سرویس: سیاسی
کد خبر: 33140
|
08:18 - 1397/05/09
نسخه چاپی

دیپلماسی لبخند جواب نداد؛

عقب نشینی آمریکا بعد از هشدار حاج قاسم/ ترامپ: آماده‌ام بدون هیچ پیش‌شرطی با ایرانی‌ها دیدار کنم

عقب نشینی آمریکا بعد از هشدار حاج قاسم/ ترامپ: آماده‌ام بدون هیچ پیش‌شرطی با ایرانی‌ها دیدار کنم
رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری مشترک روز دوشنبه با نخست‌وزیر ایتالیا بار دیگر ادعاها علیه ایران را تکرار کرد.

به گزارشايلام بيدار، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا ادعا کرد آماده است «بدون هیچ‌پیش‌شرطی» با مقام‌های ایران دیدار کند. 

او در ابتدای این نشست خبری با تکرار ادعاهای همیشگی گفت: «من و نخست‌وزیر موافقیم که به حکومت بی‌رحم ایران هرگز نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای داده شود. هرگز.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ما همه کشورها را تشویق می‌کنیم ایران را برای توقف همه فعالیت‌های شرورانه‌اش تحت فشار قرار بدهند.»

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

ترامپ سرانجام سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روز دوشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا تمایل دارد با «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران دیدار کند گفت: «من آماده‌ام با هر کسی دیدار کنم. من به ملاقات اعتقاد دارم.»

ترامپ در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره دیدارش با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی و «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه پرداخت. 

رئیس جمهور آمریکا گفت: «من مطمئناً اگر ایرانی‌ها بخواهند با آنها دیدار خواهم کرد. نمی‌دانم که الان آماده هستند یا نه.»

وی توافق هسته‌ای «برجام» را «مضحک» توصیف کرد و گفت که به مشارکت آمریکا در این توافق پایان داده است. ترامپ مدعی شد که ایرانی‌ها در نهایت با آمریکا مذاکره خواهند کرد.

ترامپ گفت: «من به توافق ایران خاتمه دادم. توافق مضحکی بود. من تصور می‌کنم آنها (ایرانی‌ها) در نهایت تمایل به ملاقات خواهند داشت و من هر موقع آنها بخواهند آماده دیدار هستم. من این کار را از موضع قدرت یا ضعف انجام نمی‌دهم، فکر می‌کنم ملاقات کردن کار مناسبی است.» 

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی دیگر درباره اینکه آیا پیش‌شرطی برای این دیدار دارد گفت: «هیچ پیش‌شرطی (ندارم). هر موقع آنها بخواهند (حاضر به گفت‌وگو هستم).»

ترامپ اپافه کرد: «هر موقع بخواهند آماده‌ دیدار هستم. این برای ایران خوب است، برای ما خوب است و برای دنیا خوب است. پیش‌شرطی وجود ندارد، اگر آنها بخواهند دیدار می‌کنم.»

*** بر اساس این گزارش، سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز پنجشنبه هفته گذشته 4 مرداد و در مراسم بزرگداشت عملیات رمضان در اجتماع مردم همدان طی سخنانی به ترامپ هشدار داد که " شأن رئیس جمهور ما نیست جوابت را بدهد؛ حساب شما با من و سپاه قدس است "

متن کامل سخنان سردار سلیمانی و هشدار شدید به ترامپ/ شأن رئیس جمهور ما نیست جوابت را بدهد؛ حساب شما با من و سپاه قدس است

 سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز پنجشنبه هفته گذشته 4 مرداد و در مراسم بزرگداشت عملیات رمضان در اجتماع مردم همدان گفت: شهید همدانی فرصت را مغتنم شمرد و با ذکاوت راهی پیدا کرد‌، خودش را داخل این راه کرد و سر به دار این راه شد، ابوالفضل این راه شد، آن وظیفه‌ای که دیروز در صحرای کربلا حضرت عباس(ع) به دفاع از حریم اهل بیت(ع) و خواهر مقدسه‌اش بر عهده داشت، او آمد این وظیفه را چه زیبا بر عهده گرفت و پر افتخار به اتمام رساند و نگذاشت گَرد اهانت و جسارت بر دامن بارگاه کبریایی حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) بنشیند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهر شهیدان بارز انقلاب است گفت: شهیدان شهبازی، شهید حاج بابایی، شهید همدانی و شهید مفتح از شهید بزرگواری در عملیات رمضان هستند که در یک جنگ سخت و در آن هوای گرم با گردان خود وارد عملیات شد.
سردار سلیمانی با بیان اینکه مجلس متعلق به شهداست، گفت: استنباط شهادت از آیات قرآن به معنای باختن و از دست دادن نیست بلکه به معنای یافتن و به دست آوردن است. شهادت به معنای خسارت و هلاکت یک تصور انحرافی است چراکه شهادت به معنای جاوید بودن و پاینده بودن است.
فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه تعلق انسان وی را وادار به حرکت می کند و هر چه این تعلق متعالی تر باشد حرکت و هیجان و بی قراری به سمت آن بیشتر می شود گفت: در زندگی شهدا یکی از دلایل حرکت شهید به سمت شهادت، وجود همین جوشش و بی قراری است.
شأن رئیس جمهور ما نیست جوابت را بدهد؛ حساب شما با من و سپاه قدس است/ امروز دریای سرخ هم برای آمریکایی‌ها امن نیست/ یادتان رفته برای سربازانتان پوشک بزرگسال تهیه می کردید/ آمریکا امروز برای گفت‌وگو با طالبان التماس می‌کند
سردار سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه جوانان نباید به دنبال تعلقات پست باشند، گفت: امام (ره) می فرمایند اوج بندگی در عالم معنویت شهادت است و بندگی خالصانه و عبودیت منجر به شهادت می شود.
وی در ادامه افزود: یکی از دلایل صحبت دشمن از ترساندن، عدم درک فرهنگ درون جامعه ایران است، چون دشمن جامعه ای که با گریه ای توام با شوق به سمت شهادت می روند، درک نکرده است.
فرمانده سپاه قدس با اشاره به سخنان ارزشمند رئیس جمهور علیه آمریکا گفت: رئیس جمهور عزیز و ارزشمند ما کلمات دقیقی که از قلب و وجدان ملت ایران بود را بر زبان جاری کرد.
وی ادامه داد: من می‌دانم در کشور کسانی هستند که به نوعی تحرک می‌کند تا این بیانات را ضعیف کنند و علیه آن گفتاری داشته باشد که این روش غلط است.
 
متن کامل سخنان سردار سلیمانی و هشدار شدید به ترامپ/ شأن رئیس جمهور ما نیست جوابت را بدهد؛ حساب شما با من و سپاه قدس است


سردار سلیمانی با بیان اینکه این بیانات رئیس جمهور در مقابل ادبیات روانی دشمن، انسجام و شجاعت و وحدت می دهد و جامعه ما را شجاع می‌کند، تأکید کرد: باید ببینیم امام خمینی(ره)‌ با جامعه شاه‌زده چگونه عمل کرد؟ ایشان اصل القایی و تربیت القایی را جدی گرفت که تأثیرات تربیتی بسیاری داشت.
وی با بیان اینکه بیانات شجاعانه و قابل افتخار رئیس جمهور بسیار اثرگذار بود و هر کس بخواهد این روش و بیان را تضعیف کند خائن است؛ افزود: رئیس جمهور آمریکا در جواب رئیس جمهور عزیزمان مطالب سخیفی را در توئیت خود بیان کرده است که در شأن ریس جمهور کشور بزرگ اسلام نیست، جواب این سخنان بی‌ارزش را بدهد.
وی با اشاره به ادبیات ترامپ گفت: ادبیات ترامپ ادبیات کاباره‌ای در قمارخانه‌هاست. دولت ترامپ از هیچ تلاشی در انجام جنایت فروگذار نمی‌کند و بهترین دلیل آن قرار گرفتنش در کنار رژیم صهیونیستی و ارتکاب جنایت است.
فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه سخنانش که از شبکه العالم پخش شد، تأکید کرد: دریای سرخ که امن بود، امروز دیگر برای حضور آمریکایی‌ها امن نیست. نیروی قدس حریف نظامیان آمریکایی است؛ به ترامپ توصیه می‌کنم که از رؤسای جمهوری قبل از خود عبرت گرفته و از تجارب آنها استفاده کند.
سردار سلیمانی اظهار داشت: شما چه می توانستید بکنید که در این بیست سال نکردید، شما با دها دستگاه تانک و نفربر و صدها فروند هلی کوپترهای پیشرفتی آمدید به افغانستان و جنایت‌هایی را انجام دادید و از هیچ جنایتی فروگذار نکردید. عروسی ها را به خاک و خون کشیدید، شما بعد از 2001 تا 2018 با 110 هزار سرباز در افغانستان چه غلطی کردید؟
فرمانده سپاه قدس در ادامه تصریح کرد: امروز دارید پیش طالبان التماس می کنید برای گفت وگو؛ یادتان رفته برای سربازانتان پوشک بزرگسال تهیه می کردید حالا امروز آمدید ما را تهدید می کنید؟ جنایت هایی که انجام دادید در قرون وسطی سابقه نداشت، شما در جنگ 33 روزه چه غلطی کردید؟ غیر از این است که شروط حزب الله برای پایان جنگ را پذیرفتید؟
سرلشکر سلیمانی اضافه کرد: آمریکا امروز زباله‌هایی مثل منافقین که از داخل ایران به بیرون پرت شده‌اند را در آغوش گرفته است.
فرمانده نیروی قدس سپاه بابیان اینکه اغلب ما از حس مشترکی برخورداریم و آن هم حس مغمومیت است، گفت: مغمومیت زمانی است که انسان چیزی را از دست می دهد و برای چیز ارزشمندی تلاش می کند اما قدرت وصول به آن را ندارد.
وی با اشاره به سخنان سخیف ترامپ علیه ایران گفت: از آن چه فکر کنید به شما نزدیکتریم، یادتان باشد طرف حساب شما من هستم و نیروی سپاه قدس نه تمام نیروهای مسلح، شما که میدانید توان ایران در جنگ نامتقارن چقدر است؟
سردار سلیمانی بابیان اینکه در صدر اسلام اگر امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان و اصحابش به شهادت نمی رسیدند، میراث پیامبر که همان اسلام ناب محمدی است از دست می رفت، گفت: شهادت در هر دوره ای با دوره دیگر متفاوت است.
وی با اشاره به اینکه زمانه ی ما به دلیل اینکه اسلام طلوع کرده و هجمه دشمنان متوجه اسلام است شهادت در این زمان مهمتر از ۳۰۰ سال قبل است گفت: امروز جامعه ما به دلیل دستاوردهای عظیمش با تهاجم روبه روست.
فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه تحریم در همه دوره ها بوده است و در دوران دفاع مقدس هم تحریم ها وجود داشت، گفت: آن زمان دشمن به دنبال تجزیه خاک ما بود و امروز نیز در جامعه کنونی با جنگ نابرابری روبه روییم.
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه امروز راه ما ایستادگی است، گفت: دولت و همه دولت ها خدمتگزارند و هر کسی به میزانی کشور را به پیش برده اما مدیریت در این زمینه مهم است.
وی با بیان باید اخوت و برادری و همراهی و همزیستی و مثل هم بودن را در جامعه ایجاد کرد، گفت: در جبهه دفاع مقدس فرماندهان شهید ما قله بودند و دامنه های این قله ها سرسبز و پر از معنویت شد، به طوری که امروز مردم در قالب راهیان نور به جبهه می روند و جای پای آن ها را می بوسند که دلیلش همان قله های برافراشته است.
فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه مدیر همچون یک قله برافراشته است، گفت: نقش آن از یک منبر بالاتر است، چون اگر جامعه به سمت صلاح یا غیرصلاح حرکت کند به مدیر آن جامعه برمی گردد.
سردار سلیمانی ادامه داد: مدیر دامنه ها را متاثر می کند و دینداری و امانتداری مدیر بر جامعه اثر دارد.
وی با بیان اینکه باید مدیریتی که در دوران دفاع مقدس لحاظ شد را در جامعه پیاده کرد، تصریح نمود: باید به نحوی پیش رفت که معنویت در جامعه رونق پیدا کند.
فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه بیان کرد: مردم از رهبر خود تابعیت دارند و تمام سطوح مدیریتی به نوعی نقش رهبر در جامعه هدف خود را دارند.
سردار سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه متأسفانه در گزینش مدیران به جامعه ما ظلم شده است، گفت: نگاه حزبی در انتخاب مدیران گودال فساد ایجاد می کند.
وی در پایان با اشاره به اهمیت مدیریت در اداره کشور بیان کرد: مدیر باید بحران را مدیریت کند و خلاق باشد ودر بحران ها نترسد و جا نخورد چراکه لشکر متلاشی می شود.
 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب