سرویس: سیاسی
کد خبر: 32366
|
13:43 - 1397/03/09
نسخه چاپی

حاشیه‌های مدرسه غیر دولتی غرب تهران/ از 16 میلیون شهریه تا مصرف سیگار و مشروب/ موافقان توسعه مدارس خصوصی و مخالفان گزینش و نظارت الان کجا هستند؟

حاشیه‌های مدرسه غیر دولتی غرب تهران/ از 16 میلیون شهریه تا مصرف سیگار و مشروب/ موافقان توسعه مدارس خصوصی و مخالفان گزینش و نظارت الان کجا هستند؟
من برای ثبت‌نام پسرم در پایه هشتم حدود ۱۶ میلیون تومان هزینه کرده‌ام. اما در سال‌های گذشته مدرسه فقط به سمت پول‌درآوردن رفت، در واقع در ابتدای امر بود که مدرسه برای جذب مشتری کادر آموزشی مجرب آورده بود. این مدرسه در تهران شناخته‌شده بود، اما در سال‌های گذشته میانگین سنی معلمان پایین آمد و این اتفاق‌ها هم افتاد.

به گزارشايلام بيدار،گزارش های اولیه حاکی از آن بود که گروهی از دانش آموزان پسر یک دبیرستان غیردولتی در مقطع متوسطه اول در منطقه 2 تهران توسط مسئول انضباطی مدرسه مورد تعرض قرار گرفته‌اند. آن گونه که دانش‌آموزان و خانواده‌ها مدعی هستند، این فرد به بهانه اردو، با بردن دانش‌آموزان به محیطی خارج از مدرسه آن ها را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

این اتفاق دو بار و در قالب دو اردوی مختلف رخ داده و این فرد به اتهام خود نیز اقرار کرده است. طبق ادعای خانواده‌ها هشت دانش‌‌آموز روانکاوی شده‌اند که به هشت نفر تعرض شده است. طبق گفته‌های دانش‌‌آموزان، این فرد اقدام به پخش فیلم‌های مستهجن می کرد و پس از آن به آزار و اذیت آن ها می‌پرداخت.

در عین حال مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره این ماجرا به خراسان گفت: ما هنوز واقعا نمی دانیم که تعرضی صورت گرفته است یا خیر؟ این مسئله را مرجع قضایی پس از بررسی مستندات و مدارک اعلام خواهد کرد و پس از آن ما به عنوان شاکی موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

راه پیما درباره روند گزینش و ارزیابی سلامت روانی و جنسی افراد در آموزش و پرورش اظهار کرد: تمام افرادی که به صورت آزاد در مدارس غیردولتی جذب می شوند باید مراحل جذب را که بخشی از آن مربوط به گزینش است، بگذرانند و در این پرونده نیز مدیر مدرسه باید مشخص کند که آیا این مراحل طی شده بوده یا خیر؟ 

 

 
در همین راستا مهدی محمدی نیز طی توییتی نوشت است: «موافقان توسعه بی رویه مدارس خصوصی و مخالفان گزینش و نظارت و همچنین مخالفن اعدام و موافقان آن طرف آبی رواج آزادی های جنسی در مدارس کلاهشان را بالاتر بگذارند»

از سوی دیگر روزنامه شرق نوشته نیز در اینباره نوشته است: ساعت یک ظهر، پدر یکی از دانش‌آموزان، به دعوت ما به روزنامه می‌آید.
 
او درباره اتفاقات آرام و شمرده صحبت می‌کند، خونسرد به نظر می‌رسد، اما ترجیع‌بند حرف‌هایش یک چیز است، او می‌گوید: آن مدرسه بیش از ۱۵۰ دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول داشته است.
 
این اتفاق در متوسطه مقطع اول افتاده و هنوز هم جزئیات آن برای ما مشخص نیست. خود من با پسرم صحبت کردم و حتی او را نزد روان‌کاو بردم، برای پسر من آسیب در حد نشان‌دادن فیلم‌های مستهجن و دادن مشروبات الکلی بوده، آقای «ح» با چند تا از دانش‌آموزان اقدام به کشیدن سیگار می‌کرده، اما در بعضی از بچه‌ها گویا این آسیب جدی‌تر بوده، گویا وادار به برقراری رابطه جنسی بین بچه‌ها می‌کرده، ما تصمیم به رسانه‌ای‌کردن این ماجرا گرفتیم تا پشتمان خالی نشود، اما الان ظاهرا افسار از دست ما در رفته و همه می‌گویند کاش آن‌قدر مسئله رسانه‌ای نمی‌شد.

پدر این دانش‌آموز در پاسخ به این سؤال که آیا از کادر آموزشی این مدرسه تا پیش از این اتفاق راضی بوده‌اند، می‌گوید: من و مادر پسرم متارکه کرده‌ایم و پسرم نزد مادرش زندگی می‌کند، پس از متارکه با اینکه محل زندگی پسرم از مدرسه دور شد، اما، چون ما از کادر آموزشی رضایت نسبی داشتیم، مدرسه را تغییر ندادیم.

من برای ثبت‌نام پسرم در پایه هشتم حدود ۱۶ میلیون تومان هزینه کرده‌ام. اما در سال‌های گذشته مدرسه فقط به سمت پول‌درآوردن رفت، در واقع در ابتدای امر بود که مدرسه برای جذب مشتری کادر آموزشی مجرب آورده بود. این مدرسه در تهران شناخته‌شده بود، اما در سال‌های گذشته میانگین سنی معلمان پایین آمد و این اتفاق‌ها هم افتاد.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب