سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32473
|
10:05 - 1397/03/20
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

گلیم نقش برجسته شاخص ترین صنعت دستی استان ایلام

گلیم نقش برجسته شاخص ترین صنعت دستی استان ایلام
بدون شک یکی از مشهورترین صنایع دستی ایلام حتی در سطح کشور و فراملی "گلیم نقش برجسته" ایلامی است که بعنوان یکی از کارهای هنری دستی زبانزد خاص و عام است.

گروه اقتصادی ایلام بیدار::امروز در تقویم رسمی کشورمان بعنوان روز صنایع دستی نامگذاری شده است روزی که اهمیت آن امروزه بر کسی پوشیده نیست.

صنایع دستی بعنوان یکی از صنعت های مهم در هر کشور تلقی می شود که موفقیت های زیادی را در حوزه های مختلف به ارمغان می آورد.

صنایع دستی از جمله صنعت هایی است که با توسعه آن می توان حرف هایی برای گفتن در حوزه اقتصاد داشت به خصوص در بازار جهانی.

به یقین امروزه یکی از صنایع مهم ما در عرصه بازار جهانی فرش های دست باف است بطوریکه با فروش گسترده در سطح جهان رو به رو شده است.

امروزه نه تنها در حوزه بازار فرش بلکه در حوزه های مختلف دیگری در عرصه صنایع دستی این توانایی و قابلیت وجود دارد تا بتوان در بازار جهانی جا باز کرد.

استان ایلام یکی از استان های مهم و تأثیرگذار در این عرصه است و در این مدت توانسته نمایش خوبی را در عرصه صنایع دستی بر جای بگذارد.

بدون شک یکی از مشهورترین صنایع دستی ایلام حتی در سطح کشور و فراملی "گلیم نقش برجسته" ایلامی است که بعنوان یکی از کارهای هنری دستی زبانزد خاص و عام است.

گلیم نقش برجسته، تلفیقی از گلیم ساده و گره قالی در متن آن است که به‌عنوان مهم‌ترین و اصیل‌ترین صنعت دستی استان ایلام معروف شده است. 

این صنعت مهم ایلامیان در عرصه های مختلف نمایشگاهی داخلی و خارجی در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد و محال است در نمایشگاهی این صنعت مهم دستی ایلامیان به چشم نیاید و در بازار فروش قرار نگیرد.

استان ایلام به تناسب هماسیگی با کشور عراق از این مزیت مهم نیز به نفع خود بهره گرفته و این صنعت مهم دستی استان ایلام را در نمایشگاه های خارج از کشور و در کشور عراق نیز شرکت می دهد.

براساس اعلام آخرین اخبار رسمی، از مجموع ۳۵۹ میلیون دلار حجم صادرات فرش کشور، پنج میلیون دلار آن مربوط به فرش استان ایلام است  که به ۸۰ کشور آسیایی و اروپایی صادر شده است.

گلیم نقش برجسته، ازنظر اصالت و تولید مهم‌ترین و شاخص‌ترین صنعت دستی و بومی ایلام است که با توجه به ناچیز بودن سابقه بروز خلاقیت بافندگان چیره‌دست این منطقه در امر بافت گلیم نقش برجسته، پیشرفت چشمگیری درزمینه‌های مختلف تولید حاصل‌شده است.

اگر بتوان مشکلات مربوط به این حوزه از جمله نبود کارگاه های وابسته و وجود دلالان را از این حوزه پاک کرد می توان آینده درخشان تری را در حوزه صنایع دستی استان ایلام مشاهده کرد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب