سرویس: سیاسی
کد خبر: 33004
|
07:39 - 1397/04/30
نسخه چاپی

حضور بدون حجاب بانوان شرکت کننده در المپیاد زیست شناسی از 70 کشور جهان/ اجرای سند 2030 در ایران علنی شد!؟ +تصاویر و فیلم

حضور بدون حجاب بانوان شرکت کننده در المپیاد زیست شناسی از 70 کشور جهان/ اجرای سند 2030 در ایران علنی شد!؟ +تصاویر و فیلم
حواشی مراسم افتتاحیه در حضور وزیر آموزش و پرورش پایان کار نبود و آزمون تئوری این المپیاد نیز در دانشگاه شهید بهشتی تهران بدون حجاب بانون شرکت کننده در این المپیاد برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار،بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی از اوایل هفته گذشته در شرایطی با شرکت 280 دانش آموز از 71 کشور جهان در تهران آغاز شد، که برگزاری آزمون تئوری این المپیاد در دانشگاه شهید بهشتی تهران با حاشیه هایی همراه بود.

 افتتاحیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی ۲۰۱۸ با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز پرورش ملی استعدادهای درخشان و جمعی از مسئولان مربوطه روز یکشنبه هفته گذشته برگزار شد و در این مراسم که بیشتر به یک کنسرت شباهت داشت تا یک مراسم افتتاحیه، برخی شرکت کنندگان روی سکوها و برخی دیگر هنگام رژه تیم های شرکت کننده بر روی سن، بدون حجاب حاضر شدند تا این سوال مطرح شود که آیا اجرای سند 2030 در ایران علنی شد!؟

 

 

البته حواشی مراسم افتتاحیه در حضور وزیر آموزش و پرورش پایان کار نبود و آزمون تئوری این المپیاد نیز در دانشگاه شهید بهشتی تهران بدون حجاب بانون شرکت کننده در این المپیاد برگزار شد.

سندی که در بند پنجم از اهداف آن به دستیابی به تساوی جنسیتی و توانمند سازی تمام زنان و دختران اشاره شده و حالا ایران به عنوان یکی از اصلی ترین کشورهای هدف در این زمینه انتخاب شده و المپیاد جهانی زیست شناسی نیز با همین هدف بدون حجاب برای بانوان شرکت کننده در آن به اجرا درمی آید.

اجرای علنی و آشکار سند 2030 در ایران با برگزاری المپیاد جهانی زیست شناسی در حالی انجام می گیرد که مهاجرانی رئیس مرکز پرورش ملی استعدادهای درخشان با اشاره به اینکه حضور ۷۰ کشور در ایران برای شرکت در المپیاد جهانی مایه افتخار است، می گوید: این اتفاق نشان می‌دهد که ایران برای صلح قلم می‌زند و اقدام می‌کند و این المپیاد فرصتی برای گفت و گوی علمی و تعامل بین المللی است.

این در حالی است که یکسال پیش مقام معظم رهبری در دیدار معلمان و فرهنگیان به مناسبت هفته معلم پذیرش و اجرای این سند در کشورمان را اقدامی اشتباه توصیف کردند و در بیانات خود به موضوع پذیرش سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو از جانب دولت اشاره کردند و با انتقاد شدید از این موضوع گفتند: این سند و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آنها شود، و امضای این سند و اجرای بی سر و صدای آن قطعاً مجاز نیست و به دستگاه های مسئول نیز اعلام شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای در آن دیدار تأکید کردند: اینجا جمهوری اسلامی ایران است و در این کشور مبنا اسلام و قرآن است. اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوب و ویرانگر و فاسد غربی بتواند اعمال نفوذ کند. در نظام جمهوری اسلامی پذیرش چنین سندی، معنا ندارد.

حالا به نظر می رسد در شرایطی که رهبر معظم انقلاب نیز به صراحت مخالفت خود را با اجرای سند 2030 در ایران اعلام کرده و اجرای آن را غیر مجاز خوانده بودند، این سند از سوی 4 وزارتخانه دولت دوازدهم به صورت مخفیانه به اجرا درآمده و حالا ماجرای المپیاد زیست شناسی، از این اقدام پنهانی پرده برداری کرده است.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب