سرویس: سیاسی
کد خبر: 33172
|
07:14 - 1397/05/11
نسخه چاپی

در این شرایط ذوق زدگی تکراری اصلاح طلبان مهم نیست

در حاشیه درخواست ترامپ برای ملاقات با مقامات ایران/ حیف است فرصت تحقیر کردن رئیس جمهور آمریکا را از دست بدهیم

در حاشیه درخواست ترامپ برای ملاقات با مقامات ایران/ حیف است فرصت تحقیر کردن رئیس جمهور آمریکا را از دست بدهیم
اصلاح طلبان آنقدر در اینباره افراط کردند که گفتند ترامپ برای حفظ ریاست جمهوریش به مذاکره با ایران نیاز دارد و حتی یکی از رسانه های اصلاح طلب هم نوشت: توافق با ترامپ پایدارتر از توافق با اوباما خواهد بود!

به گزارشايلام بيدار،دوشنبه‌شب بود که دونالد ترامپ، در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا، برای دیدار بدون هیچ پیش‌شرطی با مقامات ایران اعلام آمادگی کرد. البته هنوز ساعتی از ادعای رئیس‌جمهور آمریکا نگذشته بود که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، اظهارات ترامپ را نقض کرد و پای شرط و شروط برای مذاکره با ایران را پیش کشید و گفت که آمریکا سه پیش‌شرط برای مذاکره با ایران دارد . او افزود: «اگر ایرانیان تعهد خود برای تغییر اساسی در نحوه رفتار با مردم خود را نشان دهند، رفتار مخرب خود را کنار بگذارند، بتوانند قبول کنند که ارزش دارد که وارد یک توافق هسته‌ای شوند که در عمل مانع از تکثیر سلاح‌های هسته‌ای خواهد، آنگاه رئیس جمهوری [آمریکا] گفته است که آماده است تا بنشیند و با آنها گفتگو داشته باشد.»

اما سخنان اخیر ترامپ با واکنش های متعددی در داخل کشور روبه رو شد. اصلاح طلبان آنقدر در اینباره افراط کردند که گفتند ترامپ برای حفظ ریاست جمهوریش به مذاکره با ایران نیاز دارد  و حتی یکی از رسانه های اصلاح طلب هم نوشت: توافق با ترامپ پایدارتر از توافق با اوباما خواهد بود! جدای از ذوق زدگی تکراری اصلاح طلبان که در ساعات گذشته برخی از آنها آسمان و ریسمان را دوباره به هم بافتند تا بگویند اظهارات اخیر ترامپ فرصت خوبی است و نباید از دست داد، می توان از دریچه دیگری نیز به این موضوع نگریست.

ترامپ طی چند ماه اخیر بارها با غرور و البته با همان حماقت مختص خود تاکید کرده که بالاخره ایرانی ها از او درخواست ملاقات می کنند و حال خودش می گوید بدون پیش شرط حاضر به گفتگو با مقامات ایران هست. ساده تر آنکه همه هارت و پورت های قبلی ترامپ نمایشی بوده است. ضمن اینکه اظهارات ترامپ پیش از گذشته فرصت تحقیر کردنش را به دستگاه سیاست خارجه ایران داده است. جدای از ذوق زدگی تکراری اصلاح طلبان برای مذاکره مجدد حتی با رئیس جمهوری مانند ترامپ؛ حیف است این فرصت را برای تحقیر کردن او از دست بدهیم. تحقیری بالاتر از این نیست که او و دیگران در جهان بفهمند که از این به بعد برای ملاقات با مقامات ایران باید التماس های بیشتری بکند و تا شرایط ایران را نپذیرند، مذاکراتی صورت نخواهد گرفت. نه قاطعانه به مذاکره با ترامپ در شرایط فعلی قلب راهبرد تحقیر این رئیس جمهور قلدر و قمارباز می باشد.

اما در پایان تاکید بر این نکته نیز خالی از لطف نیست که اگر وضعیت اقتصادی کنونی کشور را با ابراز تمایل عجولانه ترامپ برای مذاکره با ایران را کنار هم بذاریم برای هزارمین بار ثابت می شود که هدف آمریکا از همه فشار های مختلف اقتصادی و سیاسی فقط و فقط مذاکره، مذاکره و مذاکره است. چون راهی دیگر ندارند و فرقی نیز نمی کند اوباما باشد یا ترامپ. فقط اولی از طریق مذاکره توانست از دولت روحانی امتیازات خوبی را برباید و دومی هم می خواهد با مذاکرات جدید بر امتیازات آمریکا بیفزاید.
 
انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب