سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32525
|
10:50 - 1397/03/25
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

گرانی‌های اخیر ناشی از فقدان مدیریت و راهبر اقتصادی است/ اجرای فرامین رهبری به سازمان انرژی اتمی مطالبه مردم است

گرانی‌های اخیر ناشی از فقدان مدیریت و راهبر اقتصادی است/ اجرای فرامین رهبری به سازمان انرژی اتمی مطالبه مردم است
امام جمعه ایلام گفت: شریک کردن رهبری در برجام توجیه و فرار از شکست موافقان برجام است.

به گزارشايلام بیدار، حجت الاسلام والمسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در ایلام اظهار داشت: اجرای فرامین مقام معظم رهبری به سازمان انرژی اتمی مطالبه همه مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: دستور رهبر معظم انقلاب به سازمان انرژی اتمی بعد از خروج آمریکا از برجام جواب کوبنده‌ای به آمریکا و سه کشور اروپایی بود.

وی ادامه داد: اگر زمانی که آمریکا از برجام خارج شد که اتفاق بزرگی رخ داد و به حق بود که ما نیز موضوع را به همین بزرگی وانمود کرده و کوچک جلوه نمی‌دادیم قطعا ضربه محکمی بر آمریکا بود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: چرا که اساسا برجام با وجود آمریکا عضو اصلی برجام بسته شده بود و کشورهای اروپایی و دو عنصر دیگر شورای امنیت چین و روسیه همانند دیگر سه کشور اروپایی استقلال و آزادی لازم در مذاکرات را نداشته و تصریح می‌کردند اگر مشکل را با آمریکا رفع کنید ما هم مشکلی نداریم.

لطفی تصریح کرد: بنابراین طرف اصلی در برجام آمریکا بود ، زمانی که آمریکا از برجام خارج شد تیم مذاکره کننده هسته‌ای انقلابی و آفندی عمل می‌کرد و تضمین‌هایی که در برجام گرفته نشده بود را اخذ می‌کردیم.

شریک کردن رهبری در برجام توجیه و فرار از شکست موافقان برجام است

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: رهبری و نظام را شریک در تصمیم‌گیری و یا اثرگذاری بر نحوه اجرای برجام توجیه و فرار از شکست موافقان برجام است.

وی ادامه داد: اگر دولت به شروط 9 گانه رهبری در مورد برجام عمل می‌کرد امروز برجام به نفوذ و باج‌خواهی کشورهای غربی تبدیل نمی‌شد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: هشدارهای مکرر رهبری قبل از ورود به مذاکرات و در حین مذاکرات و پس از خروج آمریکا از برجام در عدم صداقت آمریکا متمرکز بود اما دستگاه دیپلماسی تنها به نسیه‌های برجام اکتفا کردند.

عید فطر روز دریافت جوایز روزه داران از خداوند بزرگ است

خطیب جمعه ایلام گفت: عید فطر روز دریافت جوایز روزه داران از خداوند بزرگ است. عید سعید فطر و قربان تنها دو عید اسلامی و شروع برای مسلمانان هستند.

وی ادامه داد: فرا رسیدن عید فطر همراه با شادی و سرور و روز قبولی یک ماه طاعات و بندگی خداوند است، اکنون پس از گذشت ماه رمضان و نخستین روز ماه شوال هر مسلمانی اجر و پاداش خود را از خداوند می‌طلبد.

گرانی‌های اخیر ناشی از فقدان مدیریت و راهبر اقتصادی است

لطفی تصریح کرد: گرانی‌های اخیر ناشی از فقدان مدیریت و راهبر اقتصادی است، افزایش بی‌رویه نقدینگی روزانه نرخ ارز ، حجم زیاد ورود قاچاق کالا، فقدان حمایت همه جانبه از تولید داخلی سبب لطمه و آسیب به تولیدکنندگان کشور شده است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: افزایش بی‌رویه اجاره بهای منزل سبب فشار بی‌حد به طبقات متوسط و ضعیف شده است و این در حالی است که دولت با سکوت خود و گاها پاسخ‌های نادرست  سبب یاس و ناامیدی مردم از بهبود یافتن وضع اقتصادی می‌شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد