سرویس: ورزشی
کد خبر: 33056
|
07:23 - 1397/05/03
نسخه چاپی

هفته اول لیگ برتر فوتبال

آغاز هیجان انگیز لیگ برتر؛ پرسپولیس با برانکو و استقلال بدون فرمانده وارد می‌شوند

آغاز هیجان انگیز لیگ برتر؛ پرسپولیس با برانکو و استقلال بدون فرمانده وارد می‌شوند
هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود و استقلال بدون هافبک ملی‌پوش خود و پرسپولیس با سرمربی اهل کرواسی وارد لیگ می‌شوند.

به گزارشايلام بيدار،دیدارهای هفته اول لیگ برتر فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود تا باردیگر شاهد بازگشت آخر هفته‌های هیجان انگیز  کشورمان در فوتبال باشگاهی‌ باشیم. هرچند هواداران فوتبال در خرداد و تیرماه امسال مسابقات با کیفیت جام جهانی 2018 را دیدند و فوتبال ایران از نظر ساختاری و سخت افزاری سال‌ها از سطح اول فوتبال دنیا عقب است اما همین فوتبال نیم‌بند حرفه‌ای هم یکی از مهم‌ترین دلخوشی خانواده‌های ایرانی است. 

نگاهی به دیدارهای این هفته می‌اندازیم:

نساجی مازندران - ذوب آهن اصفهان؛ امید شهر خسته در لیگ برتر!

نساجی بعد از سال‌ها انتظار به لیگ برتر رسیده و هواداران مشتاق فراوانی دارد. نساجی با حمایت همین هوادارانش توانست در روز آخر بازی‌های لیگ یک، مجوز صعود را بگیرد با این حال ورزشگاه خانگی‌ نساجی هنوز کامل نشده اما مسئولان قائمشهر قول داده‌اند که ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر را آماده برگزاری اولین بازی نساجی در لیگ برتر می‌کنند. هرچند اگر این ورزشگاه هم آماده نشود تیم نساجی در ورزشگاه سیمرغ ساری به مصاف ذوب آهن نایب قهرمان فصل پیش خواهد رفت که این ورزشگاه هم چمن مصنوعی دارد.

ذوب آهن با سرمربی جدید امید نمازی وارد لیگ برتر شده اما بزرگترین حاشیه این تیم خداحافظی اینستاگرامی سعید آذری از باشگاه ذوب آهن بود که البته آذری اعلام کرد استعفا نکرده  و فقط هشدار داده و خواستار پرداخت حق و حقوق بازیکنانش شده است. تقابل نایب قهرمان لیگ برتر گذشته با یک تیم تازه وارد اما قدیمی و ریشه دار فوتبال ایران جذاب خواهد بود. این بازی آنقدر برای نکونام مهم بوده که حتی به شاهین مجیدی آقای گل لیگ یک تیمش اجازه حضور در مراسم برترین‌ها را هم نداد! نساجی تیمی است که ملقب به « امید شهر خسته» است و حالا این تیم باید هوادارانش را شاد کند چه در قائمشهر چه در ورزشگاهی در شهر دیگر

پدیده- پرسپولیس؛ برانکو قهرمان مقابل شاگرد سابق

زمان برگزاری این دیدار هم یکی دیگر از چالش‌های هفته اول است! مسئولان در مشهد خواهان برگزاری بازی در ساعت 18:30 هستند اما سازمان لیگ و سعید فتاحی مصرانه می‌گویند بازی در همان ساعت 20:45 آغاز خواهد شد و یکی از دلایل فتاحی هم گرمای شدید هوا در ساعت 18:30 است. مسئولان مشهد هم می‌گویند با توجه به اینکه بازی در ورزشگاهی در  مرکز شهر قرار است برگزار شود از نظر امنیتی به صلاح نیست که این مسابقه ساعت 20:45 آغاز شود. پرسپولیس قهرمان دو دوره متوالی لیگ برتر در شرایط آرمانی است هرچند در فصل نقل و انتقالات به دلیل محرومیت فیفا نتوانسته بازیکن جدیدی را به خدمت بگیرد اما سرخپوشان یک مربی صبور و کاربلد به نام برانکو ایوانکوویچ دارند که به جای نق زدن و اعتراض به شرایط فقط از قدرت فوق العاده بازیکنان پرسپولیس و حمایت بی نظیر هواداران تیمش سخن می‌گوید. 

تقابل یحیی گل‌محمدی سرمربی سابق پرسپولیس با برانکو هم دیدنی است. بخصوص اینکه گل‌محمدی هم یکی از شاگردان برانکو در جام جهانی 2006 بود.

سایپا - سپیدرود؛ نبرد دایی و خداداد

نارنجی‌پوشان تهرانی به مصاف تیم پرحاشیه سپیدرود خواهد رفت. تیمی که دو مالک پیدا کرد اما در نهایت یکی از این سپیدرود ها به رسمیت شناخته شد! واکنش نیمکت این دو تیم دیدنی‌‌تر از بازی بازیکنان در میدان است جایی که دو ملی پوش قدیمی فوتبال ایران خداداد عزیزی و علی دایی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند!هر دو از محبوب‌ترین پیشکسوتان فوتبال ایران محسوب می‌شوند و طبیعی است که علی دایی شرایط بهتری دارد و روی کاغذ شانس پیروزی‌ بیشتری دارد.

فولاد خوزستان - پارس جنوبی؛ یک مسابقه داغ!

یک نبرد کاملا داغ در شب‌های داغ‌تر! خوزستان. پارس جنوبی جم اگرچه چند بازیکنش را از دست داده اما همچنان خود را یکی از تیم‌های قدرتمند لیگ می‌داند. فولاد خوزستان هم فصل گذشته نتایج مطلوبی گرفت. مهدی تارتار و سیروس پورموسوی دو سرمربی جوان لیگ برتر به دنبال اولین برد هستند هر دو سرمربی برای دومین سال متوالی است که در تیم‌هایشان فعالیت می‌کنند .

گسترش فولاد - استقلال خوزستان؛ پدیده نوظهور مقابل آبی های اهواز

گسترش فولاد تبریز یا ماشین سازی؟ مساله این است؟! آقای زنوزی مالک باشگاه گسترش فولاد تصمیم به تغییر نام تیمش گرفت و به همین سادگی ماشین سازی تیم تاریخی تبریز بعد از سقوط به لیگ یک دوباره لیگ برتری شد! این هم از آن داستان‌های جالب فوتبال ایران محسوب می‌شود  به هر حال گسترش فولاد سابق یا ماشین سازی جدید هم در اولین بازی به مصاف آبی های خوزستان خواهد رفت. تیم تبریزی را احتمالا فیروز کریمی هدایت می‌کند! استقلال خوزستان هم از فصل گذشته حاشیه و ماجراهای جالب زیادی داشته است و باید دید در این فصل در چه حد و اندازه‌ای وارد مسابقات خواهد شد.

سپاهان اصفهان - صنعت نفت آبادان؛ زردپوشان برای قهرمانی می آیند؟

سپاهان با امیر قلعه‌نویی وارد مسابقات شده تا ناکامی فصل گذشته را به فراموشی بسپرد. هرچند قلعه‌نویی در آخرین مصاحبه‌اش از جذب نشدن بازیکن بازیساز خارجی برای تیمش انتقاد کرد! به هر حال تیم‌های قلعه‌نویی همیشه شروع بدی در لیگ دارند اما در نیم فصل دوم اوج می‌گیرند. فصل گذشته هم قلعه‌نویی با ذوب آهن همین روند را تا نایب قهرمانی تکرار کرد. نفت آبادان هم تیمی است  که می‌خواهد در این فصل خودی نشان بدهد اما بعید است این تیم برای قهرمانی بسته شده باشد با این حال تقابل قلعه‌نویی با یک مربی خارجی تازه وارد به فوتبال ایران دیدنی خواهد بود.

نفت مسجدسلیمان - تراکتورسازی تبریز؛ قرمزپوشان در شهر اولین‌ها

نفت مسجدسلیمان به عنوان قهرمان به لیگ برتر صعود کرد اما سرمربی‌اش از این تیم جدا شد با این حال نفت بدون محمود فکری هم می‌تواند تیمی خطرناک برای هر حریفی محسوب شود زیرا هواداران پرشور و گرمای شدید مسجدسلیمان اصلی ترین رقبای تراکتورسازی خواهد بود. تراکتورسازی با سرمربی مشهورش به شهر اولین‌ها می‌رود و همه می‌خواهند تراکتورسازی که گفته می‌شود برای قهرمانی وارد لیگ شده را از نزدیک ببینند.

استقلال - پیکان؛ آبی‌های بی‌فرمانده مقابل پیکان!

آبی پوشان که روزهای پرحاشیه و پرخبری را در زمان تعطیلی مسابقات لیگ برتر پشت سر گذاشتند اکنون با مدیری جدید وارد لیگ می شوند و فتحی جانشین افتخاری شده است ضمن اینکه آبی پوشان فرمانده خود را هم از دست داده‌اند و امید ابراهیمی از استقلال جدا شده، مجید حسینی هم شاید از این تیم برود و ظاهرا وریا غفوری و روزبه چشمی هم مصدوم هستند بنابراین استقلال با نیمی از توان فصل گذشته‌اش در اولین بازی لیگ مقابل پیکان قرار می گیرد. پیکانی که البته سرمربی فصل قبل خود را حفظ کرده تا شاید بتواند وضعیت بهتری در لیگ نسبت به فصل گذشته پیدا کند. همه منتظر هستنند استقلال بدون فرمانده را در میدان ببینند. شفر اکنون باید هنر مربیگری‌اش را به رخ بکشد و با استقلالی که شاید نیمی از توانش را از دست داده دوباره در قواره یک مدعی وارد لیگ شود. پیکان هم حریف چغری برای استقلال محسوب می‌شود. هواداران استقلال می‌خواهند لیگ را با یک برد شروع کنند.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته اول لیگ برتر فوتبال:

‏پنجشنبه 4 مرداد 1397‏
پدیده مشهد- پرسپولیس تهران - ساعت:‏ ‏20:45‏/ ورزشگاه: امام رضا (ع)‏  مشهد
پیام حیدری – حسن ظهیری – تورج عیوض محمدی – شاهو اصلانی
ناظر: حسین نجاتی
‏سایپا تهران- سپیدرود رشت ‏- ساعت:‏ ‏20:45‏ / ورزشگاه: پاس قوامین تهران
سعید رحیمی مقدم – رحیم شاهین – ایوب غلامزاده – رضا عادل
ناظر: بهرام مهرپیما
‏نساجی مازندران- ذوب‌آهن اصفهان - ساعت : ‏20:45‏ / ورزشگاه: متعاقباً اعلام میگردد
سیدمهدی سیدعلی – محمدرضا ابوالفضلی – مهدی الوندی – علی بای 
ناظر: محمدرضا فلاح
‏فولاد خوزستان- پارس جنوبی جم- ساعت : ‏20:45‏ /ورزشگاه: غدیر اهواز خوزستان
حسن اکرمی – محمدرضا مدیرروستا – محسن سلطانی – جواد محمدی
ناظر: محمدعلی فروغی
‏جمعه 5 مرداد 1397‏
گسترش فولاد تبریز- استقلال ‏خوزستان- ساعت : ‏20‏ / ورزشگاه: بنیان دیزل تبریز
علی صفایی – علی دودانگه – عسگر محمدی – امیرعرب براقی
ناظر: ابراهیم میرزابیگی
‏فولاد مبارکه سپاهان - صنعت نفت ‏آبادان- ساعت : ‏20:45‏ / ورزشگاه: نقش جهان اصفهان
سیدرضا مهدوی – امیررضا آشور ماهانی – احد سلطانی – سیدعلی میرغفاری
ناظر: حسین عسگری
نفت مسجدسلیمان- تراکتورسازی ‏تبریز‏- ساعت : ‏20:45‏ / ورزشگاه:  شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان
کوپال ناظمی – علی میرزابیگی – جلیل شعرانی – روح الله شریفی 
ناظر: مسعود مرادی
‏استقلال تهران- پیکان تهران- ساعت : ‏20:45‏ / ورزشگاه: آزادی تهران
موعود بنیادی فر – آرمان اسعدی – مهدی عالیقدر – یاسر همرنگ
ناظر: اسماعیل صفیری

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد