سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33003
|
07:35 - 1397/04/30
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

ایلام میزبان کاروان زیرسایه خورشید/ شمیم عطر رضوی در استان می پیچد + جزئیات برنامه ها

ایلام میزبان کاروان زیرسایه خورشید/ شمیم عطر رضوی در استان می پیچد + جزئیات برنامه ها
مراسم استقبال از کاروان خدام حرم رضوی روز 31 تیرماه و از ساعت 9 و سی دقیقه صبح در محل فرودگاه شهدای ایلام برگزار می شود.

گروه دین و مدهب ایلام بیدار::ویژه برنامه های دهه مبارک کرامت در استان ایلام به طور متناوب در حال اجرا هستند و در مهمترین این برنامه ها و از فردا (یکشنبه) کاروان زیر سایه خورشید (خدام حرم رضوی) وارد ایلام می شوند.

در این مدت شش روزه این کاروان در استان ایلام برنامه های مختلفی اجرا می شوند که به منظور هر چه بیشتر این برنامه ها به تشریح این برنامه ها خواهیم پرداخت. در این مدت بیش از 40 عنوان ویژه برنامه در سطح استان ایلام برگزار می شود.

تشریح ویژه برنامه ها

"عزیز بابایی"، دبیر ستاد دهه کرامت و جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید ایلام در این باره به خبرنگار ایلام بیدار جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید برای یازدهمین سال متوالی در سال جاری باشکوهی خاصی در استان برگزار خواهد شد.

وی، بابیان اینکه این جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید برای نهمین سال متوالی در استان ایلام برگزار می‌شود، تصریح کرد: متولی برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در استان ایلام هیئت محبان علی بن ابیطالب (ع) بوده که در سال جاری نیز این روند ادامه دارد و به امید باری‌تعالی شاهد برگزاری جشن‌های باشکوهی در دهه کرامت سال جاری خواهیم بود.

دبیر ستاد دهه کرامت و جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در استان، بابیان اینکه نام‌گذاری جشن‌های زیر سایه خورشید برگرفته از لقب شمس الشموس حضرت امام رضا (ع) است، گفت: اعزام خادمان حرم مطهر به‌عنوان سفیران صحن مطهر امام رضا (ع) به استان و حضور در مناطق مختلف استان، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، بازدید از آسایشگاه‌ها معلولین و سالمندان، حضور در بیمارستان‌ها و عیادت از بیماران، حضور در زندان‌ها و برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید در پارک تفریحی چغاسبز ازجمله برنامه‌های این ایام است.

بابایی، با اشاره به اینکه تلاش شده در برنامه‌ریزی سال جاری تمام شهرستان‌ها و شهرهای استان از حضور کاروان حرم رضوی بهره‌مند باشند، افزود: کاروان خدام حرم رضوی از 31 تیرماه تا 5 مرداد حضور خواهند داشت، جشن ویژه بانوان در مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر ایلام برگزار می‌شود، همچنین خدام رضوی در پایانه مرزی مهران حضور پیداکرده از زوار عراقی مشهدالرضا استقبال خواهند کرد.

وی، اظهار کرد: مراسم استقبال از خدام حرم رضوی در فرودگاه شهدای ایلام و سپس در چهارراه سعدی مرکز شهر ایلام برگزار می‌شود، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، استاندار ایلام از برنامه‌های این کاروان خواهد بود.

دبیر ستاد دهه کرامت و جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در استان ایلام، با عموم مردم برای حضور و شرکت در جشن‌های زیر سایه خورشید، خاطرنشان کرد: همچنین جشن‌های زیر سایه خورشید در حرم امامزاده سید حسن (ع) و امامزاده پیرمحمد عابد (ع) ملکشاهی برگزار خواهد شد.

سایر برنامه های عمومی کاروان زیرسایه خورشید در اولین روز 

به گزارشایلام بیدار، مراسم استقبال از کاروان خدام حرم رضوی روز 31 تیرماه و از ساعت 9 و سی دقیقه صبح در محل فرودگاه شهدای ایلام و با حضور جمعی از مسئولان، هیئات مذهبی و اعضای ستاد دهه کرامت استان ایلام برگزار می شود.

براساس این گزارش، همچنین مراسم استقبال مردمی از این کاروان عصر همان روز (یکشنبه) از محل چهار راه سعدی و از ساعت 18 عصر برگزار می شود؛ از عموم مردم برای شرکت در این مراسم معنوی دعوت شده است.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب