سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33086
|
08:02 - 1397/05/06
نسخه چاپی

یک کارشناس اقتصادی عنوان کرد؛

رونق کسب و کار با ترویج مهارت های فنی و حرفه ای

رونق کسب و کار با ترویج مهارت های فنی و حرفه ای
یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: آموزش های فنی و حرفه ای تمام تلاش خودرا به کار می برد تا افرادی آگاه به تکنولوژی روز و کار آمد را تربیت و در چرخه سازندگی کشور وارد نماید.

به گزارشايلام بيدار به نقل از آبدانان خبر، "مهدی حیاتی"، کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به ششم مرداد سالروز کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه ای گفت: امروزه در اثر گسترش شگرف صنعت و تکنولوژی؛ نیاز به وجود نیروی انسانی متخصص و ماهر در مراکز تولیدی، صنعتی و خدماتی بسیار پراهمیت به شمار می آید بنابراین آموزشهای فنی و حرفه ای به عنوان عامل مهم تربیت این نیروها، جایگاه بسیار اهمیتی پیدا نموده و مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: آموزشهای فنی و حرفه ای تمام تلاش خودرا به کار می برد تا افرادی آگاه به تکنولوژی روز و کار آمد را تربیت و در چرخه سازندگی کشور وارد نماید ،اعتلای سطح فرهنگ و دانش عمومی و پرورش کمالات و فضایل اخلاقی ، بینش سیاسی و اجتماعی .شناخت بهتر استعدادها و علاقه دانش آموزان ، ایجاد زمینه مناسب جهت هدایت آنان به سمت اشتغال مفید ،احراز آمادگی نسبی دانش آموزان برای ادامه تحصیل در رشته های علمی ـ کابردی ( تکنولوژی ) از اهداف رشته های فنی و حرفه ای است.
این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: آموزش متوسطه ی کار دانش به عنوان شاخه ای از آموزشهای متوسطه به آموزشهایی اطلاق میشود که  موجبات ارتقاء دانش افراد و ایجاد مهارتهای لازم  و به فعلیت در آوردن استعدادهای نهفته ی انان را فراهم میسازد تا آنها رابرای احراز شغل ، حرفه و کسب و   کار مشخص آماده سازد و یا مهارت آنها را برای انجام کاری که به انان محول شده است تا  به سطح مطلوب افزایش بخشد.
حیاتی ادامه داد: يكي ديگر از اهداف شاخه کار دانش در نظام جدید آموزش متوسطه پرورش استعدادهای مهارتی  دانش آموزان است ادامه داد:  تبدیل توانی های علمی و بالقوه دانش آموزان به فعل و عمل و تربیت نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر جهت اشتغال در بخشهای   صنعت ، خدمات ، کشاورزی از ديگر اهداف شاخه كارودانش است.
وی بیان کرد: در واقع آموزش متوسطه ی کار دانش براي حل کلاف سر در گم ورود فارغ التحصیلان  متوسطه  به دوره ی آموزش عالی و بالاخره  به منظور خود کفا ساختن فارغ التحصیلان متوسطه در زمینه ی اشتغال و فراهم آوردن زمینه های خود اشتغالی آنان به نحوی که هر فارغ التحصیل شخصاً توانا ئی اشتغال و کسب در آمد و انجام خدمت به جامعه را داشته باشد طراحی شده وبا روشی نو و انعطاف پذیر تاسیس شده است.
حیاتی عنوان کرد: با توجه به اینکه دراستان ایلام هم اکنون ثبت نام براي مقطع اول متوسطه در رشته هاي فني و حرفه اي آغاز شده است ،زمينه خوبی براي آموختن فنون و مهارت مورد نیاز جامعه به افراد از طریق اجرای دوره های مختلف فراهم شده است تا در اين استان هدایت و پرورش استعدادهای افراد به تناسب علاقه و انگیزه آنان به رشته ها و نيز بر اساس نياز منطقه انجام گرفته است.
وی اضافه کرد: باتوجه به چشم انداز امیدوارکننده سند تخول بنیادین آموزش و پرورش و پتانسیل وتوسعه همه جانبه موجود در هنرستان ها ،باهمگامی والدین دلسوز،دانش آ موزان عزیزرابه ادامه تحصیل مهارتهای موردعلاقه باشرایط ومحوریت جاذبه گری دعوت مینماییم.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد