سرویس: سیاسی
کد خبر: 33145
|
11:04 - 1397/05/09
نسخه چاپی

لشکر کت و شلواری دشمن را ۳سال‌‌ دیر‌ دیدید آقای‌ لاریجانی/ بی‌تفاوتی رئیس مجلس به معیشت مردم

لشکر کت و شلواری دشمن را ۳سال‌‌ دیر‌ دیدید آقای‌ لاریجانی/ بی‌تفاوتی رئیس مجلس به معیشت مردم
رئیس مجلس به «لشکر کت و شلواری دشمن» اشاره می‌کند. اشاره او احتمالاً به لشکر ۴۰۰ نفری وزارت خزانه‌داری امریکا است که اخیراً روزنامه جوان به نقل از منابع موثق خبر داد که چنین افرادی برای تخریب اقتصاد ایران به کار گرفته شده‌اند.

به گزارشايلام بيدار،رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز در یک نشست داخلی مجلس با فراموشی وظایف عینی و عملی و اهرم‌های قانونی مجلس برای نظارت و اقدام در حل مشکلات کشور که کمترین آنها، سوال از رئیس‌جمهور و استیضاح وزرای کم‌کار و خطاکار است، کلینیک حرف‌درمانی به راه انداخته و تازه از دولت گلایه می‌کند که «چرا حرف نمی‌زنند»؟!

حرف‌درمانی‌های رئیس مجلس و توصیه‌های ایشان به دولت برای حرف‌زدن، در فضایی است که مجلس به ریاست ایشان هم در سؤال از رئیس‌جمهور و هم در تغییر عاجل کابینه، کاری از پیش نمی‌برد، اما ظاهراً حرف زدن به جای عمل و اقدام، بیماری این روز‌های مسئولان کشور شده است. 

رئیس مجلس به «لشکر کت و شلواری دشمن» اشاره می‌کند. اشاره او احتمالاً به لشکر ۴۰۰ نفری وزارت خزانه‌داری امریکا است که اخیراً روزنامه جوان به نقل از منابع موثق خبر داد که چنین افرادی برای تخریب اقتصاد ایران به کار گرفته شده‌اند. به نظر می‌رسد رئیس محترم مجلس باید سه سال پیش لشکر کت‌وشلواری را می‌دید. وقتی در جلسات مذاکرات برجام در ژنو، وزیر خزانه‌داری امریکا به جمع مذاکره‌کنندگان امریکایی اضافه شد و از همان زمان، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به برنامه جامع اقدام علیه اقتصاد ایران تبدیل شد، اما مسئولان دولتی و مجلسی! خوش‌باور ما برای آنچه دستاورد تاریخی خود می‌خوانند، در عرش سیر می‌کردند و لشکر کت‌وشلواری‌های دشمن را در آن زمان ندیدند. 

بر پایه گزارش جوان، لاریجانی در یک حرف‌درمانی دیگر و در آسان‌ترین کار ممکن، پای «افراد پشت‌پرده داخلی و خارجی» را پیش می‌کشد که سبکی قدیمی برای تبرئه مسئولان مستقر و مسئولیت‌دار مملکت است. با این تفاوت که هم ایشان و هم اعضای دولت فعلی در گذشته تاب نمی‌آوردند که کسی بگوید مشکلات کشور از خارج است یا از افراد پشت‌پرده داخلی است و طلبکارانه مسئولان را به ناتوانی متهم می‌کردند، اما به نظر می‌رسد در شرایط فعلی خود ناگزیر به استفاده از این سبک قدیمی شده‌اند.

لاریجانی می‌گوید: «در خصوص ریشه تلاطم ارزی اخیر در کشور با توجه به پیگیری‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم، شخصی که به صحنه تلاطم ارزی ورود کرد، اصل ریشه او در کشور دیگری بود؛ او در اصل با ارتباط با آن کشور این کار‌ها را انجام می‌داد. البته من نمی‌گویم مقصر همه این‌ها مانند قصه این فرد بود، اما ریشه‌ها هم درآمده است. شرایط کنونی اقتصادی کشور یک مقدار مربوط به تصمیمات درونی کشور و مقداری دیگر نیز مربوط به دخالت‌های خارجی است. براساس اطلاعات مستندی که داریم، برخی دستگاه‌های اطلاعاتی دشمن با پوشش‌های اطلاعاتی خود، اصل موضوع را بر بازار ارز در کشور و ایجاد تشنج در نظام اقتصادی گذاشته‌اند.»

رئیس مجلس از «باید»‌ها هم در سخنان خود در این جمع داخلی مجلس کم نگذاشت: «دوره فعلی باید سپری شود. ممکن است فشار‌های بیرونی در سطح بین‌المللی از سوی امریکایی‌ها و برخی کشور‌های منطقه افزایش یابد اما این فشار‌ها باید تبدیل به فرصت شود و ظرفیت‌های بالقوه، بالفعل شود. در این شرایط حتی می‌توان صادرات را افزایش داد، چراکه ایران با ۱۵ کشور، همسایه است.»

مجلس شورای اسلامی طی سال‌های اخیر فرصت‌های زیادی را برای اقدام عملی و تقویت در رأس بودن، از دست داده است، اما جناب لاریجانی و نمایندگان مجلس باید بدانند نمی‌توان مثل فوتبال ایران بود که گل نزنند، اما در صدر گروه جام‌جهانی هم باشند! مجلس برای در رأس بودن، باید گل بزند و یا دست کم از گل‌به‌خودی دشمن استفاده کند وگرنه در حرف‌زدن، دولت فعلی برای یک عمر ملت کافی است.

*اعتراض نماینده بروجرد به بی‌تفاوتی لاریجانی

سخنان بیسابقه و قابل تامل عباس گودرزی، نماینده بروجرد در مجلس در واکنش به بی تفاوتی های علی لاریجانی: مردم زیر بار مشکلات معیشتی هستند شما مسائل فرعی رو در دستور کار قرار می‌دهید.
 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب