سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 32463
|
08:21 - 1397/03/19
نسخه چاپی

ترس از خدا راهکاری برای رهایی از جهنم است

ترس از خدا راهکاری برای رهایی از جهنم است
رئیس موسسه امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه انسان برای حرکت در مسیر پیامبران و اهل بیت (ع) باید برنامه داشته باشد گفت: عامل مؤثر در رفتار اختیاری انسان خوف از ضرر و رجا به منفعت است اگر انسان می‌خواهد از آتش جهنم رهایی پیدا کند باید خدا ترس باشد.

به گزارشايلام بيدار،آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی شامگاه چهارشنبه در جلسه درس اخلاق که در دفتر رهبر انقلاب در قم برگزار شد با بیان اینکه انسان تصمیم می‌گیرد که دچار گناه و لغزش نشود اما نمی‌تواند خودداری کند اظهار داشت: از آیات و روایات به دست می‌آید که انسان یک باره نمی‌تواند به مقام عالی برسد بلکه باید پله پله و با برنامه به پیش رود.


وی با بیان اینکه اگر خوف و رجا در انسان تقویت شود فریب دنیا را نمی‌خورد، افزود: مهم‌ترین عامل مؤثر در مردم خوف است اما ممکن است برای برخی افراد به گونه‌ای دیگر باشد.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) گفت: انسان باید رضایت الهی را در همه کارها مورد توجه قرار دهد، لازمه ایمان این است که انسان با انجام دستورات به سعادت ابدی برسد و رسیدن به کمال و سعادت تمرین عملی می‌خواهد.

وی با تاکید بر اینکه انسان برای حرکت در مسیر پیامبران و اهل بیت(ع) باید برنامه داشته باشد، افزود: عامل مؤثر در رفتار اختیاری انسان خوف از ضرر و رجا به منفعت است اگر انسان می‌خواهد از آتش جهنم رهایی پیدا کند باید خدا ترس باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: عامل داخلی و خارجی در انسان توأم می‌شوند که زمینه‌ساز انحراف انسان می‌شود که این عوامل شامل میل درونی و نحوه اعمال آن است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به خصوصیات جهنمیان خاطرنشان کرد: رعایت حد و مرز نکرده و دچار طغیان و افراط می‌شوند و زندگی دنیا را بر آخرت ترجیح می‌دهد، در مقابل اگر کسی تقوا داشته و از مقام الهی بترسد و خود را از هوای نفس دور کند بهشتی می‌شود.

منبع:تسنیم
 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد