سرویس: سیاسی
کد خبر: 32686
|
09:15 - 1397/04/05
نسخه چاپی

نماینده پرحاشیه هم منتقد دولت شد/ تغییرات دولت که استخاره ندارد

نماینده پرحاشیه هم منتقد دولت شد/ تغییرات دولت که استخاره ندارد
دولت برای خانه‌تکانی و تغییر کابینه و چابک کردن خود و جوان‌گرایی نیاز به استخاره ندارد

به گزارشايلام بيدار،غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به رأی منفی مجلس به ایجاد تغییرات ساختاری در دولت و تدبیر مجلس برای کمک به بهبود وضعیت اقتصادی گفت: «ساختار دولت یک داستان است، بهبود وضعیت اقتصادی یک داستان دیگر.»

وی با بیان اینکه موافق تغییر ساختار دولت بوده، اضافه کرد: «من موافق بودم به پیشنهاد دولت رای بدهیم که بتواند قدری چابکی‌خود را افزایش دهد و با توجه به وظایفش نیروها و توان خود را بیش از پیش سازماندهی کند. ولی نمایندگان به هر دلیلی اقناع نشدند و به این لایحه رای ندادند.»

عضو هیات‌رئیسه فراکسیون مستقلین با بیان اینکه مجلس در حال حاضر برای حل این شرایط نابسامان اقتصادی پدیدآمده آمادگی دارد، ولی باید دید دولت چه می‌خواهد بکند و چه برنامه‌ای دارد؟

جعفرزاده تصریح کرد: «دایره اختیار مجلس در حوزه تقنینی است و پارلمان به حوزه اجرایی ورود ندارد. قوه اجرایی در دست دولت است و مجلس می‌تواند برای دولت حل مشکل کند و اگر هم جایی خطا رخ داد، با آن برخورد کند، لذا بیشتر از این کاری از دستش برنمی‌آید.»

وی در توضیح اینکه چه باید کرد و اقداماتی که مقتضی است دولت برای برون‌رفت از وضع موجود انجام دهد، گفت: «چند تصمیم اخیر دولت مخصوصا موضوع ارز توافقی، تصمیمات خوبی بوده است و این انتظار را از دولت داریم که در شرایط اقتصادی جدید، متناسب با این وضعیت روشی را اتخاذ کند.»

این نماینده مجلس با بیان آنکه حالا باید دید این تصمیمات چقدر در کنترل وضع کنونی پاسخگو است، ادامه داد: «دولت هم باید واقعیت‌ها را به مردم بگوید که ما ارز نداریم و شرایط ما نابسامان است و... . دولت باید این مسائل را بگوید.»
جعفرزاده در رابطه با تغییرات در ترکیب کابینه نیز خاطرنشان کرد: «دولت احتیاج به تغییرات دارد. روند موفقیت‌های وزیر جوان کابینه به ما نشان می‌دهد که انتخاب وزیر جوان یک حُسن دارد و ‌ای کاش برای برخی دیگر از وزارتخانه‌ها نیز وزرایی با این خصوصیت انتخاب می‌شدند.»

وی ادامه داد: «در این زمینه، اولویت‌ با وزارتخانه‌های اقتصادی است، چراکه در شرایطی که بحران اقتصادی حاکم است، باید مسائل اقتصادی در اولویت قرار گیرند.»

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: «رئیس‌جمهور باید خانه‌تکانی کرده و همه نیروهایی را که در حوزه پولی و اقتصادی نقش دارند، تغییر دهد.»

جعفرزاده با تاکید بر اینکه عنصر زمان برای این تغییرات در کابینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، یادآور شد: «دولت برای خانه‌تکانی و تغییر کابینه و چابک کردن خود و جوان‌گرایی نیاز به استخاره ندارد.»

وی در توضیح خاستگاه مشکلات اقتصادی پدیدآمده برای کشور نیز گفت: «قطعا ریشه اصلی این وضعیت در بیرون از کشور و مواردی نظیر اقدامات رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا است، ولی تصور بنده آن است که در این سو اتاق جنگ دولت خوب تصمیم نگرفت. به بیان دقیق‌تر، مسئولان مربوطه غافلگیر شده‌اند و تدبیری نیندیشیده‌اند و فقط در لاک خود حالت دفاعی گرفتند، بنابراین اقتصاد کشور تحت مدیریت آنها ضربه‌پذیر شده است.»
 
انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد