سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32437
|
12:11 - 1397/03/16
نسخه چاپی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایلام:

سالانه ۳۰۰ هزار تن گندم در ایلام تولید می شود

سالانه ۳۰۰ هزار تن گندم در ایلام تولید می شود
معاون جهاد کشاورزی ایلام گفت: به طور متوسط سالانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن تولید گندم در استان تولید و نیز سال های نرمال حدود ۵۰ تا ۵۰ هزار تن تولید جو در سطح مزارع برداشت داریم.

به گزارشايلام بيدار، محمدعلی اقدسی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایلام گفت : استان ایلام به لحاظ پتانسیل خاصی که به دلیل تنوع اقلیمی دارد و نیز وجوددشت های متعدد به خصوص در جنوب استان یکی از مناطق بسیار خوب برای فعالیت کشاورزی و دامپروری در سطح کشور محسوب می شود.

وی افزود: به طور متوسط سالانه مجموعا ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به کشت انواع محصولات زراعی اختصاص داده می شود که اگر از نظر بارندگی وضعیت مناسب باشد در حدود ۸۰۰ هزار تن تولید انواع محصولات زراعی را در سطح استان تولید می شود.

اقدسی اظهار کرد: از نظر  اهمیت این محصولات به ترتیب کشت غلات بیشترین سطح زیرکشت را دارد.

وی تصریح کرد: بعد از آن دانه های روغنی، ذرت دانه ای، نباتات علوفه ای و صیفی جات که هم اکنون در سطح استان کشت می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایلام در ادامه بیان داشت: از این میزان ۸۰۰ هزار تن تولید سالانه محصولات کشاورزی استان، در کشت پاییزه بیشترین محصولی که در اراضی کشت می شود به کشت غلات، گندم آبی و دیم و همچنین جو اختصاص دارد.

وی ادامه داد: از نظر حجم تولید نیز به طور متوسط سالانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن تولید گندم استان است و نیز سال های نرمال حدود ۵۰ تا ۵۰ هزار تن تولید جو در سطح استان را داریم.

اقدسی گفت:  دانه روغنی کلزا در سطح استان که به عنوان یکی از محصولات بسیار باارزش و استراتژیک کشور است، گام های بسیار خوبی در خصوص کشت این محصول برداشته شده است.

انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب