سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32887
|
11:40 - 1397/04/17
نسخه چاپی

فرمانده انتظامی استان ایلام خبر داد:

شناسایی و دستگیری باند کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی در فضای مجازی

شناسایی و دستگیری باند کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی در فضای مجازی
فرمانده انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری باند کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از پایگاه خبری پلیس ؛نورعلی یاری"، فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: اعضای باند سه نفره ای که از طریق شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام در قالب فالگیری و رمالی در سراسر کشور از هموطنان کلاهبرداری می کردند شناسایی و دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: در پی شکایت خانمی مبنی بر کلاهبرداری ۷۵۰ میلیون ریالی یک رمال و فالگیر در شبکه های اجتماعی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی شبانه روزی توسط کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی، اعضای این باند را شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه به طور همزمان در دو استان مرکزی کشور شناسایی و دستگیر کرد.

وی ادامه داد: شیوه کلاهبرداری متهمان به این صورت بود که با درج و انتشار آگهی طالع بینی و فال گیری پس ازجلب اعتماد و سوء‌استفاده از اعتماد قربانیان با دادن وعده‌های دروغین از آنها مبالغ زیادی پول دریافت می‌کردند.

یاری بیان کرد: از این باند تعداد زیادی سکه، ارز و تجهیزات رایانه ای و رمالی نیز کشف و توقیف شد.

وی در ادامه یادآور شد: متهمان در بازجویی های اولیه به کلاهبرداری به مبلغ بیش از ۵ میلیارد ریال از هموطنان اعتراف کرده اند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با هشدار به کاربران فضای مجازی عنوان کرد: افراد سودجو مسائل خرافاتی را به اشکال گوناگون در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و به این طریق از اعتماد طعمه‌های خود سوء استفاده می کنند که می طلبد هموطنان با حساسیت و آگاهی در فضای مجازی وارد، تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

سردار یاری تصریح کرد: متأسفانه کلاهبرداری مالی به روش طالع بینی و کف بینی اخیراً به یکی از روش های مجرمان در فضای مجازی تبدیل شده است لذا به کاربران توصیه می کنیم با تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی راه سوء استفاده و سودجویی را از این کلاهبرداران گرفته و به چنین تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود اعتماد نکرده و فریب نخورند.

وی در پایان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضایی گفت: از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده جرایم رایانه ای مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

 

انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد