سرویس: اجتماعی
کد خبر: 32831
|
13:05 - 1397/04/13
نسخه چاپی

فرمانده انتظامی پایتخت خبر داد

«سلطان سکه» زمین گیر شد/ دریافت ۲ میلیارد دلار ارز دولتی با ۱۸۰۰ کارت ملی اجاره‌ای

«سلطان سکه» زمین گیر شد/ دریافت ۲ میلیارد دلار ارز دولتی با ۱۸۰۰ کارت ملی اجاره‌ای
فرمانده انتظامی پایتخت گفت:‌ بعداز 3-4 ماه کار اطلاعاتی با تلاش ماموران پلیس آگاهی سلطان سکه در عملیات دو شب گذشته پلیس تهران دستگیر شد؛ وی در مدت 10 ماه 2 تن سکه را جمع‌اوری کرده بود.

به گزارشايلام بيدار،سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت نظارت پلیس در بازار ارز و سکه اظهار داشت: «سلطان سکه» فردی که در بازار هر کاری که دوست داشت انجام می‌داد و قیمت سکه را بالا و پایین می‌برد بعد از 3-4 ماه کار اطلاعاتی با تلاش کارآگاهان پلیس دو شب گذشته دستگیر شد.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: این فرد در طول 10 ماه فعالیت خود، بر اساس 500 سند و مدرکی که در خصوص وی به دست آمده در بحث دلالی سکه نقش اصلی را به عهده داشت و در این مدت حدود 2 تن سکه را جمع‌آوری کرده بود.

وی گفت: نفرات این فرد برایشان قیمت سکه مهم نبود؛ هر وقت سلطان سکه اراده می‌کرد افرادش برایش سکه‌های موجود در را بازار را می‌خریدند و فرد قیمت سکه را تغییر می‌داد.

سردار رحیمی ادامه داد: سلطان سکه فردی 58 ساله است که سابقه‌دار است؛ پسرش نیز چندی پیش دستگیر و هم اکنون با سند آزاد است.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه به انهدام باند شش نفره‌‌ای که اقدام به جعل دلار می‌کردند پرداخته و اظهار داشت:‌با اشراف اطلاعاتی پلیس، اعضای این باند جعل دلار شناسایی و هر شش نفر آنها دستگیر شدند. 

وی گفت: از این افراد بالغ بر ۱۶۰ هزار دلار مجعول کشف و ضبط شد؛ این افراد دو ماه فعالیت داشتند و بخشی از این دلارها را هم نیز توزیع کرده بودند. 

وی به دستگیری ۲ نفر که بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان سکه خریداری کرده بودند اشاره و بیان داشت: این افراد بعد از کلاهبرداری از ده‌ها نفر متواری شده بودند که دو هفته پیش در مخفیگاه‌شان در یکی از شهرهای شمالی شناسایی و دستگیر شدند. 

فرمانده انتظامی پایتخت ادامه داد: از این افراد بیش از ۲۰ کیلو سکه و طلا کشف و ضبط شد. 

سردار رحیمی با تأکید بر این مطلب که شناسایی شرکت‌های متخلفی که ارز ۴ هزار تومانی را دریافت و مرتکب تخلف شده اند به طور ویژه در دستورکار پلیس است، گفت: بعد از این شرکت‌ها، پلیس در حوزه لوازم بهداشتی ـ آرایشی و خودرو وارد خواهد شد. 

وی در پاسخ به پرسش فارس در خصوص آخرین وضعیت بازار تهران گفت: وضعیت بازار تهران عالی است و هیچ‌گونه مشکلی نداریم؛ بازاریان همکاری بسیار خوبی با پلیس داشتند و برخوردهای کمی نیز که دربازار صورت گرفته با بازاریان نبوده است. 

فرمانده انتظامی پایتخت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ۲۰ دستگاه خودروی نمایندگان مجلس به سرقت رفته است، افزود: موضوع آن چیزی که مطرح شده است نیست، تعدادی از آن خودروها پیدا شده است و در پروسه زمانی سه ساله این خودروها به سرقت رفته است؛ برخی از آن خودروهای سرقتی نیز سند نمره شده‌اند. 

وی در خصوص قطعی برق چراغ‌های راهنمایی گفت: با نماینده سازمان برق در این خصوص نشستی داشتیم تا چنین اتفاقاتی دیگر رخ ندهد؛ چون قطع چراغ‌های راهنمایی عملا کار پلیس را افزایش می‌دهد؛ البته باید شهرداری برای چراغ‌های راهنمایی برق اضطراری درنظر بگیرد. 

 فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به عملکرد پلیس در خصوص موضوعات بازار ارز و دلار گفت:‌ پلیس از بهمن‌ماه به بازار ارز وارد شده و با اجرای عملیات‌های مختلف و برخورد با دلالان بازار ارز، کار خود را پیش برده است. 

فرمانده انتظامی پایتخت به حوزه ارزهای دولتی پرداخت و تصریح کرد: شرکت‌ها یا مجموعه‌های مختلفی برای دریافت ارز دولتی ثبت سفارش کرده بودند و قرار بود اجناس را با ارز دولتی خریداری و وارد کرده و با همان قیمت نیز به مردم ارائه دهند. 

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت اعلام کرد: 35 شرکت در زمینه واردات گوشی تلفن همراه، تبلت و قطعات کامپیوتر، ارز دولتی را دریافت کردند، 220 میلیون دلار برای این 35 شرکت اختصاص داده شد، اما متأسفانه بعد از بررسی‌ها شد که تمام این 35 شرکت تخلف کرده‌اند. 

سردار رحیمی در تشریح تخلفات این 35 شرکت گفت: بیش از 12 تیم از مأموران پلیس آگاهی در معیت بانک مرکزی، سازمان تعزیرات، وزارت صنعت و معدن و سازمان حمایت از مصرف‌کننده با محوریت پلیس آگاهی کار بررسی از این 35 شرکت را آغاز کردند. 

وی افزود: براساس اطلاعات، 86 میلیون یورو، 41 میلیون یوآن چین و 18 میلیون درهم امارات به این 35 شرکت پرداخت شد و این 35 شرکت جمعا 400 هزار گوشی موبایل از چهار برند معروف وارد کشور کردند. 

وی اعلام کرد: متأسفانه براساس اسناد موجود 300 هزار گوشی وارد شده توسط این شرکت‌ها تماما به قیمت ارز آزاد فروخته شد و 100 هزار گوشی نیز در انبارها احتکار شده بود که توسط پلیس توقیف شد. 

عالی‌ترین مقام انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: مقادیر قابل توجهی نیز لب‌تاب و قطعات کامپیوتر توسط این شرکت‌ها با ارز دولتی وارد کشور شده و متأسفانه با قیمت ارز آزاد در کشور فروخته شده است. 

سردار رحیمی به تخلفات محرز این 35 شرکت پرداخت و اعلام کرد: این شرکت‌ها پس از ثبت سفارش کالا، ارز را دریافت کرده و بدون اینکه کالا وارد کنند، ارز را به صورت اسکناس گرفته و در بازار به فروش رساندند؛ بعضی از آنها جهت گمراه کردن بازرسان و سندسازی، بخشی از کالا را وارد کشور کرده و بقیه را به صورت آزاد فروخته‌اند. 

وی ادامه داد: تعدادی از این شرکت‌ها نیز کالای خریداری شده را با ارز دولتی خریداری و با قیمت ارز آزاد به فروش رساندند و برخی نیز کالا را وارد و احتکار کردند. 

وی به دستگیری تعدادی از صرافی‌ها اشاره کرد و گفت: با اشراف اطلاعاتی و بررسی سامانه سنا مشخص شد تعدادی از صرافی‌ها کارت ملی بالغ بر 1800 نفر را به قیمت 30 تا 50 هزار تومان اجاره کرده و با کارت آنها دلار دولتی دریافت کرده و در بازار به قیمت آزاد فروخته‌اند. 

سردار رحیمی ادامه داد: این صرافی‌ها از نیمه دوم سال گذشته این فعالیت را شروع کرده بودند که بررسی‌های پلیس حکایت از آن دارد که 2 میلیارد دلار توسط این صرافی‌ها و به واسطه اجاره 1800 کارت ملی از افراد معتاد و بیکار دریافت کردند.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب