سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32957
|
15:34 - 1397/04/25
نسخه چاپی

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام:

نواقص برگزاری انتخابات با تجمیع قوانین برطرف می شود

نواقص برگزاری انتخابات با تجمیع قوانین برطرف می شود
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام گفت: شورای نگهبان جوهره اسلامیت و جمهوریت نظام است و همواره تلاش کرده حافظ آرای مردم باشد.

به گزارشايلام بيدار، "یوسف امیدی"، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام امروز (دوشنبه) در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی اظهار داشت: نظارت بر انتخابات در اصل 99 قانون اساسی ذکر شده و این نظارت بر اساس ماده پنج قانون نظارت استصوابی و موثر است.

وی افزود: شورای نگهبان یکی از ارکان مهم و اساسی نظام اسلامی است که بر اساس فرموده امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب جوهره اسلامیت و جمهوریت نظام است و همواره تلاش کرده حافظ آرای مردم باشد.
رئیس دفتر هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات استان ایلام یکی از مشکلات موجود در این عرصه را وجود قوانین مختلف در زمینه برگزاری انتخابات برشمرد و یادآور شد: شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور در تلاش هستند که قوانین انتخابات را در یک قانون تجمیع کنند و قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و همه پرسی را در یک قانون تجمیع کرده و نواقص قانون گذشته را مرتفع کنند.
امیدی تاکید کرد: نقش دفتر نظارت بر انتخابات در راستای نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری و همچنین همه پرسی در صورت برگزاری است و نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عهده مجلس شورای نگهبان است.
وی اضافه کرد: با توجه به مشکلاتی که در زمینه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در انتخابات وجود داشت، کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تلاش کردند که نظارت بر این انتخابات را به شورای نگهبان واگذار کنند اما شورای نگهبان با توجه مشکلات قانونی و امکانات پشتیبانی و حجم 200 هزار نفری اعضای شورای شهر و روستای این امر را نپذیرفته است.
رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام، در استان ایلام در انتخابات دور گذشته حدود 25 شکایت مربوط به دخالت مسئولان در امر اجرای انتخابات واصل که به مراجع قضایی و دادگستری ارجاع داده شده است.
امیدی افزود: بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری تنها بر عهده شورای نگهبان است و سیاست های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است و یکی از مسائلی که در خصوص انتخابات ریاست جمهوری مطرح است شرایط ثبت نام داوطلبان است.
امیدی، بیان کرد: بنا بر این شده است که به صورت دقیق شرایط ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و مصادیق آن بیان شده و در قانون مد نظر قرار گیرد و کسانی که مسئول ثبت نام هستند بر اساس آن، نسبت به ثبت نام افراد اقدام کنند و از ورود افرادی که شرایط ثبت نام را ندارند از همان ابتدا جلوگیری شود.
وی، در ادامه با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی آخرین حربه دشمنان علیه نظام اسلامی است، ابراز کرد: دشمنان ستاد جنگ اقتصادی علیه ملت و دولت ایران تشکیل داده اند و امروز شاهد هستیم که ایران از قدرت منطقه ای و جهانی برخوردار است و این اقتدار و عظمت ایران اسلامی برای دشمنان موجب هراس شده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب