سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32653
|
13:22 - 1397/04/03
نسخه چاپی

رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب ایلام خبر داد؛

کاهش زمان رسیدگی به پرونده های ورودی به 78 روز/ اعلام 10 جرم اول ایلام در سال 96

کاهش زمان رسیدگی به پرونده های ورودی به 78 روز/ اعلام 10 جرم اول ایلام در سال 96
رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان ایلام گفت: مدت زمان رسیدگی به پرونده های حقوقی در این شهرستان هم اکنون از 18 ماه به 78 روز رسیده است.

به گزارشايلام بيدار، "عباس گوهری"، رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان ایلام در نشست خبری با  به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: 18شعبه برای رسیدگی به پرونده های قضایی در این شهرستان فعال است که شامل پنج شعبه کیفری، هفت شعبه حقوقی و دو شعبه خانواده، دو شعبه دادگاه انقلاب و دو شعبه اجرای احکام مدنی است. 

وی افزود: پرونده هایی مانند فحاشی، تخریب، تهدید و تصرف عدوانی در شعب کیفری و در شعبه های حقوقی مواردی همچون مطالبه مهریه، طلاق، تامین خواسته، خسارت و وجه چک رسیدگی می شود ضمن اینکه در دو شعبه انقلاب نیز موضوعاتی همچون جاسوسی و پرونده های مواد مخدر مورد بررسی قرار می گیرند. 
رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان ایلام یادآور شد: پارسال تعداد 22 هزار و 695 فقره پرونده وارد شده و در مقایسه با سال قبل مجموعا 23 هزار و 415 فقره رسیدگی شده که این عملکرد در سال 96 بسیار عالی است.
گوهری تاکید کرد: بیشترین پرونده های رسیدگی شده در دادگاه های کیفری مربوط به ایراد صدمه بدنی غیرعمدی در نتیجه بی احتیاطی، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص، سرقت تعزیری، تهدید، تخریب، کلاهبرداری، تصرف عدوانی،رانندگی بدون گواهینامه و جعل بوده است. 
رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان ایلام اضافه کرد: مدت زمان رسیدگی به پرونده های حقوقی در این شهرستان هم اکنون از 18 ماه به 78 روز رسیده است که در نوع خود با توجه به خحم ورودی ها بسیار مناسب است.

گوهری ابراز امیدواری کرد با تلاش مجموعه کارکنان دادگستری و سیستمی کردن وضعیت انجام کار، مدت زمان رسیدگی به پرونده ها به کمتر از یک ماه کاهش یابد. 
وی گفت: یکی از دلایل اصلی اطاله دادرسی در پرونده های حقوقی موضوع ابلاغ است چرا که برخی از طرفین دعوا غیر بومی بوده و برای دعوت از آنان با مشکلاتی روبرو هستیم که بر زمان رسیدگی تاثیر می گذارد. 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب