سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32655
|
13:48 - 1397/04/03
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان ایلام:

دستگاه قضایی پناهگاه مردم است

دستگاه قضایی پناهگاه مردم است
امام جمعه ایلام گفت: دستگاه قضایی مامن و پناهگاه مردم است و مردم از هرجا که نا امید شوند و به بن‌بست برسند با رسیدن به دستگاه قضایی حالت تسکین و آرامش و امنیت دست می‌یابند.

به گزارشايلام بيدار، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در دیدار با رئیس دادگستری استان ایلام و شورای قضایی استان ایلام اظهار داشت: جایگاه و اهمیت دستگاه قضایی بر کسی پوشیده نیست.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: اقدامات مهم دستگاه قضایی سبب ایجاد امنیت اجتماعی و اخلاقی و اقتصادی و ... شده است که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: بخش اعظم امنیت موجود در بخش‌های کشور مربوط به تلاش‌های دستگاه قضایی بوده که خوشبختانه دستگاه قضایی در این عرصه کارنامه درخشانی دارد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: دستگاه قضایی مامن و پناهگاه مردم است و مردم از هرجا که نا امید شوند و به بن‌بست برسند با رسیدن به دستگاه قضایی حالت تسکین و آرامش و امنیت دست می‌یابند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل دادگستری استان ایلام گفت: مبارزه با قاچاق و اراذل و اوباش از مهم‌ترین اولویت‌های  دستگاه قضایی در استان ایلام است.

محمد رزم افزود: سال گذشته در مجموع 133 هزارو 166 پرونده وارد دادگستری شده که 134 هزار و 26 پرونده به همت قضات و کارکنان دادگستری استان ایلام مختومه شده است.

وی ادامه داد: 860 پرونده نیز عملکرد مثبت داشته که این تعداد پرونده نیز مربوط به سنوات گذشته بوده که طی سال گذشته مختومه شده است.

این مسؤول اضافه کرد: طی سال گذشته 84 هزار و 590 فقره پرونده وارد دادگستری استان ایلام شده که از این تعداد 86 هزار و 945 پرونده نیز مختومه شده است.

رزم تصریح کرد: یکهزار و 555 فقره پرونده نیز طی سال گذشته عملکرد مثبت و مختومه شدن پرونده‌ها به ثبت رسیده است.

به گزارش فارس در دورمین روز از هفته گرامی‌داشت قوه قضاییه در استان ایلام برنامه‌های مختلفی در استان ایلام برپا شد، حضوز در مزار شهدای گمنام و ادای احترام به مقام شامخ شهداء، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و نشست خبری رئیس کل دادگستری از جمله این برنامه‌ها بود.

رئیس کل دادگستری استان ایلام به همراه معاونین و شماری از کارکنان دادگستری استان ایلام با شهدای گمنام ایلام تجدید بیعت کردند.

محمد رزم به همراه جمعی از قضات و مدیران زیر مجموعه دستگاه قضایی در استان ایلام با حضور در مزار شهدای گمنام ایلام با آرمان‌های والای شهداء تجدید بیعت کردند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب