سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32853
|
08:21 - 1397/04/16
نسخه چاپی

گزارش؛

جهادگران بسیجی پای مبارزه با محرومیت/ صدای پای خیرین در چرداول به گوش می رسد

جهادگران بسیجی پای مبارزه با محرومیت/ صدای پای خیرین در چرداول به گوش می رسد
خیرین چرداولی در مناطق مختلف شهرستان چرداول بدون هیچ ادعایی وبایک حرکت زیبا وخودجوش به مبارزه با محرومیت شتافته اند.

به گزارشايلام بيدار، فقر و تنگدستی امروزه به معضلی برای جامعه تبدیل شده است عاملی که به تبع آن بسیاری از مشکلات اجتماعی در جامعه رشد کرده و عاملی برای رشد معضل فاصله طبقاتی می شود.

فقری که به سبب افزایش آمار بیکاری و تورم در جامعه امروزه زندگی مردم را در بسیاری از مناطق کشور تحت تاثیر قرار داده است.

در روزهایی که برخی از مسئولین وسلبریتی ها شعار کمک به مردم دارند وبرای محرومین به عناوین مختلف کمک جمع می کنند، فقط برخی از آن ها پای کار هستند و بسیاری هستند که در مبارزه با محرومیت نقشی ندارند.

در جامعه ای که محرومین باشند مسئولین آن جامعه نباید آسوده خاطر باشند وشب و روز برای رسیدگی به وضع آنان تلاش کنند تا کسی شب گرسنه نخوابد واین امری است که همواره دردین اسلام به آن سفارش شده است وائمه معصوم در انجام آن حتی لحظه ای کوتاهی نکرده اند.

امروزه ودرمیان گرانی ها،  ضرورت یاد فقرا وکمک به محرومان جامعه بیشتر هویدا می شود واین امر ضرورت بیشتری پیدا می کند، لذا در برنامه ریزی ها دولتمردان باید قشر فقیر جامعه مدنظر باشند.

رفع فقر و محرومیت، مهمترین مساله نظام جمهوری اسلامی

رهبر معظم تانقلاب نیز بارها به رفع محرومیت در جامعه تاکید کرده اند تا جایی که بیانات در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیأت وزیران بیان کردند: در مهم‌ترین مسأله‌ی دستگاه ما و نظام جمهوری اسلامی کوشش برای رفع فقر و محرومیت در جامعه، و حمایت و کمک به طبقات مستضعف و محروم است. واقعا باید صحت برنامه‌ها را به این سنجید و دنبال این قضیه رفت و کارهای دیگر را در اولویتهای بعد قرار داد. کارهای مربوط به طبقات محروم و مستضعفان جامعه - که تعدادشان هم زیاد است - حقا و انصافا یک حرکت اساسی را می‌طلبد.

رفع فقر امر خداست

ایشان همچنین در دیدار با علماء طلاب و اقشار مردم قم نیز بیان کردند:مبارزه‌ی با استبداد، با فساد، با وابستگی، با عقب‌افتادگی و فقر و تلاش برای بهسازی زندگی انسان‌ها و رفع فقر از زندگی فقرا و مستضعفان، چیزهایی است که مورد رضای الهی است. خدای متعال انسان‌ها را به این چیزها امر کرده است.

این تاکیدات رهبر معظم انقلاب نشان از اهمیت بسیار بالای تلاش مسئولان برای رفع فقر خبر میدهد.

امام در این بحبوحه هستند مناطقی که یا مورد تفقد مسئولان قرار نمی گیرند و یا بصورت جزیی به آن ها رسیدگی می شود.

منطقه هلیلان در شهرستان چرداول  یکی از محرومین ترین مناطق استان ایلام است که هرچه از محرومیتش بگوییم کم گفته ایم، منطقه ای با استعداد های فراوان که باید استعدادهای این منطقه را شناسایی کرده وآن را به فرصت تبدیل کرد.

به دور از هیاهوبی تبلیغات وسلفی گرفتن سلبریتها و مسئولین ؛ در منطقه هلیلان جهاد گران و بسیجیانی هستند که به کمک به مردم شتافته و به دور از تلاس برای معروفیت در راستای رفع محرومیت تلاش می کنند.

 

تلاش جهادگران بسیجی برای رفع محرومیت در هلیلان

یکی از جهاد گران بسیجی به نام "اسدالله شهبازی"، با تلاش و پیگیری های بیش از چندین بار خیرین را به منطقه گمنام گاودول هلیلان آورده و محرومیت منطقه را فریاد زده است و علاوه بر توزیع بسته های غذایی در راستای توسعه علم و تربیت نیز اقدام کرده و  ساختن مدرسه برای دانش اموزان کمر همت می بندد.

حال با همت این جهادگر بسیجی  هفته دیگر مدرسه گاودول درهلیلان به بهره برداری میرسد و دانش آموزان منطقه با شور و شوق فراوان منتظر ماه مهری هستند که با مهر و محبت خیرین به دست آمده است.

ساخت 15دستشویی در هلیلان با همت خیرین گمنام برای خانواده های ضعیف نیز را می توان از دیگر فعالیت خیرین گمنام در چرداول دانست که خود می تواند باری را از دوش نیازمندی بردارد.

این را مقایسه کنید با وعده هایی که در رفت وآمد مسئولین برای آبادانی منطقه داده ولی هیچ گاه عملی نشده ،که این خود می طلبد که مسئولان با تلاش و جدیت بیشتری در بیشتر مناطق استان، در راستای خشکاندن ریشه محرومیت گام برداشته و شانه به شانه خیرین که ابعاد زیبای انسانیت را به نمایش گذاشته اند تلاش کنند امری که جامعه امروزه بیش از هرچیزی به آن نیازمند است .

 

 
انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب