سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32382
|
10:12 - 1397/03/10
نسخه چاپی

معاون اقتصادی استانداری ایلام:

ایلام تولید کننده فرش ماشینی می شود

ایلام تولید کننده فرش ماشینی می شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: کارخانه تولید فرش ماشینی در این استان قرار است با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شود.

به گزارشايلام بيدار، "ایوب درویشی"، معاون استاندار ایلام در دیدار با سرمایه گذار متقاضی ایجاد واحد تولید فرش ماشینی اظهار کرد: صنعت فرش با توجه به قدمت و تاریخچه ای که در کشورمان و در استان های مختلف دارد در جهان شهر عام و خاص بوده و طرفداران بسیاری دارد.

وی، تاکید کرد: با وجود انکه کشورهای مختلف تلاش کرده اند در این عرصه ورود کرده و تولیدات خود را عرضه کنند، ولی کیفیتی که فرش تولیدی ایران دارد، در کمتر جایی از جهان مشاهده می شود.

معاون استاندار ایلام، تصریح کرد: در کنار فرش دستباف که ویژگی های منحصربفر خود را در کشور داشته و نقش های بافندگان ایرانی حیرت جهانیان را برانگیخته است، توسعه تولید فرش ماشینی نیز در دستور کار قرار دارد.

درویشی، یادآور شد: استان ایلام نیز در طول سال های گذشته همواره شاهد فعالیت تعداد کثیری از افراد و بویژه بانوان در این حوزه بوده ولی از سازماندهی لازم برخوردار نیستند که باعث شده آنگونه که باید نتوانیم فرش استان را در بعد کشوری و بین المللی معرفی کنیم.

وی توسعه صنعت فرش در استان را از برنامه های مدیریت ارشد عنوان کرد و افزود: افراد متعددی از بخش خصوصی آمادگی خود را برای احداث کارخانه تولید این محصول در استان اعلام کرده اند که امیدواریم پس از تعیین صلاحیت و اهلیت آنها بتوانیم آنها را اجرایی کنیم.

درویشی، اظهار کرد: یکی سرمایه گذار از شهرستان کاشان آمادگی خود را برای ایجاد این واحد در شهرستان آبدانان اعلام کرده و بر اساس طرح توجیهی این طرح قرار است ۲۵۰ نفر بطور مستقیم در ۲ واحد ریسندگی و بافندگی این واحد تولیدی مشغول بکار شوند.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: بر اساس اعلام سرمایه گذار قرار است سالانه ۵۰ هزار تخته فرش از این واحد تولید و به مناطق مختلف کشور ارسال شود که با اجرایی شدن آن نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق تولید منطقه دارد.

درویشی، خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداختی به این طرح اشتغال محور است و به ازای اشتغالی که سرمایه گذار ایجاد می کند به آن تسهیلات پرداخت می شود به گونه ای که با توجه به پرداخت بیمه کارگران در این طرح برای آنها شغل پایدار ایجاد می شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب