سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32737
|
12:13 - 1397/04/08
نسخه چاپی

جانشین سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام:

مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی مهران در قلاویزان برگزار می شود

مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی مهران در قلاویزان برگزار می شود
جانشین فرماهدهی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی مهران در یادمان نقطه ایثار و قلاویزان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

به گزارشايلام بيدار، سرهنگ پاسدار "جمال شاکرمی"، جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، با اشاره به ویژه برنامه های سالروز آزادسازی مهران، اظهار کرد: مناسبت‌های دفاع مقدس درس‌های بزرگی برای همه ما در راستای توسعه و پیشرفت کشور دارد.

وی، با اشاره سالروز آزادسازی مهران قهرمان در 10 تیرماه 1365، ابراز کرد: عملیات کربلای یک عاشورای عملیات‌های دوران دفاع مقدس است، مهران نزدیک‌ترین راه ارتباطی به مرکز سیاسی کشور عراق یعنی بغداد و راحت‌ترین راه به عتبات عالیات است و با همه مشخصه‌های جغرافیایی و موقعیتی، شهر مهران از جایگاه ویژه‌ای در دوران دفاع مقدس و حتی اکنون برخوردار است.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، یادآور شد: همان نگاه اعتقادی و گفتمانی که حاکم بر آزادسازی خرمشهر بود، همان گفتمان منجر آزادسازی مهران با عنایت الهی شد، اما آن‌گونه باید که شاید آزادسازی مهران و نقش آن در دفاع مقدس معرفی نشده است و هنوز هم مهران مظلوم است.

شاکرمی، بابیان اینکه تلاش می‌شود با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش مهران و مردم ایلام در دفاع مقدس تبیین و معرفی شود، گفت: بهترین فرصت است که به‌واسطه اربعین حسینی و تردد زوار و کاروان‌های راهیان نور، مهران و نقش مردم ایلام در دفاع مقدس معرفی شود.

وی، افزود: امسال مصمم هستیم که با برنامه‌های متفاوت‌تر از سال‌های گذشته مهران را به‌عنوان محل عروج 6 هزار شهید در دوران دفاع مقدس معرفی شود در همین راستا مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی مهران در یادمان نقطه ایثار و قلاویزان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

 

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، با اشاره به حضور سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در این مراسم، ابراز کرد: این مراسم روز یکشنبه با راهپیمایی اقشار مختلف مردم شهیدپرور استان و استان‌هایی که نقش تأثیرگذار در اجرای عملیات کربلای یک داشته‌اند در قالب کاروان راهیان نور از ساعت 6 در پایانه مرزی مهران آغاز می‌شود.

شاکرمی، بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که بیش از 5 هزار نفر در این مراسم شرکت کنند، گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری مناسب این مراسم ازجمله ایستگاه‌های درمانی، پست‌های امدادی، ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی و وسایل حمل‌ونقل در نظر گرفته‌شده است.

وی، افزود: اجرای کار حسینیه 1200 نفری و بزرگ در نقطه ایثار، تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، پوشش خبری و تصویری این مراسم به‌صورت زنده از طریق شبکه‌های استانی و سراسری صدا و سیما، حضور پیشکسوتان و ایثارگران دوران دفاع مقدس ازجمله برنامه‌های این مراسم است.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، بابیان اینکه این مراسم پیش مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره ملی مهران در سنوات آتی است، یادآور شد: تلاش می‌شود که نقش ایلات و عشایر و مرحوم آیت‌الله حیدری ایلامی در روزهای آغازین دفاع مقدس را به جامعه معرفی کنیم و قلاویزان و نقطه ایثار می‌تواند نقش مردم ایلام را در دوران دفاع مقدس به منصه ظهور برساند.

شاکرمی، در پایان خاطرنشان کرد: عملیات کربلای یک نماد دوران دفاع مقدس در استان ایلام است و رسانه‌ها و خبرنگاران استان نقش مهمی در راستای معرفی سالروز آزادسازی مهران و عملیات کربلای یک دارند و امسال مصمم هستیم که زیرساخت 20 هکتار در مدخل ورودی پایانه با عنوان اردوگاه اربعین، رزمایشی از کربلای یک برای زوار عتبات عالیات برگزار شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب