن بتواند وضعیت شبه‌جنگی این روزهای کشور را کنترل و اداره کند ولی ما شاهد آن‌هستیم که نه تنها وضعیت این‌گونه نیست بلکه اوضاع را شاید بتوانیم از زمان جنگ نیز آشفته‌تر ببینیم زیرا در آن بازه اگر دشمن تمام سعی خود را برای ضربه زدن به کشور به کار می‌گرفت اما مردمی بودند که پشت دولت بایستند ولی امروز وضعیت به‌گونه‌ای‌ دیگر است و ملت نیز از دولت شکایت دارند و می‌دانند که تلاش خود را نمی‌کند. در آن زمان هر کاستی بود ولی مردم اطمینان داشتند که بیشتر مسئولان نیز با ملت در یک راستا حرکت می‌کنند و برای همین تاب می‌آورند. در آن زمان شاید برخی افراد نق می‌زدند ولی بیشتر مسئولان همگام با ملت بودند و از مشکلات کشور برای مردم سخن می‌گفتند و این روزها حتی شاهد آن هستیم که روحانی این سخن گفتن را نیز از مردم دریغ می‌کند. این رویه دولت و شخص حسن‌روحانی به حدی ادامه دار شد تا نمایندگان که دیدند از دست مردم کاری برنمی‌آید، کمر همت بستند و سؤال از رئیس دولت را اعلام وصول کردند.»

فارغ از اینکه شبه جنگی خواندن شرایط امروز کشور تلاش زنجیره ای‌ها برای توجیه مذاکره با آمریکا را پوشش می‌دهد می‌توان به این نکته بسنده کرد که روش و مشی دولت در بی‌توجهی به مشکلات جامعه، تا آنجاست که روزنامه‌های حامی رئیس‌جمهور را نیز به تکاپو انداخته و در زمره منتقدان قرار داده است.
 
منبع: کیهان
 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد