سرویس: اجتماعی
کد خبر: 32815
|
08:12 - 1397/04/13
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

خزانستان بی مهری در مجلس/ وقتی وکلا، مردم را فراموش می کنند

خزانستان بی مهری در مجلس/ وقتی وکلا، مردم را فراموش می کنند
اما چه می شود که یک نماینده، دردهای مردم را به باد فراموشی سپرده تا جایی که برای جوابگویی مشکلات مردمی، تلفن را در حالت مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد قرار می دهد.

گروه اجتماعیايلام بيدار::  نماینده مجلس، شخصیتی حقوقی است که به عنوان نماینده و وکیل مردم یک استان کارقانونگذاری و نظارت بر کار قوه مجریه را بر عهده دارد تا با تدوین قوانین آیینه دموکراسی باشد و از سویی دیگر دولت را در طی نمودن مسیر پیشرفت  و آبادانی کشور یاری کند.

نمایندگانی که در روزهای پر تب و تاب انتخابات سعی دارند خود را با هرترفندی برای مردم اثبات کرده و  با چاپ پوسترهای رنگارنگ و کارتهای تبلیغاتی به جمع آوری اراء مردم پرداخته و نظر آنها را جلب کنند که کلیدی هستند برای قفل گشایی و مرهمی برای زخم های بیشمار مردم.

در این بین دادن شعارهای خدمت صادقانه و تلاش جهادگرانه در راستای پیشرفت و کاهش مشکلات، چشمان مردم را به خود خیره کرده تاجایی که تفکر مردم را به سمت وقف جان ومال نماینده سوق می دهد.

اما چه زیباست شعار های انتخاباتی و چه می شود که یک نماینده با گشوده شدن دربهای بهارستان به روی خود، رنجستان پشت سر خود و دردهای مرد م و دیار خود را به باد فراموشی سپرده تا جایی که برای جوابگویی مشکلات مردمی، تلفن را در حالت مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد قرار می دهد.

تذکر چند نکته از سوی ما به مشترک مورد نظر مذکور جای بسی تعمل دارد چرا که نماینده خود می بایست اصول و شرط اول نمایندگی را که همان پاسخگویی به مشکلات مردم حوزه انتخابی است را در صدر امورات محوله خود قرار داده و برگشت و  پلی بکی نیز به تب و تاب زمان انتخاباتی خود داشته و همیشه به عنوان وام دار ملت خود را تلقی نماید.

 

پاسخگویی نمایندگان مردم را دلگرم می کند

یکی از شهروندان استان ایلام در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایلام بیدار از رنجهای فراوانی که برای رساندن مشکل خود به گوش نماینده ای از مجلس می گوید.

درحال که مشکلی برای پدرم پیش امده بود و نیاز به مشورت و گرفتن مساعدت از نماینده حوزه انتخابیه خود بودم اما در کمال ناباوری خود و اطرافیانم هر بار که تماسی برقرار می کردم با پیام مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد مواجه می شدم.

وی اظهار کرد: نیاز مردم به نمایندگان در سطح کلان امورات استان جای خود را دارد اما آنچه بیشتر حائز اهمیت است مشکلات و دردهایی است که میتوان در حوزه اختیارات و توانایی یک نماینده تعریف کرد و نه بیشتر از آن، خواسته هایی که در صورت عدم انجام و تنها با پاسخگویی می تواند مردم را دلگرم به داشتن نماینده ای پاسخگو و مقید به اصول کند.

این شهروند ایلامی افزود: آیا پاسخگویی چند دقیقه ای به مشکلات شخصی که شاید واقعا نیاز به راهنمایی نماینده خود دارد کار دشواری است.

 

نقش واسطه ای رسانه بین مردم و مسئولین

اما آنچه در این میان مهم بنظر میرسد نقش واسط هایی بین مردم و مسئولان و نمایندگان است که همانا رسانه ها این وظیفه را برعهده دارند.

ایفای این نقش برعهده رسانه‌های متعهدی است که رسالت خود را در اطلاع‌رسانی دقیق از عملکرد مدیران و در بعضی جاها هم نقد منصفانه از کارکرد مسئولان دانسته و تمام تلاش خود را صرف آگاه‌سازی عمومی می‌کنند تا جایی که به عنوان تریبونی برای انعکاس کار مدیران، عملکرد آنان را به مردم انتقال و مردم را در انتخاب شایستگان همراهی و از سویی دیگر به‌عنوان سنگ صبور مردم، مرهم دردهای ملت برای انتقال خواسته‌های آنان به مسئولان باشند.

در پایان ذکر این نکته که جناب نماینده این مردم شما را مشترک مورد نظری کرده اند که اکنون در دسترس نیستید پس شاید بهتر است تلنگری به وجدان خود زده و در میان تلفنهای اشنایان و اطرافیان، پاسخگویی به خواسته های جوان بیکاری، یا رفع مشکل گرفتاری درمسیر مانده و شاید روستایی بیماری که به دلیل طولانی بودن مسافت تنها راه ارتباطی اش با نماینده خود تلفنی ناقابل بداند خالی از لطف نباشد.

                                                      

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد