سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32235
|
09:09 - 1397/02/30
نسخه چاپی

گزارش؛

افسارگسیختگی قیمت ها در بازار لوازم خانگی/ مردم گله مندند

افسارگسیختگی قیمت ها در بازار لوازم خانگی/ مردم گله مندند
افزایش نامتعارف قیمت لوازم خانگی در شهرستان ایوان در سایه نبود نظارت باعث گلایه مندی شهروندان ایوانی شده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از جویزر ، تأثیر افزایش قیمت ارز طی هفته‌های گذشته حالا به مرور در بازار‌های مختلف خود را به نمایش می‌گذارد. این در حالی است که گروهی از کارشناسان اقتصادی معتقدند که اثر اصلی شوک ارزی اخیر در صنایع مختلف تا دو ماه دیگر خود را نشان خواهد دارد.

 در این میان لوازم خانگی کشور یکی از بخش‌هایی است که تأثیرپذیری زیادی از افزایش قیمت ارز را نشان داده است. هرچند بازار لوازم خانگی پیش از ایجاد نوسان در بازار ارز نیز وضعیت خوبی نداشت و بسیاری از فعالان این حوزه از رکود تقریبی و کاهش میزان خرید مردم گلایه داشتند.

افزایش قیمت دلار طی هفته‌های اخیر بر قیمت برخی کالا‌ها در بازار تاثیرگذار بوده، به ویژه تولیدکنندگانی که حجم زیادی از مواد اولیه خود را از محل واردات تأمین می‌کنند قیمت تمام شده کالا‌های خود را افزایش داده‌اند.

یکی از مواردی که طی روزهای گذشته در شهرستان ایوان قابل مشاهده است افزایش قیمت لوازم خانگی است که اگر گذری بر فروشگاه های عرضه لوازم خانگی داشته باشیم خواهیم فهیمید که چه تفاوت قیمتی در بین انها وجود دارذ.

خبرنگاراجتماعی پایگاه خبری جویزر به گفتگو باچند تن از شهروندان ایوانی پرداخته است و نظر انان را در مورد قیمت لوازم خانگی جویا شده است.

محمدی یکی از شهروندان ایوانی است که می گوید تازه صاحب خانه شده است و به همین خاطر است که به اتفاق همسرش جهت خرید وسایل منزل به بازار مراجعه کرده است.

وی می گوید تاقبل از عید دغدغه خرید منزل را داشتم و با برنامه ریزی که داشتم فکر می کردم به راحتی می توانم وسایل منزلم را خریداری کنم اما اکنون به بازار مراجعه کردم با افزایش بیش از 30درصدی کالاها مواجه شده ام که این قیمتها برایم تعجب اور بوده است.

این شهروند ادامه داد: متاسفانه شاید یکی از دلایل گرانی کالاها نبود نظارت از سوی مسئولان است چرا که اگر گذری بر مغازهای عرضه کالاهای خانگی داشته باشید خواهید فهیمید که تفاوت قیمت در کالاها بسیار مشهود است.

این شهروند ایوانی بیان کرد: مردم توان تحمل افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز خودرا ندارند و باید در این راستا مسئولان شهرستان تمهیدات لازم را اتخاذ نمایند چرا که اگر با این رویه پیش برود  نارضایتی مردم افزایش خواهد یافت.

در پایان نگارنده این موضوع را متذکر می شود که افزایش قیمت ها به صورت نامتعارف مشکلی دیگر را بر مشکلات مردم خواهد افزود که امیدواریم مسئولان شهرستان در این راستا اقدام لازم را بعمل آورندو بر مغازه های عرضه لوازم خانگی نظارت بیشتری داشته باشند.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب