سرویس: سیاسی
کد خبر: 32642
|
09:36 - 1397/04/03
نسخه چاپی

دهقان مطرح کرد؛

طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان تدوین شد/ بازپس‌گیری اموال نامشروع مقامات در صورت تصویب طرح

طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان تدوین شد/ بازپس‌گیری اموال نامشروع مقامات در صورت تصویب طرح
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: در صورت تصویب این طرح اموال نامشروع مقامات به مردم بازگردانده می‌شود.

به گزارشايلام بيدار،"محمد دهقان"، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: ثروت‌های نامتعارف برخی مدیران و در اختیار گرفتن اموال بیت‌المال توسط برخی مسئولان حکومتی نگرانی‌هایی را در بین مردم به وجود آورده است. 

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان که اموال بیت‌المال را در اختیار دارند برای بازپس دادن آن مقاومت می‌کنند، اظهار داشت: این افراد حتی با جبر و حکم قانون و دستور رهبری نیز حاضر به بازگرداندن اموال به بیت‌المال نیستند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در همین زمینه اظهار داشت: برخی از مقامات کشور در طول سالیان گذشته تملک اموال بیت‌المال را که اقدامی غیرقانونی است، قانونی جلوه داده و تلاش کردند اموال عمومی را در تملک خود نگه دارند.

دهقان به واگذاری برخی از اراضی اطراف تهران به وزرای کابینه دوران سازندگی اشاره کرد و گفت: در آن دوره واگذاری این زمین‌ها به اعضای کابینه صورت گرفت و همین عاملی برای افزایش ثروت‌های مقامات در آن دوران بود؛ در واقع در آن دوران اعضای کابینه تصمیمی به نفع خودشان اتخاذ کردند. 

وی با اشاره به تدوین طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان اظهار داشت: این طرح برای این تدوین شد که سره را از ناسره مشخص کنیم و اموال نامشروعی را که برخی مقامات به چنگ آورده‌اند از آنها گرفته و به ملت بازگردانیم.

نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس، اضافه کرد: اگر طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به تصویب برسد، منشأ ثروت‌های باد آورده و غیرقانونی مقامات مشخص خواهد شد در آن وضعیت نیازی به دستوری برای بازپس‌گیری اموال نیست و طبق قانون این اموال به مردم بازگردانده می‌شود.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد