سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32919
|
15:01 - 1397/04/22
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

دولت با مدیریت جهادی اوضاع اقتصادی را سامان دهد

دولت با مدیریت جهادی اوضاع اقتصادی را سامان دهد
امام جمعه ایلام گفت: رایزنی‌ها و مذاکرات اخیر کشورهای اروپایی و ایران برای تامین منافع اقتصادی ایران در قبال برجام بدون تضمین اروپایی‌ها پایان یافت.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام والمسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: رایزنی‌ها و مذاکرات اخیر کشورهای اروپایی و ایران برای تامین منافع اقتصادی ایران در قبال برجام بدون تضمین اروپایی‌ها پایان یافت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: در بیانیه پایانی اتحادیه اروپا خبری از تضمین نیست و کلیاتی تکراری روی کاغذ پاره‌ها نوشته شد که به قول رئیس جمهور مایوس کننده است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در تماس با روسای فرانسه و صدر اعظم آلمان گفت انتظار ما از اروپا ارائه یک برنامه عملیاتی روشن و دارای زمان‌بندی است تا بتواند نقشی جبران کننده در قبال خروج آمریکا داشته باشد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: وقتی اروپایی‌ها در شرایط عادی به تعهدات خود عمل نکردند ، منطقی و معقول نیست که انتظار داشته باشیم در شرایط فعلی با وجود فشارهای رئیس جمهور آمریکا به تعهدات خود عمل کنند.

لطفی تصریح کرد: اینها نه تنها در پی جبران خسارت نیستند بلکه در یک پروژه کاملا هماهنگ با آمریکا و تقسیم کار پس از خروج آمریکا از برجام در حال تلاش هستند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: قطعا رئیس جمهور آمریکا با مشورت با سه کشور اروپایی از برجام خارج شد و افزون بر این خود اروپایی‌ها سر تقابل و دشمنی با ایران دارند.

نشانه‌های رویکرد خصمانه سه کشور اروپایی آشکار است

وی ادامه داد: بلوکه شدن بخشی از دارایی‌های ارزی ایران و دستگیری یک دیپلمات کشور ما در آلمان با وجود برخورداری از مصونیت دیپلماتیک و برگزاری میتینگ منافقین در پایتخت فرانسه فقط چند مورد از نشانه‌های رویکرد خصمانه سه کشور اروپایی است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: با موضع‌گیری شجاعانه و منطقی دکتر روحانی در برابر بسته پیشنهادی اروپا و مایوس کننده توصیف کردن آن انتظار می‌رفت آقای ظریف نیز موضعی مشابه و در تاکید و تائید موضع رئیس جمهور اتخاذ و اعلام می‌کرد.

لطفی تصریح کرد: اما با صحبت‌های ظریف و فرمایشی کردن مذاکرات ظاهرا سه کشور اروپایی به دنبال وقت کشی و سرکیسه کردن ایران به وعده‌های غیر محقق می‌خواهند ایران را در برجام نافرجام نگه دارند و هیچ یک از تعهدات خود هم عمل نکنند.

رژیم آمریکا در رویای براندازی نظام اسلامی است 

خطیب جمعه ایلام گفت: رژیم آمریکا در رویای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی 40 سال است خواب آشفته می‌بیند و آرزوی سقوط نظام اسلامی را به گور خواهد برد.

وی ادامه داد: ایران امروز قوی‌تر از هر روز دیگر است و مسؤولان و ملت از هر زمان متحدتر و بسیج و ارتش و سپاه در کنار مردم آماده هرگونه مقابله و پاسخ کوبنده به دشمن هستند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: البته اوضاع بد اقتصادی و نابسامانی بازار ارز و سکه و گرانی سرسام‌آور کالاهای اساسی و ضعف مدیریت تیم اقتصادی دولت و همراهی نشریات و شبکه‌های مجازی اردوگاه اصلاح‌طلبان چراغ سبزی به دشمن کینه‌توز بود و آمریکا با فشار اقتصادی در شرایط کنونی تنها راه تسلیم شدن مسؤولان را در این می‌داند.

دولت با مدیریت انقلابی و جهادی اوضاع بد اقتصادی را سامان دهد

لطفی تصریح کرد: دولت با مدیریت انقلابی و جهادی پس از فرمان رهبری اوضاع بد اقتصادی را سامان دهد و با معرفی اخلالگران اقتصادی به ویژه مخلال بازار ارز و سکه به دستگاه قضایی نا امیدی را به فضای امید و نشاط تبدیل کند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: نوسانات قیمت ارز و سکه و افزایش غیر قابل تصور آنها و تصمیماتی که در این زمینه اتخاذ شد نشان داد که اساسا ذخایر ارزی کشور با اوضاع اقتصادی و آمار مخرب گرانی درست مدیریت نمی‌شود.

شورای نگهبان مهم‌ترین نهاد نظام است

خطیب جمعه ایلام گفت: نهاد مقدس شورای نگهبان اساسی‌ترین و مهم‌ترین نهاد بلکه یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: وظیفه ذاتی نهاد مقدس شورای نگهبان حراست از قانون اساسی از طریق تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی و همچنین حراست از شرع مقدس از طریق تطبیق مصوبات با موازین اسلام است.

تامین اجتماعی در راستای گسترش بیمه گام‌هایی برداشته است

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: سازمان تامین اجتماعی در راستای گسترش و تعمیم پوشش بیمه‌ای برای آینده‌ای بهتر گام‌های بلندی برداشته است.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی نقش مهمی در پیاده سازی و عملی کردن اقتصاد مقاومتی دارد که باید در این راستا تلاش بیشتری داشته باشد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب