سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32995
|
17:51 - 1397/04/29
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

محاکمه مفسدان اقتصادی مطالبه عمومی مردم/ آمریکا و اروپا قابل‌اعتماد نیستند

محاکمه مفسدان اقتصادی مطالبه عمومی مردم/ آمریکا و اروپا قابل‌اعتماد نیستند
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: اقدام جنایتکارانه آمریکا و بدعهدی اروپا نشان داد آنان نه‌تنها رفیق و رقیب نیستند بلکه دشمنان اقتدار ملت ایران اسلامی هستند

به گزارشايلام بيدار،حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی، امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز (29 تیر) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در جمع نمازگزاران ایلامی، اظهار کرد: مسئولان سکوت خود را در برابر قطعی‌های مکرر برق و گرانی‌ کالاهای مختلف بشکنند.

وی، بابیان اینکه قطعی مکرر برق برای مردم یادآور سال‌های دهه 60 و تا حدودی دهه 70 است که مردم غیور شاهد قطعی برق گسترده بودند، افزود: البته آن روز توجیه‌پذیر بود چون تأسیسات برقی و زیرساخت‌های صنعتی و حتی مناطق مسکونی توسط هواپیماهای مهاجم عراقی به‌شدت بمباران می‌شد.

امام‌جمعه ایلام، با اشاره به اینکه امروز اظهارات وزارت نیرو قبل از تابستان و فرارسیدن فصل گرما که هیچ قطعی وجود ندارد کاملاً نقض شده و همه مردم با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند، گفت: قطعا ضعف مدیریت کشور در عرصه اقتصاد و هم آب و برق و سایر خدمات عمومی داستان غم‌انگیزی دارد.

حجت اباسلام و المسلمین لطفی، تصریح کرد: گرانی 80 درصدی برخی کالاهای ضروری ازجمله مصالح ساختمانی، مواد غذایی، تعرفه‌های آب و برق و تلفن و بالا رفتن قیمت سکه و ارز خارجی زندگی مردم فقیر و کم‌درآمد را سخت و مختل کرده است.

خطیب نماز جمعه ایلام، یادآور شد: محاکمه مفسدان اقتصادی اکنون نه‌تنها خواسته عموم مردم است بلکه تقاضای اشد مجازات این دسته از افراد خواست مردم و برخورد باکسانی است که با تبانی با برخی مسئولان دولتی از این وضعیت سوءاستفاده کردند.

وی، در ادامه بابیان اینکه وی ادامه داد: کنگره عظیم و جهانی حج مظهر وحدت و اعلام برائت از مشرکین در عصر حاضر ازجمله استکبار جهانی آمریکای جنایتکار است، ابراز کرد: بدون تردید اعلام برائت از مشرکین در مراسم حج توسط میلیون‌ها زائر بیت‌الله الحرام زمینه‌ رهایی ملت‌های مسلمان از یوغ جهان خواران و مفسدان عالم رژیم‌های آمریکا و صهیونیستی و آل سعود و آزادسازی چرمین شریفین از اسارت مزدوران آمریکاست.

امام‌جمعه ایلام، با تأکید بر لزوم انتشار لیست اخلالگران اقتصادی و رانت‌خواران، تصریح کرد: این اقدام مطالبه مردم و رهبری از دستگاه قضایی است که باید محقق شود و مفسدان اقتصادی و سوداگران قطعاً از خدا خجالت نکشیده و از قانون هم نمی‌ترسند، بلکه قانون را نیز دور می‌زنند.

نماینده ولی فقیه در استان ، بیان کرد: باید مسئولان امر این خاطیان را به مردم معرفی کنند تا مردم با این افراد آشنا شوند و آنان در برابر افکار عمومی قرار گیرند و رسوای عام و خاص شوند.

وی، با تأکید بر اینکه دولت و دستگاه قضایی بدون سانسور اطلاعات مخلال اقتصادی را منتشر کنند، افزود: دولت و دستگاه قضایی اطلاعات خود را در اختیار مردم قرار دهند، شعار شفافیت و انتشار اسامی اخلالگران ارز و سکه گرچه دیرهنگام است اما امیدوارکننده برای اصلاح نظام اقتصادی کشور است.

امام‌جمعه ایلام، بابیان اینکه اقدام جنایتکارانه آمریکا و بدعهدی اروپا نشان داد آنان دشمنان ملتند، تصریح کرد: اقدام جنایتکارانه آمریکا و بدعهدی اروپا نشان داد آنان نه‌تنها رفیق و رقیب نیستند بلکه دشمنان اقتدار ملت ایران اسلامی هستند که کمر به نابودی ایران و ایرانی بسته‌اند.

حجت الاسلام لطفی، در پایان خاطرنشان کرد: موضع شجاعانه اخیر رئیس‌جمهور در مقابل زورگویی‌های آمریکا و متحدانش می‌تواند معادله کنونی را در سطح منطقه و بین‌الملل تغییر دهد.

 

پایان پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب