سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33088
|
09:49 - 1397/05/06
نسخه چاپی

یک فعال سیاسی در مصاحبه با ایلام بیدار عنوان کرد؛

مواضع اخیر روحانی خط بطلانی بر سیاست های امریکا / گفتمان "مقاومت" وحدت آفرین است

مواضع اخیر روحانی خط بطلانی بر سیاست های امریکا / گفتمان "مقاومت" وحدت آفرین است
یک فعال سیاسی گفت: در بحث مواجه با آمریکا هر موقع از منظر گفتمان عزت مند انقلاب در برابر استکبار آمریکا ایستاده ایم، دشمن را وادار به هزیمت و شکست کرده ایم.

"نصرت الله حیدری"، فعال سیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسیایلام بیداردر خصوص مواضع اخیر رئیس جمهور در برابر زیاده خواهی های امریکا گفت: در خصوص مواضع اخیر ریس جمهور جناب اقای روحانی قاطبه ملت همین انتظار را از روحانی دارند و رئیس جمهور باید به اصل ونهال خویش برگردد.

وی اظهار کرد: مواضع قاطع، محکم و از منظر یک ریس جمهور انقلابی، همان بود که جناب ریس جمهور در واکنش به ادعاهای آمریکا و ریس جمهور گاوچران آمریکا داشت.

این فعال سیاسی افزود: حقیقت این است در بحث مواجه با آمریکا هر موقع ما از منظر گفتمان عزت مند انقلاب در برابر استکبار آمریکا ایستاده ایم، دشمن را وادار به هزیمت وشکست کرده ایم.

حیدری ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی در سیاست خارجی و روابط خارجی همان عزت،حکمت ومصلحت ودفاع از مبانی انقلاب اسلام است؛ با روی کارآمدن ترامپ در آمریکا و بعضا پالس های که از داخل عموما از سوی یک جریان داخلی، آمرییکایی ها فهم درستی از مسایل داخلی ایران نداشتند؛ آنان به دنبال تعمیق شکاف در حاکمیت در ایران بودند وامیدوار بودند به شکاف دولت وحاکمیت کمک نمایند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: مواَضع قاطع اقای روحانی بر این تحلیل آنان خط بطلان کشید؛ روحانی ثابت کرد همان روحانی است وبه تعبییر سردار سلیمانی مردم از روحانی این تصور وسیما را در ذهن داشتند؛ روحانی در مواضع اخیر از منطر یک رئیس جمهور انقلابی به جهان استکبار گفت ما با تمام توان ایستاده ایم و در برابر زورگویی های آمریکا تسلیم نخواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: روحانی با اتکا به گفتمان انقلابی و تاریخ و فرهنگ کهن ایرانی به دنیا اعلام کرد که ملت ایران حذف شدنی نیست؛ این ملت عاشورا وائمه دارد، این کشور سرمایه عظیم مهدویت دارد، ملت تجربه هشت سال مقاومت و پایمردی و امام و ولی و شهدای عزیز دارد.

این فعال سیاسی اشاره کرد:.پیام روحانی به دنیا این بود که ما خواستار صلح و آرامش و امنیت در منطقه و جهان هستیم، اما اگر امنیت ایران تهدید شود، جهان استکبار و حامیان انان نیز امنیت نخواهند داشت.

حیدری تأکید کرد: روحانی به رئیس جمهور آمریکا فهماند که با ملت ایران از موضع زور و قلدری نمی توان حرف زد.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: انتظار این است در شرایطی که دشمنان انقلاب رسما ایران را تهدید می کنند از ایران یک صدای واحد به دنیا منعکس شود؛ مواضع اخیر دکتر روحانی موید این امر است که همه قوا در ایران در کنار ملت و تحت تدابیر رهبری در برابر آمریکا ایستاده اند.

وی اضافه کرد: انتطار این بوده وهست جریانی که بیشترین نفع را از رئیس جمهور برده و بواسطه روحانی مناصب قدرت را در قوه مجریه در اختیار گرفته در این شرایط خطیر با ریس جمهور و ملت همسو شوند؛ جریان اصلاحات و رهبران آنان باید با دشمنان ملت مرزبندی روشن داشته باشند.

این فعال سیاسی عنوان کرد: جناب رئیس جمهور این مواضع را ترسیم کردند، اما تئوریسین های اصلاحات بعضا این مواضع را نپسندیدند، برخی از این افراد و گروه ها مواضع اخیر روحانی را به تندرویی محکوم کردند و او را به خویشتن داری واعتدال دعوت کردند؛ حقیقت این است که این مشی از سوی دولت در قالب تنش زدایی با غرب و برجام دنبال شد اما جواب نداد و روحانی هم به این نتیجه رسید که باید از منظر یک رئیس جمهور انقلابی حرف بزند.

حیدری ابراز کرد: حرف های روحانی هم موجب امیدواری در جبهه داخلی انقلاب وهم در عرصه خارجی و هم موجب شد که آمریکا در برخی از مواضع خود کوتاه بیاید، اصلاح طلبان سال ها است در پویش مباحث ملی و ایرانی سعی کرده اند از سیاست خارجی ایدئولوژی زدایی و به تعبیری انقلاب زدایی نمایند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: گفتمان تعامل و گفتگو با آمریکا امروز در دنیا دیگر خریدار ندارد و حتی متحدان اروپایی هم دیگر به انان باور ندارند، جریان اصلاحات باید از این تحولات درس بگیرد و بداند که در عصر کنونی فقط با زبان انقلاب واز موضع عزت واقتدار با آمریکا برخورد کرد.

وی در عین حال گفت: مواضع اخیر روحانی و نامه عزتمند سردار سلیمانی طلیعه این پویش در مواجه ما با ترامپ و آمریکا است و امیدواریم همه بخصوص جریانات سیاسی و به خصوص اصلاح طلبان هم با آن همنوایی کنند و مرز خود را با دشمن نابخرد پررنگ نمایند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد