سرویس: سیاسی
کد خبر: 33166
|
10:16 - 1397/05/10
نسخه چاپی

لاریجانی در صحن علنی مجلس:

رئیس جمهور موظف است ظرف یک ماه در مجلس حضور یابد

رئیس جمهور موظف است ظرف یک ماه در مجلس حضور یابد
رئیس مجلس گفت: رئیس جمهور موظف است ظرف یک ماه در مجلس حضور یابد و به سوالات مطروحه پاسخ دهد.

به گزارشايلام بيدار،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز چهارشنبه (10 مردادماه 97) پارلمان اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان تقاضای سوال از رییس جمهوری داشتند و این موضوع به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد و این کمیسیون با حضور نمایندگان رییس جمهور موضوع را بررسی کردند.

وی افزود: بعد از بررسی های انجام شده، 80 نفر از سوال کنندگان بر سوال خود باقی ماندند، بنابراین بیش از یک چهارم نمایندگان همچنان در سوال پابرجا هستند از این رو طبق قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس بعد از یک هفته که این موضوع در کمیسیون اقتصادی بررسی شد، باید سوال اعلام وصول شود.

*رئیس جمهور ظرف یک ماه در مجلس حضور یافته و به سوالات پاسخ می دهد

وی ادامه داد: مستند بر اصل 88 قانون اساسی و ماده 212 آیین نامه داخلی مجلس و بنابر گزارش شماره د 429771114 مورخ دوم مرداد 97 کمیسیون اقتصادی مجلس سوال تعدادی از نمایندگان از رییس جمهوری مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس مجلس عنوان کرد: با عنایت به اتمام مهلت مقرر و عدم اقناع بیش از یک چهارم از نمایندگان سوال کننده، سوال با پنج محور، عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درکاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندین ساله، افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی اعلام وصول شد.

وی یادآور شد: مطابق ماده 213 آیین نامه داخلی رییس جمهور موظف است ظرف یک ماه در مجلس حضور یابد و به سوالات مطروحه پاسخ دهد.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب