سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32255
|
10:03 - 1397/02/31
نسخه چاپی

معاون اقتصادی استاندار ایلام:

بانک ها دغدغه ای برای ایجاد اشتغال در استان ندارند

بانک ها دغدغه ای برای ایجاد اشتغال در استان ندارند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با انتقاد از معرفی نشدن طرح های اقتصادی برای جذب تسهیلات، گفت: بانک ها دغدغه ای برای ایجاد اشتغال در استان ندارند.

به گزارشايلام بيدار، "ایوب درویشی"، معاون استاندار ایلام در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان با بیان اینکه توجیه اقتصادی، پیش شرط پذیرش طرح های سرمایه گذاری است، اظهار کرد: ذکر این نکته که طرح های سرمایه گذاری باید توجیه اقتصادی داشته باشد کاملا منطقی و درست است، اما باید گفت که در این خصوص کلی گویی نیز ملاک نیست. 

وی افزود: نزدیک به 9 هزار طرح در سامانه کارا استان ثبت نام کرده اند، با توجه به این میزان ثبت نام کمبود طرح در استان وجود ندارد، باید از بین آنها طرح هایی که دارای اهلیت و قابلیت اجرایی دارند، تفکیک و بررسی نهایی شوند و نسبت به جذب سهمیه مورد نظر اقدامات لازم انجام می شد اما در عمل می بینیم هیچ اقدامی صورت نگرفته و این روند در حد صفر است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: پرونده طرح های در دست بررسی باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند و پرونده هایی را که توجیهی ندارند، دلائل و مسائل مربوط به آن ها نیز بیان شود.
درویشی اضافه کرد: اینکه متولیان و مسئولان امر نمی دانند از این میزان طرح چه تعداد مورد بررسی نهایی قرار گرفته و چه تعداد قابلیت و اهلیت اجرایی شدن دارند، چطور می شود اعتبار جذب کرد.
وی گفت: زمان بسیار کم است و باید تلاش کنیم تا موانع پرداخت تسهیلات رفع شود چرا که خروجی پرداخت تسهیلات به هیچ عنوان در استان قابل قبول و دفاع نیست.
درویشی خواستار همکاری و همراهی بانک ها و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط در به پیش بردن این مهم شد و گفت: کمیته نظارت فنی باید از این تاریخ به بعد فعال عمل کرده و بر تمام فرایندها هم به صورت شکلی و هم ماهیتی نظارت تام داشته باشد.
وی تاکید کرد: اولویت ها در کمیته فنی باید به طرح هایی داده شود که مشکلی نداشته باشند ، اگر هم طرحی دارای مشکل بود باید موارد آن بیان و از کلی گویی پرهیز شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام افزود: باید به طور روشن بیان کنیم که در چرخه جذب اعتبارات دارای ایرادات زیادی هستیم، می طلبد کمیته های ذیربط در جهت تسریع رفع این مشکلات تلاش کنند چرا که در غیر این صورت هیچ گونه قصوری از کسی پذیرفته نخواهد شد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد