سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32346
|
09:01 - 1397/03/08
نسخه چاپی

با حضور 10 هزار بهره بردار؛

25 هزار تن گندم از مزارع دره شهر برداشت می شود

25 هزار تن گندم از مزارع دره شهر برداشت می شود
مدیر جهادکشاورزی دره شهر گفت: تمامی تمهیدات لازم برای خرید مازاد بر نیاز کشاورزان فراهم شده وپیش بینی می شود 22 هزارتن محصول مازاد بر نیاز کشاورزان تحویل مراکز خرید گردد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از سیمره خبر، "طیار فیلی"، مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: عملیات برداشت گندم از سطح 10 هزار و 500 هکتار از مزارع حاصلخیز کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه 100 دستگاه کمباین کار برداشت این محصول را برعهده دارند،اظهار کرد: پیش بینی می شود از این میزان سطح کشت 25هزار تن محصول گندم به ارزش اقتصادی325میلیارد ریال تولید و برداشت شود.

فیلی ارقام کشت شده را چمران، یاوارووس، زاگرس وکریم عنوان کرد و افزود: هم اکنون شش مرکز خرید گندم نان، دوروم و بذری در سطح شهرستان کار خرید این محصول را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: تمامی تمهیدات لازم برای خرید مازاد بر نیاز کشاورزان فراهم شده وپیش بینی می شود 212 هزارتن محصول مازاد بر نیاز کشاورزان تحویل مراکز خرید گردد.

فیلی یادآورشد: آموزش های ترویجی، تامین دستگاههای مکانیزه کارنده، تهیه نهاده های کشاورزی مانند سم وبذر اصلاح شده از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان دره شهری بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 10 هزار بهره بردار و کشاورز در زمینه کاشت و برداشت این محصول در شهرستان فعالیت دارند.

شهرستان دره شهر دارای 16هزارو 500 هکتار اراضی قابل کشت بوده که از این میزان پنج هزار هکتار به کشت گندم آبی، پنج هزارو 500 هکتار گندم دیم و هزار هکتار جو اختصاص یافته است.

 

پایان پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب