سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32518
|
10:00 - 1397/03/24
نسخه چاپی

استاندار ایلام عنوان کرد؛

کارشکنی برخی افراد برای جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در استان/ کشتارگاه ایلام قابل واگذاری است

کارشکنی برخی افراد برای جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در استان/ کشتارگاه ایلام قابل واگذاری است
استاندار ایلام گفت: مشکلات کشتار غیر مجاز دام در ایلام حل نشده است.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی"، در جلسه اعضای کارگروه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: برخی کارشکنی ها از سوی افراد مختلف باعث شد تاکنون نتایج ملموسی از این برنامه بدست نیاید.

وی اضافه کرد: جلوگیری از تبعات انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام و نظارت بهداشتی دقیق بر فرآیند ذبح دام از مهم ترین اهداف اجرای این طرح بود، چراکه اگر یکبار این مسئله اتفاق بیفتد می تواند به یک فاجعه غیر قابل کنترل تبدیل شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: کشتارگاه صنعتی موجود تاسیسات خوبی دارد، امکانات و تجهیزات مناسبی دارد، اگر کسی بتواند تا فرصت باقی است به شخصی که اهلیت داشته باشد می تواند برای صاحب شدن آن اقدام تا به آن واگذار شود.

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تلاش همه جانبه مدیران برای رفع مشکلات مردم اشاره کرد و ابراز داشت: نباید اجازه دهیم روحیه یاس و ناامیدی در بین مردم ایجاد شود چراکه کشورمان از ظرفیت و استعداد بالایی برای توسعه برخوردار است.

وضعیت صادرات در مرز مهران مناسب نیست

وی به ویژگی های استان ایلام نیز در حوزه های مختلف پرداخت و گفت: ایلام توانایی تبدیل شدن به یک استان صنعتی را بخوبی داراست.

وی با اشاره به عزل و نصب های صورت گرفته در میان مدیران استان تاکید کرد: شایستگی و توانایی مدیریتی مهم ترین اصل در انتخاب افراد است و وابستگی به یک منطقه جغرافیایی کمترین نقش را در این زمینه دارد.

استاندار ایلام همچنین از وضعیت صادرات در مرز مهران ابراز نارضایتی کرد و افزود: پذیرفتنی نیست در حالی که سایر مرزهای رسمی کشور با افزایش صادرات روبرو بوده اند در مهران از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار صادرات سال ۹۵ به کمتر از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در سال گذشته برسیم.

سلیمانی دشتکی بر لزوم شناسایی دقیق دلایل این امر تاکید کرد و گفت: بدون شک مشکل اصلی در این زمینه مسائل داخل استانی است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب