سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32465
|
09:00 - 1397/03/19
نسخه چاپی

ایلام بیدار از آلودگی های زیست محیطی گزارش می دهد؛

مویه غریبانه عروس زاگرس و بی تدبیری مسئولان/ ایلام؛ آلام دارد

مویه غریبانه عروس زاگرس و بی تدبیری مسئولان/ ایلام؛ آلام دارد
استان ایلام بعنوان عروس زاگرس که زمانی بحق این عنوان را در سیطره خود داشت از قائده تخریب زیست محیطی مستثنی نبوده و این روزها حال و روزخوشی ندارد.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::یکی از موضوعات مهم و اثرگذار بر زندگی همه انسان ها محیط زیست و اهمیت توجه به این مقوله است.

 شنیدن آواز روح بخش پرندگان، ترنم لطیف جویباران، آهنگ دلربای چشمه ساران، صفای سبز سبزه زاران و نسیم لطیف کوهستان همه و همه تأثیر اعجاب انگیزی بر زندگی و حیات انسان داشته و هر کسی از تماشای چنین منظره‏های زیبایی احساس آرامش و و آسایش را در خود احساس می کند.

 اما متأسفانه این روزها عدم توجه برخی افراد این روحیه بخش روان هستی را با ندامت کاری و تخریب محیط زیست از همه میگیرد.

 اهمیت توجه به آثارمخرب ازبین رفتن طبیعت برهیچ کسی پوشیده نیست و این تخریب ها اثرات مخرب تری بر انسان ها خواهد داشت.

 استان ایلام بعنوان عروس زاگرس که زمانی بحق این عنوان را در سیطره خود داشت از این قائده تخریب مستثنی نبوده و این روزها حال و روزخوشی ندارد.

 از یک سو تخریب منابع طبیعی از سوی افراد و از سوی دیگر برخی صنوف و در انتها مهمان ناخوانده این سالها که همان ریزگردها بوده نفس محیط زیست ایلام را به شماره انداخته وهرآن این آلودگی ها عروس زاگرس را به ورطه سقوط می برد.

آلودگی زیست محیطی در ایلام را می توان از چندین منظر مورد تحلیل و بررسی قرار داده و برای آن دلایل زیادی را برشمرد.

این روزها هرکس گذرش به ایلام و طبیعت آن افتاده باشد شاهد حضوردودی سیاه رنگ و دائمی بر فراز شهر چوار از توابع استان بوده که گاه میل سفر به سمت ایوان و گاه به سوی ایلام دارد .

 این قاتل طبیعت حاصل سوختن گازهای ارسالی به فلر پالایشگاه بوده که باسوختن آن محیط زیست را با خود نیز نابود می کند. رعایت ضوابط واستانداردهای زیست محیطی راهکاری در راستای حفظ محیط زیست وطبیعت بکراستان ایلام است که متاسفانه با نبود فیلترینگ در این پالایشگاه آلودگی همچنان در حال توسعه است. سازمان محیط زیست استان باید هرچه سریعتر با تذکرات و برخوردهای جدی این واحد آلاینده را متوجه زیان سنگینش به طبیعت زیبای استان کند.

یکی دیگر از عوامل مخرب زیست محیطی در استانهای غربی کشور و بویژه استان ایلام مهمان ناخوانده ای به نام ریزگردها هستند.

مهمانی که هرچند ورودی بی سرو صدا به آسمان استان های غربی داشت اما با پیگیری های نمایندگان و مسئولان برخی استان ها که میزبان این میهمان ناخوانده بودند گاها به مسئله و دغدغه اصلی مسئولان کشور و دولت نیز تبدیل شد.

مسئله ای که همواره در آن شاهد غفلت مسئولان ایلامی بوده ایم و هرگاه حرفی از ریزگردها زده می شود نامی از ایلام برده نمی شود و این خود جای گلایه بسیار دارد.

ریزگردهایی که اغلی شدت و غلظت آن در ایلام به حدی می رسد که فعالیت روزمره مردم را با اختلال مواجه می کند اما در سطح کلان مغفول مانده و تدبیری برای حل این معضل دامن گیر اندیشیده نشده است .

امروزه نیز در حالی که مردم سایر مناطق کشور در ماه مبارک رمضان با تحمل گرسنگی و تشنگی، در محضر خداوند به عبادت و راز و نیاز می پردازند مردم استان ایلام درکنار این دو با تحمل هوای نامطلوب و گردو خاکی که روز به روز به شدت آن افزوده می شود مرارت و سختی هایی را متحمل شده و گاها به دلیل شرایط روزه داری مجبور به خانه نشینی می شوند.

 قابل توجه مسئولان استانی و کشوری اینکه ایلام در وانفسای ریزگردی به نفس افتاده است و این طبیعت بکر و زیبا با از بین رفتن دیگر به راحتی زنده نخواهد شد و تاوان سخت و جبران ناپذیری برای همه مردم استان خواهد داشت پس میطلبد ضمن درک این مهم برای ماندگاری آن تلاش کرده و امیداست با اندیشیدن تدابیری از سوی مسئولان استان و بکارگیری تلاش و پیگیری های خود در این زمینه استان ایلام نیز در مسئله ریزگردها مورد مظلومیت واقع نشده و اقدامات مناسب و عاجلی برای رفع این معضل همه گیر صورت پذیرد..

 

 انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب