سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32886
|
10:34 - 1398/11/17
نسخه چاپی

در یازدید از مسیر ترشابه مطرح شد؛

ارتقاء سه راه ملکشاهی تامهران به مسیر اصلی / پروژه واریانت ترشابه تا اربعین به پایان می رسد

ارتقاء سه راه ملکشاهی تامهران به مسیر اصلی / پروژه واریانت ترشابه تا اربعین به پایان می رسد
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: مرحله دوم این پروژه واریانت ترشابه با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد تا قبل از اربعین به پایان خواهد رسید .

به گزارشايلام بيدار،  محورهای مواصلاتی و توجه به زیرساختها راهی برای توسعه صنعتی و اقتصادی در بسیاری از جوامع بویژه مناطق محروم بوده وو تاثیری که این امر می تواند در سرعت حمل و نقل می تواند در جابه جایی کالا ها و مسافران داشته باشد، چشمگیر است.

یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی استان ایلام و شهرستان ملکشاهی محور ارتباطی ترشابه بوده که اهمیت توسعه زیر ساختی این جاده همزمان با بازگشت زائرين اربعين از محور مهران-ملكشاهي، ترافيك سنگين اين محوربه چشم میخورد.

این محور ارتباطی در شهرستان ملکشاهی نسبت به سایرمحورها از آب و هوای معتدل و طبیعتی زیباتر برخورداربوده و میتواند حجم بالایی از ترافیک ایلام به مهران را در زمان اربعین کاهش دهد.

با پیگیری های ایلام بیدار، برخی از مسئولان استان به بازدید از روند راهسازی این جاده قرار گرفتند.

محور ایلام- ملکشاهی -مهران از فرعی به اصلی ارتقا یافت

سلام امینی"، نماینده مردم ایلام، ملکشاهی، چرداول ، مهران، سیروان و ایوان در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه راهسازی مسیر ترشابه اظهار کرد: تمامی طول 110 کیلومتری سه راهی ملکشاهی تا مهران به عنوان راه اصلی پذیرفته شده که اصلاح و بهسازی کامل این مسیر از سال آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اهمیت این مسیر به عنوان راه دوم دسترسی زوار به مرز مهران تاکید کرد: ارتقا و توسعه این راه می تواند بخش مهمی از بار ترافیکی اربعین حسینی از مرز مهران را به خوبی پوشش دهد.

پروژه واریانت ترشابه تا اربعین به پایان می رسد

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز در این بازدید گفت: پروژه واریانت ترشابه به طول 4،5 کیلومتر سال 95 آغاز شد که 2،5 کیلومتر آن سال گذشته اجرا و تکمیل شد و زیر بار ترافیک قرار گرفت.

سید کمال الدین میرجعفریان یادآور شد: مرحله دوم این پروژه نیز با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در دست اقدام است که تا قبل از اربعین این مسیر نیز به پایان خواهد رسید .
وی افزود: با توجه به مصوبه های شورای برنامه ریزی استان و ارتقای این مسیر از راه فرعی به اصلی کار توسعه و بهسازی آن در دستور کار قرار دارد که با تزریق به موقع اعتبارات عملیات اجرایی آن انجام می شود. 

 

انتهای پیام /الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد