سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32794
|
08:06 - 1397/04/12
نسخه چاپی

گزارش؛

هزینه های سرسام آور برق مصرفی در ادارات ایلام/ رقابتی که تلخ است

هزینه های سرسام آور برق مصرفی در ادارات ایلام/ رقابتی که تلخ است
استفاده بی حد و حصر ادارات از سیستم های سرمایشی پرمصرف موضوعی است که این روزها مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارشايلام بيدار ، کمبود برق مصرفی در کشور موضوعی است که در سال های اخیر و در پی کاهش بارندگی ها و بالطبع آن خشکسالی و عدم تولید مناسب برق توسط سدهای کشور همواره مورد تأکید و بحث مسئولان کشور بوده است.

آنچه که در این میان همیشه از آن صحبت به میان آمده کاهش مصرف برق توسط مردم و رعایت الگوی مصرف بعنوان راهکاری مناسب و در دسترس و موضوع اصلی مصاحبه مسئولان بوده و می باشد.

عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف، رعایت مصرف در ایام پیک مصرفی و ... مهمترین راهکارها برای مصرف صحیح و درست به مردم است.

اما آنچه که فراموش شده عدم توجه به مصرف اداری در سطح نهادهای دولتی بوده که بعضا مشاهده می شود مصرف بالایی را به خود اختصاص می دهند.

استفاده از سیستم های سرمایشی پرمصرف ( اسپیلت و فن کویل ) در میان ادارات به رقابتی تنگاتنگ تبدیل شده که بعضا مشاهده می شود در برخی ادارات قریب به اتفاق اکثر اتاق ها به این سیستم سرمایشی مجهز و برای اتاقی کوچک کولری با قدرت سرمایی بالا پیش بینی شده است.

جدا از هزینه های سرسام آور خرید این دستگاه های سرمایشی ، هزینه و مصرف برق آنها سر به فلک کشیده و از بیت المال و حق مردم استفاده می شود این خارج از نحوه تهیه آنها که بعضا از مبادی غیرقانونی بوده نیز می باشد.

برخی ادارات با عنوان کاهش مصرف برق بجای سیستم اسپیلت از سیستم های سرمایش مرکزی به اصطلاح فن کوییل استفاده کرده که هزینه راه اندازی آن خود سرسام آور می باشد. 

لازم به ذکر است بعضا مشاهده شده منازل مسکونی دولتی کارکنان به جهت رفاه حال آنها نیز به این دستگاه ها مجهز شده که در نوع خود جالب توجه می باشد.

سیستم سرمایشی آبی در ایلام جوابگو است

یک کارشناس تأسیسات در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایلام رصد با اشاره به موضوع سرمایش در ایلام گفت: شهرستان های شمالی استان شامل ایلام، ایوان، ملکشاهی و چرداول سیستم سرمایش آبی در آنها بخوبی جوابگو می باشد.

وی ادامه داد: میزان مصرف برق این سیستم در مقایسه با سیستم اسپیلت و همچنین سیستم سرمایش مرکزی (فن کوییل) قابل قیاس نبوده و این سیستم ها به شدت مصرف کننده برق می باشند.

محمدی اظهار کرد: استفاده مردم این شهرستان ها از چنین سیستم های با توجه به گرانی برق اصلا مقرون به صرفه نیست و به راحتی می توانند مشکل گرما را با همین کولرهای آبی مرسوم مرتفع کنند.

لزوم ورود نهادهای نظارتی 

نهادهای نظارتی و صد البته خود شرکت توزیع برق که خود یکی از استفاده کننده های کولرهای پرمصرف بوده باید به این موضوع ورود کرده و فقط به تهدید و قطع برق مشترکین عادی اکتفا نکند و با اداراتی که بیش از حد نیاز مصرف دارند برخورد جدی داشته باشد.

این نکته را نیز نباید فراموش کرد که وزیر کشور در خصوص برخوردبا ادارتی که بیش از حد الگوی مصرف هزینه می کنند دستوراتی را داده است.

ایلام رصد

انتهای پیام/ص

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب