سرویس: سیاسی
کد خبر: 32424
|
13:54 - 1397/03/14
نسخه چاپی

محسن رضایی:

برجام تمام شده و باید از آن درس آموخت/ روحانی اشتباه چهارم را مرتکب نشود

برجام تمام شده و باید از آن درس آموخت/ روحانی اشتباه چهارم را مرتکب نشود
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سه اشتباه دولت در برجام را یادآور شد و نوشت: اکنون که دولت روحانی با اشتباهات سه گانه، خود را در موقعیتی دشوار قرار داده، دست کم باید از ارتکاب اشتباه چهارم پرهیز کند.

به گزارشايلام بيدار، "محسن رضایی"، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درباره روزهای پس از برجام نوشت:

«برجام تمام شده و باید از آن درس آموخت. اولین اشتباه، حضور نداشتن تیم اقتصادی در مذاکرات و وادار نکردن خزانه‌داری امریکا در متن توافقنامه برای ابلاغ تعهدات برجام به بخش‌های اقتصادی آمریکا و اروپا بود.
دومین اشتباه؛ نیز با دنبال نکردن شروط نه گانه رهبر معظم انقلاب از سوی دولت و مجلس، واقع و برجام درحالی نیمه کاره رها شد که مذاکرات باید ادامه می یافت تا شرایط رهبر انقلاب به عنوان متمم به برجام الحاق شود؛ حال آن که شتابزدگی آقای روحانی در اعلان جشن ملّی برجام، مذاکرات را متوقف کرد.
سومین اشتباه، گره زدن اقتصاد به سرنوشت برجام بود که موجب شد کارآفرینان ما بیهوده به مدت چند سال به سراب توافقنامه‌ای بین المللی چشم بدوزند. اگر نرمش قهرمانانه ایران با این اشتباهات مواجه نمی‌شد، آمریکا هم نمی‌توانست راهی برای فرار بیابد. اکنون که دولت روحانی با اشتباهات سه گانه فوق، خود را در موقعیتی دشوار قرار داده، دست کم باید از ارتکاب اشتباه چهارم پرهیز کند.»

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب