سرویس: اقتصادی
کد خبر: 32935
|
11:18 - 1397/04/23
نسخه چاپی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس :

قیمت خودروها زیاد و خارج از توان خریدار است/ خودرو دیگر گران نمی شود/ خودروسازان برای ادامه حیات مجبور به افزایش قیمت بودند

قیمت خودروها زیاد و خارج از توان خریدار است/ خودرو دیگر گران نمی شود/ خودروسازان برای ادامه حیات مجبور به افزایش قیمت بودند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در جلسات زیادی که با خودرو سازان، وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم موضع گیری مجلس همچنان بر این بود که افزایش قیمت ها زیاد است و در توان خریدارنیست.

به گزارشايلام بيدار،محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص وضعیت آشفته بازارخودرو وعدم نظارت برافزایش قیمت ها اظهارداشت: در جلسات زیادی که با خودرو سازان، وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم موضع گیری مجلس همچنان بر این بود که افزایش قیمت ها زیاد است و در توان خریدار نیست.

منصوری علت افزایش یکباره قیمت خودرو در بازار را سرمایه های سرگردان در دست مردم دانست و افزود: متاسفانه فرهنگ جامعه ما به شکلی شده است که وقتی کالای گران و یا دچار کمبود می شود همه برای خرید آن اقدام می کنند و این باعث شد که خوردسازان نیز بر موضع  خودشان در خصوص گرانی خودرو پافشاری کنند و ادعا می کنند که اگر افزایش قیمت ها را اعمال نکنیم توان تولید خودرو را نداریم.

وی ادامه داد: افزایش قیمت بعضی از خودروها دراختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخش دیگرنیزدراختیار شورای رقابت است.

منصوری افزود: افزایش قیمت ها در بخشی که دراختیار شورای رقابت است تا حدودی به درستی انجام شده و بدون حساب و کتاب نبوده است، خودروهایی که افزایش قیمت آن در اختیار وزارتخانه بود نیز طبق قانون و طبق تعرفه مشخص قیمت آنها تغییرکرد.

 نماینده مردم سمنان در مجلس گفت: هیچ کس موافق افزایش قیمت ها نیست، اما در جلساتی که با خودروسازان داشتیم و با بیان مشکلاتی مانند تورم، تغییرات نرخ ارز و افزایش قیمت مواد اولیه موجب شده تا صنعت خودرو برای ادامه حیات خود مجبور به افزایش قیمت ها شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قرارشده که در حوزه خودرو دیگر افزایش قیمت نداشته باشیم و خودروسازان موظف هستند با اعمال 10درصدی افزایش قیمت ها به همین منوال خوردوها را تحویل خریداران دهند.

 

انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد