سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32638
|
07:56 - 1397/04/03
نسخه چاپی

در دیدار استاندار ایلام با وزیر امور خارجه تأکید شد؛

ضرورت تکمیل زیرساخت های مرز چیلات و چنگوله

ضرورت تکمیل زیرساخت های مرز چیلات و چنگوله
در دیدار استاندار ایلام با وزیر امور خارجه کشورمان بر لزوم رایزنی در سطح بین المللی برای توسعه مرزهای استان ایلام تاکید شد.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی" استاندار ایلام با دکتر ظریف وزیر امور خارجه دیدار کرد، در این دیدار به همراه سلیمانی استاندار ایلام، دکتر عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و معاونین استاندار نیز حضور داشتند.

در این نشست استاندار ایلام با تاکید بر ظرفیت های استان از جمله ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق که نزدیکترین و امن ترین مرز زمینی کشور برای تردد زوار اربعین حسینی (ع) است، خواستار پیگیری های لازم از طریق وزارت خارجه با طرف عراقی برای تسریع و اجرای زیرساخت های لازم در سمت عراق شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هم اکنون تکمیل زیرساخت های مرز چیلات و چنگوله در دستور کار استان است و بخش عمده ای از آن تا اربعین امسال به پایان می رسد، اضافه کرد: ضرورت دارد نشست های مشترک در سطح ملی و منطقه ای با مقامات عراقی صورت پذیرد.

سلیمانی دشتکی در ادامه با اشاره به تردد حدود ۴.۵ میلیون زائر در سال از مرز مهران در خصوص سهولت و تردد زائران خواستار بازگشایی کنسولگری عراق در استان ایلام شد.

درپایان این دیدار از طرف وزارت امور خارجه دکتر انصاری معاونت اقتصادی وزارت خارجه رابط بین وزارت خارجه و استانداری معرفی شد تا بصورت ویژه امورات استان با کشور عراق پیگیری شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد