سرویس: سیاسی
کد خبر: 33159
|
07:18 - 1397/05/10
نسخه چاپی

در پاسخ به ژست ترامپ برای مذاکره با ایران؛

ظریف: تهدید، تحریم و تردستی‌های تبلیغاتی علیه ایران کارگر نمی‌افتد

ظریف: تهدید، تحریم و تردستی‌های تبلیغاتی علیه ایران کارگر نمی‌افتد
«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه به ژست رئیس‌جمهور آمریکا برای دیدار با مقام‌های ایرانی واکنش نشان داد.

به گزارشايلام بيدار،«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه به ژست رئیس‌جمهور آمریکا برای دیدار با مقام‌های ایرانی واکنش نشان داد. 

ظریف نوشت: «ایران و آمریکا دو سال گفت‌وگو کردند. ما با اتحادیه اروپا، تروئیکای اروپایی، روسیه و چین موفق به ایجاد یک توافق چندجانبه بی‌نظیر -موسوم به برجام- شدیم. این توافق، کارساز بوده است. آمریکا تنها می‌تواند خودش را بابت خروج از این توافق و ترک میز [مذاکره] مقصر بداند. تهدید، تحریم و شیرین‌کاری‌های (تردستی‌های) تبلیغاتی کارگر نخواهند افتاد. احترام به ایران و به تعهدات بین‌المللی را بیازمایید.»

ترامپ شب گذشته (دوشنبه 8مرداد/ 30 جولای» در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا تلاش کرد از خودش تصویر فردی حامی گفت‌وگو و مذاکره به نمایش بگذارد و گفت آماده است «بدون پیش‌شرط» با مقام‌های ایران دیدار کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری دوشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا تمایل دارد با «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران دیدار کند گفت: «من آماده‌ام با هر کسی دیدار کنم. من به ملاقات اعتقاد دارم.» وی با طرح این ادعا که ایرانی‌ها درگیر شرایطی سخت هستند، از اینکه آیا مقامات ایران آمادگی دیدار با او را دارند یا نه ابراز بی‌اطلاعی کرد.

«دیپلماسی ترامپی» که به‌دنبال تهدید و فشار همراه با در باغ سبز نشان دادن برای گفت‌وگو است در شرایطی رخ می‌دهد که ترامپ از توافق ایران و شش کشور موسوم به 1+5 که پس از سال‌ها مذاکره در خصوص موضوع هسته‌ای به دست آمده بود خارج شده است. وی در 18 اردیبهشت اعلام کرد که تحریم‌های ضدایرانی آمریکا بازاعمال خواهند شد.

 سردار سرلشکر پاسدار «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم روز جمعه به ژست ترامپ واکنش نشان داد و با انتشار نامه‌ای گفت: «آقای ترامپ ایران کره شمالی نیست که به درخواست ملاقات شما پاسخ مثبت بدهد. بدانید مردم ایران، دین و ایمانشان را با اسلام احیا شده توسط حضرت امام خمینی (ره) تقویت کرده‌اند و با ملت‌های سلطه‌پذیر تفاوت‌های فراوانی دارند و هرگز به مسئولین خود اجازه مذاکره و ملاقات با شیطان بزرگ را نمی‌دهند.»

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب