سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32922
|
06:58 - 1397/04/23
نسخه چاپی

مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام:

حفاران غیر مجاز آثار تاریخی در زرین آباد دستگیر شدند

حفاران غیر مجاز آثار تاریخی در زرین آباد دستگیر شدند
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از دستگیری حفاران غیرمجاز در بخش زرین آباد شهرستان دهلران خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، "عبدالمالک شنبه زاده"، مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام اظهار داشت: در راستای گشت های شبانه نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی با همکاری مسئول محیط زیست و مسئول پایگاه بسیج طی عملیاتی در محدوده آثارتاریخی و محوطه های باستانی بخش زرین آباد دیروز یک تیم از حفاران غیرمجاز آثار تاریخی دستگیر شدند.

وی افزود: در این راستا تعداد دو نفر  دستگیر و یک دستگاه فلزیاب با ابزار و ادوات حفاری از آنان کشف و برای سیر مراحل قانونی به بخش انتظامی تحویل داده شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تقدیر از تلاش و همکاری شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت اداره کل و همکاری بسیار خوب دستگاه ها و فرماندهی انتظامی شهرستانها به ویژه بخش زرین آباد و میمه شهرستان دهلران، تصریح کرد: میراث فرهنگی متعلق به عموم مردم و همه نسل هاست، بنابراین صیانت از آن تکلیف همگانی است و اسناد مشهود تمدن همین بناها و آقار فاخر ملی کشور است که بخشی از هویت و افتخارات تاریخی این سرزمین کهن است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان افزود: برابر ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هر گونه عمل حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اشیای عتیقه و آثار تاریخی ممنوع است و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا سه سال حبس و ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری به نفع بیت المال محکوم می شود و چنانچه حفاری در اماکن تاریخی که به ثبت آثار ملی رسیده باشد، محکوم به حداکثر مجازات مقرر می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان گفت: یغماگران آثار تاریخی بدانند که گشت های یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان به صورت مستمر از آثار تاریخی و فرهنگی حفاظت خواهند داشت که علاوه بر یگان حفاظت اداره کل، تمامی آحاد مردم و نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه امنیتی به صورت جد از این آثار که هویت یک کشور است حراست می کنند.

وی تصریح کرد: یگان حفاظت اداره کل در طول شبانه روز آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات و گزارشات حفاری در تمام استان می باشد و با شماره تلفن های ۰۸۴۳۳۳۸۰۰۱۵ –  ۰۸۴۳۳۳۴۱۳۱۱  آماده دریافت اخبار و گزارشات حفاری ها است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب