سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32258
|
09:20 - 1397/03/01
نسخه چاپی

گزارش؛

قراردادهای مبهم در شرکت نفتی دهلران/ لزوم ورود دستگاه قضا

قراردادهای مبهم در شرکت نفتی دهلران/ لزوم ورود دستگاه قضا
اعتراضات فراوان مردم، قلم پر جوهر رسانه ها و تلاش به ظاهر خوب مسئولان تا کنون نتوانسته است آنچه را که حق مردم این دیار مرزدار می باشد، به جا آورده شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، یکی از بزرگترین دغده هایی که سالیان سال است مردم دهلران با آن دست و پنجه نرم می کنند وجود نفت، گاز، معادن سیمان، گچ و... در این شهرستان است که به طبع آن شرکت های فراوانی برای احیای این ظرفیت ها و وارد کردن آن به چرخه اقتصادی کشور مشغول فعالیت هستند اما عدم توازن در بکارگیری نیروهای غیر بومی همیشه دل جوانان و و والدینشان که می بینند این جوانان دارند پرپر می شوند را به درد آورده است.

اعتراضات فراوان مردم، قلم پر جوهر رسانه ها و تلاش به ظاهر خوب مسئولان تا کنون نتوانسته است آنچه را که حق مردم این دیار مرزدار می باشد، به جا آورده شود.
یکی از شرکت هایی که از دید ازهان عمومی مردم دهلران هرگز خارج نمی شود شرکت چشمه خوش است که در رویای هر جوانی حضور در آن و رسیدن به تمام آرزوها، وجود دارد.
یکی از قسمت های شرکت نفت چشمه خوش که بیشتر نیروهای آن بومی هستند، قسمت نیروهای حراست است؛ متأسفانه در تنها بخشی که نیروی حداکثری بومی وجود دارد بیشترین حق خوری ها هم نیز وجود دارد.
نیروهای حراست(نگهبان) نفت چشمه خوش که سابقه بیش از 4 سال را دارند تا کنون با وجود کارگر بودن اما قرارداد خود را ندیده اند و هزینه ای به نام عیدی در سبد خانوار آنها معنا نداشته است.
چندی پیش این نیروهای بومی و زحمت کش از طریق شبکه های اجتماعی اقدام به اعتراض نمودند و از وضعیت خود برای رسیدن به گوش مسئولین فریاد بر آوردند.
اکنون چندی از این نیروها در گفت و گو با خبرنگار ما گفتند که قراردادی برایشان آماده شده که گویا بازدر بندهایی از آن حق خوری و اختلاس تنظیم شده است.
پیمانکار برای اولین بار قول داده که در سال 97 به آن ها عیدی دهد.
در عنوان این قرارداد ذکر شده است که این قرارداد منطبق با طرح طبقه بندی واحد های تولیدی و صنعنی گروه 6 تنظیم شده است اما مبلغی که در این قرارداد نوشته شده با قانون کار منطبق نیست.
نکته جالب این است که در قرار داد نوشته نیروها یک هفته کار و یک هفته استراحت دارند و در هفته ای که مشغول کار هستند 6 ساعت کار و 6 ساعت استراحت دارند، پس نتیجه می گیریم که شرکت نفت دهلران در 12 ساعت مابقی به راحتی می شود آن را غارت نمود چرا که در هر پستی 2 نفر وجود دارند و اگر 6 ساعت کار و 6 ساعت استراحت کنند پس شرکت نفت 12 ساعت بدون نگهبان  می شود.
این نیروهای بومی زحمت کش در ادامه با خبرنگار ما اظهار نمودند: امضاء قرارداد ها را به زور از ما گرفته و گفتند اگر امضاء نکنید اخراج می شوید.
اگر نام این حرکت اختلاس نیست پس چه می توان به آن گفت؟
تاکنون نیز نه صدایی از اداره کار که کار نظارت بر اینگونه مشکلات را دارد در آمده و نه از مسئولان ارشد شهرستان!
البته انتظار می رود کسانی که تریبونی دارند فریاد این جوانان را بشنوند و برای آن ها چند لحظه ای در پشت تریبون فریاد حق کنند.
لنگ زدن مسئولان / لزوم ورود دستگاه قضا
برخی بر این باورند که دست برخی مسئولان به خاطر اینکه اقوامشان در این شرکت به کارگیری شده اند کوتاه شده است و قدرت رسیدگی به این مشکل را ندارند که اگر این چنین باشد پس در این اختلاس شریک هستند.
نیروهای حراستی از مسئولان شهرستان دیگر نا امید شده اند و نمی دانند که چه کسی فریادرس آنها خواهد بود.
چندی پیش رئیس دادگستری شهرستان دهلران در جلسه شورای اداری از بی توجهی در بکار گیری نیروهای بومی، استفاده از نیروهای بازنشسته به جای نیروی جوان و... ابراز تاسف نمود و گفت: انتظار است هر کس در حوزه مسئولیت خود به موضوع بیکاری توجه داشته باشد.
حال که دستگاه قضا اینگونه دلسوز جوانان دهلرانی است انتظار می رود برای برطرف کردن این مشکل ورود نماید و در صورت حقدار بودن نیروهای حراستی، برای رسیدن به حقشان تلاش کند.
 
بوی اختلاس از نفت دهلران/ پای مسئولان در کار لنگ می زند
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب