سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33097
|
07:53 - 1397/05/07
نسخه چاپی

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام خبر داد؛

احداث مسکن برای مددجویان منطقه محروم هلیلان

احداث مسکن برای مددجویان منطقه محروم هلیلان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام، گفت: سال گذشته ۲۴ درصد تعداد مسکن‌هایی که برای مددجویان استان ایلام ساخته‌شده در شهرستان چرداول و عمدتاً در بخش محروم هلیلان بوده است.

به گزارشايلام بيدار، "ضیا رضایی"، مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در حین بازدید از روستاهای این بخش و در نشست مشترک با فرماندار چرداول، اظهار کرد: با توجه به محرومیت زیاد منطقه هلیلان، کمیته امداد برای کاستن از محرومیت‌های این منطقه و خدمت به خانواده‌های مددجو عزم جدی دارد.

وی، افزود: در سالهای اخیر کمیته امداد خدمات زیادی به مددجویان این مناطق خصوصاً در زمینه مسکن، آموزش و مشاوره‌های شغلی و ایجاد اشتغال و همچنین فعالیت‌های فرهنگی انجام داده و این خدمات همچنان ادامه خواهند داشت.

رضایی، تصریح کرد: با توجه به محرومیت این شهرستان خصوصاً بخش هلیلان، سال گذشته ۲۴ درصد تعداد مسکن‌هایی که برای مددجویان استان ایلام ساخته‌شده در شهرستان چرداول و عمدتاً در بخش محروم هلیلان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام، گفت: امسال هم در سهمیه‌بندی جدید در زمینه ساخت مسکن برای مددجویان استان ایلام توجه ویژه‌ای به این موضوع شده و به خاطر میزان بالای محرومیت این منطقه، سهمیه مسکن منطقه محروم هلیلان افزایش‌یافته و از سازمان‌های دیگر برای مشارکت در این امر نیز دعوت‌شده است.

وی، با اشاره به برنامه‌های اشتغال‌زایی این نهاد، یادآور شد: هدایت مددجویان به سمت کار و تولید از برنامه‌های اصلی کمیته امداد است و این نهاد هرساله به‌صورت جدی برنامه‌های اشتغال‌زایی خود را پی گیری و اجرا می‌کند.

رضایی، بابیان اینکه در سال‌های گذشته در زمینه مشاوره‌های شغلی به مددجویان این شهرستان اقداماتی انجام‌گرفته، اظهار کرد: منطقه هلیلان در زمینه اشتغال از استعدادها و ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و این نهاد آمادگی دارد در صورت همراهی مددجویان، تسهیلات موردنیاز را به متقاضیان جویای شغل پرداخت کند.

وی، با اشاره به اینکه مهاجرت از روستاها یکی از معضلات و مشکلات در مناطق محروم استان ایلام است، افزود: از اهداف کمیته امداد این است که با ایجاد اشتغال برای نیازمندان جوانان و روستاییان برای ماندن در محل زندگی خودشان امیدوار شوند.

مدیرکل کمیته امداد ایلام، بیان کرد: وجود مراتع و جنگل‌های مرغوب و زیاد در منطقه هلیلان فرصت بسیار خوبی را برای فعالیت‌های دامداری و کشاورزی مردم فراهم کرده و ما آمادگی داریم در این زمینه با پرداخت تسهیلات لازم به ایجاد اشتغال کمک کنیم.

تقدیر از احداث مسکن و اجرای طرح های اشتغالزایی کمیته امداد در هلیلان

فرماندار شهرستان چرداول نیز در این دیدار، اظهار کرد: کمیته امداد خدمات ماندگاری در منطقه هلیلان و چرداول انجام داده است که ازجمله مهم‌ترین این خدمات ساخت مسکن و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی برای مددجویان و نیازمندان بوده است.

مراد یگانه، با بیان اینکه خدمات کمیته امداد در زمینه مسکن باعث شده است که هم‌اکنون نیاز مددجویان شهرستان چرداول به مسکن به حداقل برسد، گفت: تلاش می‌شود علاوه بر کمیته امداد دیگر سازمان‌ها و نهادها را برای خدمت‌رسانی به این منطقه محروم بیاوریم تا از حجم محرومیت‌های این منطقه کاسته شود.

گفتنی است، مدیرکل کمیته امداد استان ایلام به‌منظور بررسی وضعیت منطقه محروم هلیلان در شهرستان چرداول به همراه فرماندار این شهرستان به آن منطقه سفر کردند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب